دانلود کتاب صوتی شغل مورد علاقه با صدای مصطفی طالبیان مقدم + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شغل مورد علاقه اثر آلن دو باتن

دانلود و خرید کتاب صوتی شغل مورد علاقه

نویسنده:آلن دو باتن
دسته‌بندی:
امتیاز:
۲.۷از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی شغل مورد علاقه

کتاب صوتی شغل مورد علاقه نوشته آلن دوباتن، نویسنده و فیلسوف معاصر از کتاب‌های مجموعه مدرسه زندگی است. این خلاصهٔ کتاب را شنیدار با ترجمهٔ رضا اردلان و گویندگی مصطفی طالبیان مقدم منتشر کرده است. این کتاب به ما نشان می‌دهد که یافتن شغل مورد علاقه نیاز به آموزش دارد.

درباره‌ کتاب صوتی شغل مورد علاقه

در خلاصه‌ کتاب صوتی «شغل مورد علاقه» ، آلن دو باتن بهترین راه‌های غلبه بر مو‌انعی را که بر سر راه رسیدن به ایده‌ٔ مدرن «شغل مورد علاقه» وجود دارد، آموزش می‌دهد.

امروزه صحبت در مورد این موضوع که «دوست داریم چه شغلی داشته باشیم و شغل مورد علاقه‌ٔ ما چیست؟» امری کاملاً عادی است؛ حتی گاهی یک ضرورت به حساب می‌آید. امروزه افراد مشغول‌بودن به کاری را که دوست ندارند، نوعی بدبیاری می‌دانند. کتاب «شغل مورد علاقه» نیز در همین راستا نوشته شده است تا به نیاز مردم پاسخ بگوید و آن‌ها را در یافتن شغل مورد علاقه‌شان راهنمایی کند.

آلن دوباتن در کتاب شغل مورد علاقه به این موضوع پرداخته است که انسان‌ها علاوه بر کارکردن باید از انجام آن لذت نیز ببرند. در حقیقت این موضوع تا سال‌های گذشته، موضوع چندان مهمی نبود. انسان‌ها زمانی را صرف کار می‌کردند و زمان دیگری را برای خوشی‌هایشان داشتند. اما کم‌کم دیدگاه انسان‌ها نسبت به مقوله‌ٔ کار‌کردن تغییر کرد. آن‌ها برای کسب رضایت سراغ کار‌کردن می‌رفتند. همین امر آلن دوباتن را بر آن داشت تا کتاب شغل مورد علاقه را بنویسد. او در این کتاب درباره‌ٔ کار خوب، کاری که در کنار کسب درآمد، لذت نیز به ما بدهد، نوشته است.

برای یافتن شغل مورد علاقه باید جنبه‌های متفاوتی را بررسی کرد. آلن دوباتن در کتابش همین کار را انجام داده است. او از مشکلات و موانع همیشگی مانند نداشتن مهارت و اطلاعات، هدفمند نبودن و پریشانی ذهنی و.... گفته است. از جنبه‌های لذت‌بخش کار و موانع بیرونی و درونی‌ای که پس از پیدا کردن شغل مورد علاقه، تازه دامن ما را می‌گیرد، سخن گفته. در انتهای کتاب هم دوباتن تسلی‌بخشی‌هایی را گوشزد کرده که در هر مرحله می‌توانند به کمک ما بیایند تا شادمانه کار و زندگی کنیم.

کتاب صوتی شغل مورد علاقه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

اگر به‌ دنبال کار می‌گردید، یا هنوز نمی‌دانید که چه شغلی برای شما مناسب است، کتاب شغل مورد علاقه به کمک شما می‌آید.

درباره‌ آلن دوباتن

آلن دوباتن، مجری تلویزیون، نویسنده و فیلسوف در ۲۰ دسامبر ۱۹۶۹ در سوئیس به دنیا آمد. آلن دوباتن دوره‌ٔ دکتری فلسفه را در دانشگاه هاروارد آغاز کرد اما به‌دلیل اینکه می‌خواست کتاب‌های فلسفی به زبان ساده بنویسد، آن را نیمه‌کاره رها کرد. او همچنین یکی از اعضای هیئت موسس مدرسه‌ٔ زندگی نیز هست. آلن دوباتن در کتاب‌هایش معمولاً به شیوه‌ٔ فلسفی موضوعات گوناگون را مطرح می‌کند. از میان آثار مشهور او می‌توان به جستارهایی در باب عشق، تسلی‌بخشی‌های فلسفه، هنر سیر و سفر، پروست چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، هنر چگونه می‌تواند زندگی شما را دگرگون کند، سیر عشق، شغل مورد علاقه و یک هفته در فرودگاه اشاره کرد.

بخشی از کتاب صوتی شغل مورد علاقه

«ابتدا بیایید نگاهی به گذشته بیندازیم؛ به دورانی که مردم کاری جز کشاورزی، دامپروری و کار در معادن نداشتند. در آن زمان قرار نبود افراد مختلف عاشق کاری باشند که انجام می‌دهند، بلکه صرفاً آن را به این دلیل انجام می‌دادند که به آن نیاز داشتند. بنابراین کار کردنِ ما انسان‌ها در طول تاریخ، همواره با رنج کشیدن همراه بوده است و زمان‌های شادی و تفریح همواره خارج از ساعات کاری اتفاق افتاده است.

از طرف دیگر، افراد طبقات بالاترِ جامعه به طور کلی بی‌نیاز از کار کردن بودند؛ زیرا نیازی به پول نداشتند. چنین وضعیتی آرزوی هر کسی بود؛ همه دلشان می‌خواست آنقدر پول داشته باشند که دیگر نیازی به کار کردن نداشته باشند. بنابراین هرگونه کار کردن و دریافت دستمزد در آن دوران، به طور خودکار افراد را به طبقات پایین‌تر جامعه می‌راند.

این تعریف به خوبی فرهنگ مردم باستان را درباره کار کردن نشان می‌دهد؛ از آنجا که زندگی سعادتمند مساوی بود با تن‌آسایی بدون هیچگونه کار و فعالیت دردسرسازی، مشغول بودن به کار نیز مساوی بود با زندگی توأم با رنج و سختی.

در پایان قرون وسطا، جوامع انسانی دچار دگرگونی شدند. کم‌کم بُعد دیگری از کار کردن برای مردم پررنگ شد؛ یعنی کار کردن به قصد کسب درآمد بیشتر و در نتیجه، دستیابی به لذت بیشتر در زندگی.

یکی از نخستین کسانی که توانست از کار مورد علاقه‌ی خود پول در بیاورد، یک نقاش ونیزی به نام تیتیان بود. او همچنان که از روی علاقه و خواست قلبی نقاشی می‌کشید، مایل بود حق‌الزحمه‌ی خوبی نیز در مقابل کار خود دریافت کند. ایده‌ی تیتیان در آن زمانه یک ایده‌ی انقلابی محسوب می‌شد. ایده‌ای که به یکی از ویژگی‌های انسان مدرن تبدیل شد؛ چرا که تا پیش از آن انسان‌ها یا فقط در پی لذت بردن بودند و کاری را که دلشان می‌خواست انجام می‌دادند، یا فقط در پی کسب درآمد بودند و بدون توجه به علایقشان، هر کاری را که می‌توانستند در مقابلش دستمزدی دریافت کنند انجام می‌دادند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۲ دقیقه

حجم

۵۷٫۵ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۵,۰۰۰
تومان