دانلود کتاب صوتی شجاع باش دختر با صدای یاسمن پارسا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شجاع باش دختر اثر ریشما سوجانی

دانلود و خرید کتاب صوتی شجاع باش دختر

معرفی کتاب صوتی شجاع باش دختر

کتاب صوتی شجاع باش دختر نوشتهٔ ریشما سوجانی و ترجمهٔ یگانه سهرابی نیا و با صدای یاسمن پارساست و انتشارات آگاه باشیم آن را منتشر کرده است. این کتاب صوتی به شما می‌آموزد شهامت داشته باشید و کمال‌گرایی را رها کنید.

درباره کتاب صوتی شجاع باش دختر

اگر بخواهیم این کتاب صوتی را به دختران معرفی کنیم باید اینگونه بگوییم: پسران آموزش دیده‌اند که شجاع باشند؛ درحالی‌که ما دختران آموزش دیده‌ایم که بی‌عیب‌ونقص باشیم. به‌دلیل اینکه از سنین کم بابت بی‌عیب‌ونقص‌بودن پاداش گرفته‌ایم، در بزرگ‌سالی به زنانی تبدیل شده‌ایم که از شکست‌خوردن هراس دارند. در زندگی‌های شخصی و حرفه‌ای خود خطر نمی‌کنیم؛ زیرا می‌ترسیم در صورت خطاکردن قضاوت شویم، خجالت‌زده و بی‌اعتبار شویم، وجههٔ عمومی‌مان افول کند یا اخراج شویم. به‌طور خودآگاه یا ناخودآگاه از انجام هرکاری که از موفقیت در آن اطمینان نداریم، خودداری می‌کنیم تا از ناراحتی و تحقیر احتمالی آن اجتناب بورزیم. هیچ نقش و مسئولیتی را به عهده نمی‌گیریم، مگر آنکه مطمئن باشیم انتظارات را برآورده کرده‌ایم یا فراتر از حد انتظار بوده‌ایم.

ازطرفی‌دیگر، مردان بدون تردید و هراس از تبعات ناموفق‌بودن وارد زمینه‌های ناشناخته می‌شوند. ما حتی قبل از آنکه کاری را بیازماییم، قصد داریم بی‌عیب‌ونقص باشیم.

نیاز به بی‌عیب‌بودن به اشکال مختلفی مانع ما می‌شود. زمانی که در عمق درون خود می‌دانیم که باید از حق خود دفاع کنیم، چنین کاری انجام نمی‌دهیم؛ زیرا نمی‌خواهیم زورگو، بدجنس یا صریحاً آزاردهنده باشیم. زمانی که عقیدهٔ خود را بیان می‌کنیم، در کشمکش و سبک و سنگین‌کردن هستیم که چگونه حرف‌مان را بیان کنیم و سعی داریم به‌میزان کافی جسور و بی‌محابا باشیم، بدون آن‌که برتری‌طلب و خشن به نظر برسیم. ما پیش از هر تصمیمِ هرچند کوچک، با وسواس تمامی زوایا را تحلیل، بررسی، و سنجش می‌کنیم و خدا نکند که دچار خطا شویم؛ احساس می‌کنیم دنیا به پایان رسیده است.

باوجوداین، زمانی که با ترس از خوب‌نبودن به‌اندازهٔ کافی، یا پذیرفته‌نشدن، مانع خودمان می‌شویم، رؤیاهای خود را سرکوب و دنیای خود را همراه با فرصت‌های خوش‌بختی‌مان محدود می‌کنیم. چند فرصت و پیشنهاد را به‌دلیل ترس رد کردیم؟ چند ایدهٔ بی‌نظیر یا هدف شخصی را رها کردیم، چون فکر می‌کردیم توانایی انجام درست‌شان را نداریم؟ چند مرتبه از موقعیت ریاست با بهانهٔ «من برای این کار خوب نیستم» طفره رفتیم؟ من عقیده دارم این نظام فکری «بی‌عیب باش یا ناکام بمان» بخش بزرگی است از دلیل نمایانی کمتر زنان در سمت‌های مدیریت ارشد، هیئت‌رئیسه، کنگره و تقریباً هرجایی که نگاه کنید.

تمایل به بی‌عیب‌ونقص‌بودن بر سلامت ما هم اثر مخربی دارد؛ چراکه تعمق دربارهٔ کوچک‌ترین اشتباه یا نگرانی بابت ناراحتی فرد، یا کاری که انجام دادیم و حرفی که زدیم، باعث بی‌خوابی می‌شود. به‌دلیل اینکه آموزش دیده‌ایم به هر قیمتی که شده، مفید و انعطاف‌پذیر باشیم، در تلاش برای انجام همهٔ این امور خود را از پا می‌اندازیم و درنهایت خسته می‌شویم، تحلیل می‌رویم و حتی بیمار می‌شویم؛ زیرا بخش بسیار زیادی از زمان و نیروی خود را صرف دیگران می‌کنیم.

وقتی در لحظاتی که می‌دانیم باید ابراز عقیده می‌کردیم، ساکت می‌مانیم یا در شرایطی که علی‌رغم تمایل به دادن پاسخ منفی، از ترس پذیرفته‌نشدن، جواب مثبت می‌دهیم، اعتمادبه‌نفس‌مان جریحه‌دار می‌شود. وقتی تظاهر به ظاهری فریبنده و بی‌عیب‌ونقص می‌کنیم، به روابط و قلب خود آسیب می‌رسانیم؛ این لایهٔ حفاظتی ممکن است ضعف‌ها و عیب‌های ما را از نگاه دیگران حفظ کند، اما همچنین ما را از عزیزان‌مان دور می‌کند و مانع شکل‌گیری روابط باارزش و قابل‌اعتماد می‌شود.

کتاب صوتی شجاع باش دختر تمام این مسائل را به ما توضیح می‌دهد و پس از آن، به ما زنان کمک می‌کند که خودمان را بهتر بشناسیم و برای بهبود شرایطمان، نه آنطور که جامعه از ما انتظار دارد، بلکه آنطور که خودمان دوست داریم و می‌توانیم، تلاش کنیم.

شنیدن کتاب صوتی شجاع باش دختر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به تمام دختران پیشنهاد می‌کنیم.


نظرات کاربران

کاربر ۱۹۱۳۳۶۱
۱۴۰۱/۱۰/۱۴

شدیدا برای خنمها توصیه میشه.بسیار ملموسه...با متنی روان و مثال های مختلف موضوع روتفهیم میکنه

mohtashami
۱۴۰۱/۰۴/۲۱

کتاب خوبیه گوینده هم خوب بود

زمان

۲ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱۵۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۲ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۱۵۷٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۲۵,۰۰۰
تومان