دانلود رایگان کتاب صوتی پادکست نهج البلاغه (۲) با صدای داریوش ارجمند
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی پادکست نهج البلاغه (۲) اثر داریوش ارجمند

دانلود و خرید کتاب صوتی پادکست نهج البلاغه (۲)

معرفی کتاب صوتی پادکست نهج البلاغه (۲)

پادکست صوتی نهج‌البلاغه (۲) قسمتی از کتابی است که به گویندگی داریوش ارجمند، عسل قطبی و قیس آل قیس توسط نشر سماوا منتشر شده است.

درباره پادکست نهج البلاغه (۲)

کتاب نهج‌البلاغه یکی از شناخته‌شده‌ترین کتب دینی است که جایگاه خود را حتی بین اهالی سنت نیز یافته است. این کتاب به کوشش علامه سید شریف رضی گردآوری شده است. ایشان از میان صدها کتاب و منبع، خطابه‌ها، وصیت‌ها و نامه‌های امام علی را گردآوری و تنظیم کردند. سید رضی نام کتاب را نهج‌البلاغه نهاد؛ به معنی راه و روش بلاغت. به این دلیل که کلام امام علی در زمینه‌های مختلف در کمال فصاحت و بلاغت گفته شده است. در زمینه اقتصادی، اعتقادی، سیاسی و اخلاقی جملاتی را خواهید یافت که واضح و مشخص معیار حق و باطل را برای خواننده مشخص کرده است.

به قول عباس محمود عقاده، نویسنده و تاریخ‌نگار معروف مصری: «چون خوب دقت کنی صدای امام را از آن سوی کلمات می‌شنوی، نه صدای دیگری را.»

نشر سماوا با همراهی گویندگان توانا این کتاب ارزشمند را صوتی کرده است و در هر قسمت از آن بخشی از این کتاب ارزشمند را می‌شنوید. پادکست صوتی نهج‌البلاغه (۲) به ذکر قسمتی از نامه امام علی به مالک پرداخته است. یکی از معروف‌ترین قسمت‌هایی که نکات بسیار آموزنده و مهمی در آن گفته شده است. از مهربانی با مردمان زیردست تا بخشندگی و عفو. از این‌که باید تلاش کرد هیچ‌وقت مقام و منصب باعث غرور و سرکشی نشود.

«اگر در مقامی هستی که بر مردم حکمرانی می‌کنی، همیشه به یاد داشته باش خداوند برتر از توست تا سرکش نشوی و خردی که از تو گریخته به تو بازگردانده شود.»

شنیدن این پادکست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

شنیدن پادکست نهج‌البلاغه (۲) را به همه‌ی افرادی که علاقه‌مندند با منش و راه دین اسلام بیشتر آشنا شوند و بدانند چگونه رفتاری شایسته یک دین‌دار واقعی است و کدام رفتار به دور از شأن یک مسلمان است، پیشنهاد می‌کنیم.

چرا باید پادکست صوتی نهج البلاغه (۲) را بشنویم؟

در پادکست نهج البلاغه (۲) یکی از بهترین قسمت‌های کتاب نهج‌البلاغه آورده شده است. نکاتی پیرامون رفتار با مردم و شیوه صحیح حکمرانی. گوش کردن به این پادکست و آشنایی با کلام امام علی و نظرات ایشان در زمینه حکومت، خالی از لطف نیست.

درباره گردآورنده نهج‌البلاغه

نام سید رضی «محمد» و ملقب به «سید رضی» یا «سید شریف» بود. وی در سال ۳۵۹ هجری قمری در بغداد متولد شد و در سال ۴۰۶ در سن ۴۷ سالگی از دنیا رفت. پدر و مادرش از شخصیت‌های مشهور و شناخته‌شده‌ی عصر خود بودند. پدر سید رضی به عنوان یکی از برجسته‌ترین علویان زمان خود چندین بار به مقام «سرپرستی علویان و سادات» در بغداد منصوب شد. علاقه و استعداد سید رضی به اندازه‌ای زیاد بود که در سن هفده سالگی تدریس و تألیف را آغاز کرد.

از او آثار مختلفی بر جای مانده که معروف‌ترین اثرش نهج‌البلاغه است. سید رضی این کتاب را در سال ۴۰۰ هجری قمری، یعنی شش سال پیش از وفاتش تألیف کرد. کتابی که سال‌هاست دوست‌داران فراوانی در نقاط مختلف دنیای اسلام دارد و بسیاری را شیفته خود کرده است. هنوز هم گرد کهنگی رویش ننشسته و می‌توان با خواندن آن، جرئیات جالبی آموخت. جزئیاتی که هنوز هم کاربردهای فراوانی در زندگی دارند و می‌توانند بسیار آموزنده و راه‌گشا باشند.

نظرات کاربران

کاربر ۴۴۸۳۷۲۱
۱۴۰۱/۰۲/۲۱

بهترین چیزی که گوش دادم 😁🤍 من سیزده سالمه و آرزومه یک نویسنده بشم 🥲🤎

کاربر 3393760
۱۴۰۱/۰۴/۱۲

ماشاالله جناب ارجمند عزیز و سایر گویندگان پیروز باشید و سلامت

مینا
۱۴۰۱/۰۶/۱۵

بسیار لذت بخش و تاثیرگذار بود، انتخاب هوشمندانه استاد ارجمند برای گویندگی اثر، جای تحسین داره، فقط ای کاش بخش انگلیسی و عربی به صورت جداگانه منتشر میشد.

رهگذرِ دنیا
۱۴۰۱/۰۲/۲۳

ادامه ی نامه ی ۵۳ نهج البلاغه هست با گویندگی سه زبانه و هر سه عالی👌

کاربر 5309966
۱۴۰۱/۱۱/۰۸

بسیار عالی است. هم از نظر محتوا که این نظرات فقط شایسته امیر المومنین علیه السلام است و هم از نظر گویندگی و همچنین با توجه به این که یک قطعه کوتاه به ۳ زبان اجرا شده برای یادگیری زبان

- بیشتر
کاربر ۵۳۷۱۷۹۵
۱۴۰۱/۱۰/۰۱

سلام خداقوت، عالیه لطفاً تمام نهج‌البلاغه رو به همین زیبایی صوتیش کنید دم شما گرم

سمیه
۱۴۰۱/۰۶/۱۷

کاش یک نامه و خطبه به طور کامل بود ،خیلی کوتاه هست

haji.book
۱۴۰۱/۰۳/۱۲

سلام. خیلی عالیه. صدای آقای ارجمند بهترین انتخاب برای خوانش نهج‌البلاغه بود. ...و آرامش خاص سخن های آقا امیرالمومنین. ✨

کاربر ۵۲۹۳۳۴۲
۱۴۰۱/۰۸/۰۴

خسته نباشید بسیارعالی بود اون هم باصدای زیبای آقای ارجمند.

مرتضی غربی
۱۴۰۱/۱۱/۱۱

فوق العاده، نهج البلاغه مهجور واقع شده، علی(ع) امیرالمومنین، عوجوبه خلقت، دلیل خلقت...اینچنین می‌گوید...صدای مالک اشتر هم زیباست :-)

زمان

۸ دقیقه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۸ دقیقه

حجم

۱۱٫۶ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
رایگان