دانلود کتاب صوتی گفتمان در خانواده (جلد سوم) با صدای کمال هادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی گفتمان در خانواده (جلد سوم) اثر کمال هادی

دانلود و خرید کتاب صوتی گفتمان در خانواده (جلد سوم)

نویسنده:کمال هادی
گوینده:کمال هادی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی گفتمان در خانواده (جلد سوم)

کتاب صوتی گفتمان در خانواده اثر کمال هادی، جلد سوم از مجموعهٔ حلقه های‌ گمشده در نظام خانواده است که به بررسی علل و چگونگی گفتمان‌های معیوب در خانواده می‌پردازد و راهکارهایی علمی و عملی برای جلوگیری از مشاجرات بی‌مورد بین اعضای خانواده ارائه می‌دهد.

درباره کتاب صوتی گفتمان در خانواده

کتاب گفتمان در خانواده که مورد استقبال بی‌نظیر مردم، مراکز مشاوره و صدا و سیما قرار گرفته است، با به چالش کشیدن نحوه مذاکره و انتقاد در خانواده به خواننده کمک می‌کند تا بتواند مهارت‌های صحیح ارتباط، انتقاد و گفتمان را فرا گرفته و به این شناخت برسد که چگونه مثلث سه‌بعدی احساسات، افکار و رفتار منفی و نادرست او می‌تواند رابطه را به ویرانی بکشد؛ لذا بتواند بدون ترس و دغدغه، به‌صورتی بالغانه و با بهره‌گیری از اصول صحیح مذاکره، روابط بین فردی و زناشویی سالمی برقرار نماید؛ همچنین با شناخت تفاوت بین مجادله و مذاکره بدون توسل به خشونت یا تسلیم، مشکلات خود را به‌شکلی بالغانه به نحو درستی حل و فصل نماید.

 با مطالعهٔ این کتاب شما با مهارت‌ها و گام‌هایی آشنا می‌شوید که ضمن بالا بردن احترام و صمیمیت متقابل بدون تحکم، فرافکنی و انداختن مشکلات به گردن دیگری و یا تخریب شخصیتی یکدیگر به نتایجی خوشایند و برد - برد در رابطه نائل گردید و در جهت جلوگیری از مشاجرات فرساینده و بی‌نتیجه، صمیمیت و آرامش را برای خانواده‌‌تان به ارمغان بیاورد.

کتاب گفتمان در خانواده از ۶ حلقه به شکل زیر تشکیل شده است:

حلقه اول: سخنی با خواننده

حلقه دوم: مفهوم ارتباط

حلقه سوم: مهارتهای انتقاد

حلقه چهارم: مذاکره یا مجادله

حلقه پنجم: مهارتهای گفتمان

حلقه ششم: خط قرمزهای زن و مرد در ارتباط

ازآنجایی‌که در دنیای امروزی ارتباط حرف اول را در زندگی بشر می‌زند؛ لذا یادگیری فنون ارتباطی و مهم‌تر از آن «فنون مذاکره» موضوع بحث علمی گسترده‌ای در مبحث روابط انسانی است که کلیه ابعاد اجتماعی، اقتصادی، تجاری و زناشویی را در زمینه‌هایی مانند کالا، پول، عشق، توجه، تعلق، نیاز جنسی، صمیمیت، همدلی، روابط عاطفی یا هر نوع دیگری را دربر می‌گیرد. بنابراین ارتباطی سالم محسوب می‌شود که دو طرف بتوانند در آن از قانون برد- برد بهره‌مند شوند که لازمه آن داشتن سواد عاطفی و هوش کلامی مناسب طرفین است؛ چراکه برنده‌بودن یکی، به قیمت بازنده‌شدن دیگری پایان خوشی نداشته و منجر به ناسازگاری خواهد شد.

