دانلود کتاب صوتی شیب با صدای فرهاد جان سریان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شیب اثر ست گادین

دانلود و خرید کتاب صوتی شیب

معرفی کتاب صوتی شیب

خلاصه‌کتاب صوتی شیب نوشتهٔ ست گادین و ترجمهٔ رضا اردلان و با صدای فرهاد جان سریان است و شنیدار آن را منتشر کرده است. راهنمای ادامه‌دادن و به‌‌موقع متوقف‌شدن موضوع اصلی این کتاب است.

درباره خلاصه‌کتاب صوتی شیب

زندگی هرگز قابل پیش‌بینی نیست و مدام ما را در شرایطی خاص غافلگیر می‌کند. در شروع یک کسب‌وکار، آغاز یک رابطه عاطفی و یا هر اتفاق تازه و جدیدی، ما سرشار از افکار و ایده‌های خوب و بی‌نقص هستیم. با این حال کمی بعد، وقوع رویدادهایی غیرمنتظره و گاه دردناک، هر آنچه را که رشته بودیم پنبه می‌کند. همه ما در طول زندگی با چالش‌های مختلفی روبه‌رو شده‌ایم که گاه توان ادامه دادن مسیر را از ما سلب می‌کند. در چنین لحظات ناامید کننده‌ای، حتی آن‌هایی که انگیزه و اشتیاق فراوانی دارند هم تحت تأثیر موج بدبینی و یأس قرار می‌گیرند.

حقیقت این است که هیچ حوزه‌ای در زندگی وجود ندارد که بدون چالش باشد. حتی وقتی مشغول یک بازی کامپیوتری هستید، به تدریج وارد مراحلی می‌شوید که به اندازه آغاز بازی آسان نیست. اگر به کتاب‌های انگیزشی مراجعه کنیم قطعاً با یکی از این جملات کوبنده و شعارگونه مواجه می‌شویم که در آن، افراد بازنده را به استقامت در هر شرایطی و به هر قیمتی تشویق می‌کنند. در واقع بسیاری از افراد اعتقاد دارند که بازنده‌ها همان کسانی هستند که خیلی زود دست از بازی می‌کشند.

حال می‌خواهیم حقیقت دیگری را برایتان آشکار کنیم که ست گادین، نویسنده کتاب «شیب» با شما در میان می‌گذارد. به عقیده او، استقامت و تحمل چالش‌ها آن هم به هر قیمتی هرگز کار درستی نیست. او بر این باور است که افراد موفق این توانایی را دارند که در زمان درست، دست از ادامه راه بکشند. شاید شنیدن این جمله کمی شما را متعجب کرده باشد؛ اما واقعیت این است که اگر بدانید در چه زمانی دست از تلاش بردارید، احتمال موفقیت بیشتری خواهید داشت. موضوع اصلی این است که چگونه در کاری موفق عمل کنید؛ حال اگر توان و انرژی خود را روی کاری بگذارید که تخصص و توانایی قابل توجهی در آن ندارید، شیب‌های زندگی‌تان شما را از پای در خواهد آورد. اینجاست که توقف به موقع می‌تواند از ادامه دادن به هر قیمتی، کارسازتر باشد.

تصور کنید به یک بیماری قلبی نادر مبتلا شده‌اید و شانس چندانی برای بهبودی ندارید. هزاران و شاید میلیون‌ها پزشک متخصص وجود دارد که می‌توانید برای درمان خود به آن‌ها مراجعه کنید. با این وجود شما ترجیح می‌دهید در نخستین گام به سراغ بهترین و ماهرترین پزشک بروید. حتی اگر هزینه درمانتان چیزی بیشتر از حد معمول باشد، باز هم تغییری در تصمیمتان ایجاد نمی‌کنید. طبیعی است که اکثر افراد به دنبال بهترین‌ها هستند و حاضرند بهای آن را هرچه باشد، پرداخت کنند. بنابراین برای پیشی گرفتن از رقبا می‌بایست همواره خود را در رتبه اول قرار دهید، اما دستیابی به چنین جایگاهی چندان آسان نیست؛ این کار مستلزم عبور از مرحله‌ای سخت به نام «شیب» است.

همانطور که گفتیم، در یک بازی کامپیوتری به محض اینکه وارد مراحل بالاتر می‌شوید، بازی از حالت ساده خارج شده و شما را درگیر چالش می‌کند. این همان شیبی است که محصول نهاییِ آن، خلق برندگانی است که در شرایط سخت یا همان شیب، توان ادامه دادن مسیر را داشته‌اند.

خلاصه‌کتاب «شیب» نوشته ست گادین راجع به همین موضوع است؛ اینکه در چه شرایطی باید به مسیری که انتخاب کرده‌اید ادامه دهید و چه زمانی دست از کار بکشید. در این خلاصه کتاب خواهید آموخت که چگونه بهای بهترین بودن را بپردازید و دیگران را نیز از ثمره کار خود بهره‌مند سازید.

در این خلاصه‌کتاب به پرسش‌های زیر پاسخ داده خواهد شد:

۱. چه موقعیت‌هایی مانع از برتری شما در حوزه موردنظرتان می‌شود؟

۲. مرداب چیست و در چه موقعیتی باید از آن خارج شد؟

۳. چگونه تغییرات زیاد و از شاخه‌ای به شاخه دیگر پریدن مانع موفقیت شما می‌شود؟

شنیدن خلاصه‌کتاب صوتی شیب را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شیب برای شما به چه معناست؟ مانند شیب بدانید کجا رشد کنید و کجا متوقف شوید. این کتاب را به همهٔ طرفداران کتاب‌های موفقیت پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از خلاصه‌کتاب صوتی شیب

«رمز برتر بودن، شناخت حوزه‌ای است که در آن تخصص دارید و به این منظور می‌بایست از کارهایی که در آن‌ها متوسط عمل می‌کنید، دست بکشید. ممکن است علیرغم سال‌ها کار سخت و پشتکار فراوان نتوانسته باشید در حوزه موردنظرتان از دیگران سبقت بگیرید. به همین خاطر شاید تصور کنید که باید دست از کار فعلی‌تان کشیده و حوزه جدیدی را امتحان کنید؛ اما قبل از اینکه شغلتان را ترک کنید، خوب است با مفهوم دیگری نیز آشنا شوید تا بتوانید تصمیم بهتری برای زندگی خود بگیرید.

بین شروع یک کار تا مرحله استادی و منحصر به فرد شدن، مرحله‌ای وجود دارد که بدون استثنا همه ما درگیر آن خواهیم شد. این مرحله «شیب» نام دارد؛ همان مرحله‌ای که بعد از یک شروع آسان و دلگرم کننده، درست در جایی که انتظارش را ندارید غافلگیرتان می‌کند.

اغلب افراد در این مرحله خیلی زود تسلیم شده و تصور می‌کنند که زمان ترک کار فرا رسیده است. بیان اینکه استعداد آن کار خاص را ندارید یا برایش ساخته نشده‌اید، از جمله توجیهاتی است که برای خروج از آن کار برای خود دست و پا می‌کنید.

شیب همچون یک دیوار هوشمند است که افراد معمولی و متوسط را از افراد برتر جدا می‌کند. شرکت‌های زیادی وجود دارند که در ابتدای کار با انگیزه و اشتیاق فراوان فعالیت خود را آغاز کردند، اما پس از مدتی با مشاهده اولین سختی‌ها و موانع آن خیلی زود تسلیم شدند. در این بین کسب‌وکارهایی که توانستند از دیوار هوشمند شیب عبور کنند، خود را در دل بازار جای دادند.

این موضوع در مورد افراد مختلف نیز صدق می‌کند. بسیاری از ما آرزوی داشتن ثروت زیاد یا کسب‌وکار مستقل خودمان را در سر داریم. با این وجود اغلب در اولین تماس با دیوارِ شیب تسلیم شده و دست از رؤیاهایمان برمی‌داریم. اگر نگاهی به رزومه مدیران شرکت‌های بزرگ بیندازید، متوجه می‌شوید که اکثر آن‌ها در گذشته برای اشخاص دیگر کار می‌کردند و گاهی اوقات دست به کارهایی زده‌اند که بر خلاف میلشان بوده است. آن‌ها شیب زندگی‌شان را به امید رسیدن به موقعیت‌های بهتر در آینده تحمل کرده‌اند و اکنون شایسته جایگاه امروزشان هستند.

برای اینکه رئیس یک شرکت بزرگ شوید به شیب‌هایی نیاز دارید که توان و مهارت شما را در طول مسیر حرفه‌ای شدن مورد آزمایش قرار دهد. ثمره این سختی‌هاست که از شما یک فرد منحصر به فرد و کمیاب می‌سازد. بنابراین باید گفت که راز ارزشمند بودن، کمیاب بودن است که بدون وجود شیب اصلاً امکانپذیر نیست.

البته حالت دیگری نیز وجود دارد که ممکن است شما را دچار سردرگمی کند؛ همانطور که گفتیم وجود موانع و سختی در هر کاری طبیعی است و نباید به راحتی دست از کار کشید. با این حال وضعیتی وجود دارد که می‌توان آن را «مرداب» نامید؛ یعنی جایی که گیر کرده‌اید و راه به جایی ندارید.

مرداب موقعیتی است که در آن با وجود کار سخت و تلاش شبانه‌روزی، تغییرات زیادی برایتان ایجاد نمی‌شود. ممکن است با این تصور که درون شیب قرار دارید، سال‌ها به کارتان ادامه دهید و بیهوده به دنبال موقعیتی بهتر باشید. در این شرایط نه چیزی بهتر می‌شود و نه بدتر؛ فقط همه چیز به شکلی تکراری و یکنواخت ادامه پیدا می‌کند. این نوع کارها را می‌توان شغل‌هایی توصیف کرد که هیچ آینده‌ای ندارند. اگر درگیر چنین شغلی شدید، زمان مناسبی است که دست از کار بکشید. شغلی که در آن امیدی به بهتر شدن موقعیتتان وجود نداشته باشد، به هیچ وجه ارزش تلاش‌هایتان را نخواهد داشت.

بنابراین در برخورد با شیب باید دو نکته را مدنظر قرار دهید؛ نخست اینکه وجود شیب امری طبیعی است و به جای دلسردی، با آغوش باز آن را پذیرا باشید و در عین حال، برای خروج موفقیت‌آمیز از پشت این دیوار سخت حتماً به فکر چاره باشید. دوم اینکه اگر با وجود فداکاری و تلاش‌های شبانه‌روزی نتوانستید از شیب زندگی‌تان خارج شوید، بهتر است کارهای دیگری را امتحان کنید.

با تمام این اوصاف، فقط تعداد کمی از افراد توانایی عبور از شیب و یا به موقع خارج شدن از آن را دارند؛ این همان دلیل اصلی موفقیت کسانی است که در صدر جدول بهترین‌ها قرار دارند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۲۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳۲ دقیقه

حجم

۲۹٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۴,۰۰۰
تومان