دانلود کتاب صوتی سم زدایی دوپامین با صدای راضیه هاشمی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی سم زدایی دوپامین اثر تیبو موریس

دانلود و خرید کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

نویسنده:تیبو موریس
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۶از ۹ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

کتاب صوتی سم زدایی دوپامین نوشته تیبو موریس است. این کتاب با ارائه راهکارهایی ساده و تمرینات عملی به ما کمک می‌کند تا میزان تمرکزمان را افزایش بدهیم و بدون اینکه درگیر عوامل حواس پرتی شویم، به انجام کارهایمان بپردازیم.

شنیدن این کتاب صوتی با ترجمه لطیف احمدپور و صدای راضیه هاشمی می‌تواند تجربه دلچسبی را برای شما رقم بزند و کمکتان کند تا بتوانید با تمرکزی بالا برای رسیدن به اهداف خود پیش بروید.

درباره کتاب صوتی سم زدایی دوپامین

برای بسیاری از ما انجام دادن کارهایی مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی و یا بازی کردن بسیار آسان است. ما می‌توانیم ساعت‌ها صرف این کار کنیم و البته از انجامش نیز لذت ببریم. اما درست زمانی که باید درس بخوانیم، کتابی را مطالعه کنیم، روی یک پروژه کاری وقت بگذاریم و یا به سراغ کارهایی از این قبیل برویم، تمرکز کردن بسیار سخت می‌شود.

اما در چنین شرایطی، چه اتفاقی در مغز ما می‌افتد؟ چه فعل و انفعالاتی رخ می‌دهد که مانند مانعی بزرگ برای تمرکز کردن ما است؟ راه چاره ما برای نجات خودمان از این شرایط چیست؟ تیبو موریس در کتاب صوتی سم زدایی دوپامین (Dopamine Detox) راه‌حلی عالی به ما پیشنهاد کرده است. احتمالا از خودتان پرسیده‌اید دوپامین چیست؟

دوپامین یکی از هورمون‌های مهمی است که در مغز ترشح می‌شود. کارکرد دوپامین پیام‌رسانی عصبی است اما ما ممکن است دوپامین را به عنوان عنصری بشناسیم که احساس لذت را به ما می‌بخشد. مغز در حین انجام کارهای مختلفی دوپامین ترشح می‌کند. حس خودتان را موقع گوش کردن به موسیقی مورد علاقه‌تان، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی یا حتی همکاری سازنده با گروهی از افراد به یاد بیاورید. مسئول تجربه این احساس خوشحالی و لذت دوپامین است.

مغز در شرایط دیگری مانند تجربه رابطه جنسی و یا مصرف مواد مخدر مانند هروئین و کوکائین و حتی الکل نیز دوپامین ترشح می‌کند. به همین علت است که این هورمون را به عنوان عامل خوشحالی و لذت می‌شناسیم. اما این تنها کاربرد این هورمون نیست. کنترل حرکت، کنترل تمرکز، کیفیت خواب، تنظیم خلق‌وخو و حتی تنظیم و بهبود حافظه نیز برعهده این ترکیب آلی است.

با این حال دوپامین را نباید تنها عامل ایجاد لذت دانست. در واقع دوپامین هورمونی است که ما را وادار به خواستن می‌کند. تمایلی که دوپامین در وجود ما ایجاد می‌کند، انگیزه‌ای برای انجام کارها به ما می‌دهد؛ درست مانند احساس لذتی که پس از نوشیدن یک لیوان آب خنک بعد از تشنگی تجربه می‌کنیم. اگر ما تمام روز را به انجام کاری مانند چک کردن شبکه‌های اجتماعی و یا بازی کردن بگذرانیم، حساسیت‌مان نسبت به دوپامین ترشح شده کم می‌شود. از همین رو، احساس لذتمان از انجام این‌کارها، کم و کمتر می‌شود. حتی با اینکه به انجام این کارها اعتیاد پیدا کرده‌ایم.

آیا را‌هی وجود دارد که بتوانیم میزان تمرکزمان را افزایش دهیم؟ آیا راهی برای حذف عوامل حواس‌پرتی وجود دارد؟ آیا می‌توانیم تمرکزمان را تحت کنترل خودمان دربیاوریم و با عوامل بیرونی، تحریک نشویم؟

سم زدایی دوپامین، راهی است که تیبو موریس در اختیار ما قرار داده است. او در کتاب صوتی سم‌زدایی دوپامین روش‌ها و ترفندهایی را با مخاطبان در میان می‌گذارد که به آن‌ها در افزایش تمرکزشان کمک می‌کند. تیبو موریس در این کتاب ابتدا ما را با دوپامین و نحوه کار آن آشنا می‌کند و سپس از مزایایی استفاده از روش سم زدایی دوپامین برایمان می‌گوید. او گام‌هایی ساده را به ما معرفی می‌کند که به وسیله آن می‌توانیم مغزمان را برای مدت زمان ۴۸ ساعت سم‌زدایی کنیم و در این کار موفق باشیم.

در ادامه‌ی این کتاب صوتی با تمریناتی عملی آشنا می‌شویم که به ما کمک می‌کند ذهنمان را از درگیری‌ها و حواس‌پرتی‌ها و عوامل تحریک دور کنیم. او همچنین ابزارها و تکنیک‌هایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که به ما برای تقویت تمرکزمان مفید است.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

کتاب صوتی سم زدایی دوپامین کتابی است که می‌تواند تمرکز را به ما هدیه دهد. این یکی از ویژگی‌های جهان امروز است که با سرعت هرچه‌ بیشتر روبه‌جلو می‌رود و تمرکز را درست مانند یک جواهر گرانبها از ما می‌گیرد. اما ما نیز باید برای به دست آوردن و بازپس گرفتن آن تلاش کنیم. ویژگی مثبت این کتاب این است که تمرین‌های ساده عملی و راهکارهایی دارد که قابلیت اجرایی شدن دارند.

شنیدن کتاب صوتی سم زدایی دوپامین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن کتاب صوتی سم زدایی دوپامین را به تمام افرادی که دوست دارند کارهایشان را با تمرکز بالا انجام دهند، پیشنهاد می‌کنیم. اگر از طرفداران کتاب‌های حوزه توسعه فردی، موفقیت و خودیاری هستید، این کتاب صوتی می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد.

درباره تیبو موریس

تیبو موریس (Thibaut Meurisse) نویسنده و بلاگر اهل فرانسه است. او در حال حاضر در کشور ژاپن زندگی می‌کند. او در دانشگاه با زبان ژاپنی آشنا شد. همانجا رویایی در او شکل گرفت و برای محقق کردن آن به ژاپن سفر کرد. در ژاپن به عنوان هماهنگ کننده روابط بین‌الملل در دولت کار می‌کند.

تیبو موریس یکی از نویسندگان موفق و پرفروش در حوزه توسعه فردی، موفقیت و خودیاری است. کتاب‌های او در فهرست پرفروش‌های سایت آمازون قرار دارند. از میان آثار او که به فارسی نیز ترجمه و منتشر شده‌اند می‌توان به کتاب‌های زیر اشاره کرد:

سم زدایی دوپامین (Dopamine Detox)، تسلط بر احساسات (Master Your Emotions)، تمرکز قدرتمند (Powerful Focus)، اقدام فوری (Immediate Action)، طرز فکر استراتژیک (Strategic Mindset) و کتاب چرا شما شکست می‌خورید اما دیگران موفق می‌شوند؟ (Success: Why Do You Fail Where Others Succeed)

درباره راضیه هاشمی

راضیه هاشمی، پزشک و گوینده ایرانی است. او در رشته پزشکی تحصیل کرده بود و چندسالی نیز به خدمت پزشکی در بیمارستان‌ها مشغول بود. در همان دوران نیز به کار گویندگی علاقه داشت و در این زمینه مشغول بود. اما با گذشت چند سال و چندبرابر شدن میزان علاقه‌اش به کتاب خواندن و گویندگی دریافت که باید گویندگی را جدی‌‌تر بگیرد. او با همکاری چند تن از دوستانش، انتشارات صوتی ماه‌آوا را در سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی کرد.

راضیه هاشمی در حال حاضر به عنوان مدیر موسسه فرهنگی و هنری ماه‌آوا فعالیت می‌کند و کتاب‌های صوتی بسیاری نیز با صدای او تولید شده‌ است. آثار او را می‌توانید از طاقچه دریافت کرده و از شنیدنش لذت ببرید.

نظرات کاربران

محمد
۱۴۰۱/۱۲/۱۹

در کتاب دیدی متفاوت به رفتارهایی که هر روز انجام می دهیم،در ذهنمان ایجاد میکند،رفتار هایی که به آن عادت کرده ایم ،حاصل چیست،

زمان

۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۴۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱ ساعت و ۴۶ دقیقه

حجم

۲۴۴٫۹ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۶۲,۴۰۰
تومان