 اصولاً خانواده‌هایی که در آن‌ها ارتباطی سازنده و دور از تنش جاری بوده و طرفین با حفظ احترام متقابل بر مسائل زندگی فائق می‌آیند، فرزندانشان نیز با دیدی خوش‌بینانه زندگی مشترک را آغاز و همان راه را ادامه خواهند داد؛ ولی خانواده‌هایی که دچار نقص ارتباطی بوده و در برقراری ارتباط سازنده دچار مشکل هستند، متأسفانه فرزندانشان نیز همین ناکامی را به‌صورت طولی و عرضی در زندگی خود به کار می‌گیرند.

کتاب صوتی گفتمان در خانواده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم.

این کتاب را به زوج‌ها و زوج‌درمانگرها پیشنهاد می‌شود.

درباره کمال هادی

کمال هادی خانواده‌درمانگر تخصصی مـراکز مشاوره، همکار صدا و سیما در برنامه‌های آموزش خانواده، مدرس کارگاه‌های تحکیم خانواده، دوره‌های تأمین مدرسی مدرسان آموزش خانواده و دانشگاه‌‌‌‌‌ ضمن خدمت فرهنگیان است که دوره‌های تخصصی (workshop) انجمن علمی روانشناسی بالینی ایران را گذرانده است.

بخشی از کتاب صوتی گفتمان در خانواده

«فابینگ

عمل نادیده‌گرفتن و بی‌اعتنایی به دیگران به‌علت مشغول شدن با تلفن همراه را فایبینگ می‌گویند که در دو دهۀ اخیر توجه روان‌شناسان را به خود جلب کرده و موجب آسیب‌های شدیدی به روابط بین‌فردی و زناشویی شده است. افرادی که دچار فابینگ هستند تمایل زیادی دارند که تلفنشان همیشه در دسترس باشد تا به این وسیله خلاء ارتباط حضوری یا رودررو را پرکنند که شروع یک چرخه معیوب بوده و طرف مقابل احساس طردشدگی و محروم شدن از مصاحبت با او را می‌کند که می‌تواند تأثیر مخربی بر رابطه داشته و نیازهای اساسی او از جمله: سلامت روانی- احساس تعلق- اعتماد به نفس و داشتن زندگی معنادار را تهدید می‌کند.

نشانه‌های فابینگ:

متاسفانه امروزه وابستگی انسان‌ها به گوشی و شبکه‌های مجازی یکی از معضلات اساسی زندگی شده و مشغول‌شدن فرد با گوشی، لپتاپ، تلویزیون و شبکه‌های مجازی زمانیکه حالت افراطی و سرگرمی‌های فردی پیدا می‌کند، خبر از شکاف عاطفی عمیقی می‌دهد که هرروز شکل تخریبی بیشتری به خود میگیرد؛ بنابراین غرق شدن در هرکدام از این رسانه‌ها نشان از مشکلات فردی یا بین‌فردی داشته و می‌تواند آسیب‌های جبران‌ناپذیری را در روابط افراد برجای بگذارد که علائم آن عبارتند از:

- سرمیز غذا یا دیگر موقعیتهای اجتماعی با تلفن خود مشغول میشوید.

- همزمان دومکالمه ناموفق دارید، یکی ازطریق تلفن و دیگری با شخص روبرویتان.

- به‌هیچ‌وجه تاب تحمل دوری از گوشی را نداشته، گویی که گوشی جزوی از وجود شماست و درصورت عدم دسترسی یا فراموشی به‌شدت مضطرب و بی‌قرار می‌شوید.

- بدون چک‌کردن گوشی هنگام غذا یا بلافاصله قبل و بعد از خواب که نشانه‌ای از دلهره و ترسی عمیق و احساس ناامنی در شماست، نمی‌توانید آرام بگیرید.

- هنگام مشغول‌شدن باگوشی کاملا از محیط بریده و متوجه محرک‌های بیرونی نمی‌شوید؛ لذا هرگونه صحبت اطرافیان با شما، شما را به‌شدت پرخاشگر می‌کند.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۶ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۳۷۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۶ ساعت و ۳۲ دقیقه

حجم

۳۷۶٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان