دانلود کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست با صدای بیتا خداداد + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست اثر ریچارد باخ

دانلود و خرید کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

نویسنده:ریچارد باخ
انتشارات:استودیو نوار
دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست نوشته ریچارد باخ است و با ترجمه دل‌آرا قهرمان و صدای بیتا خداداد منتشر شده است. اول‌شخص داستان، پرنده‌ای است که می‌خواهد برای تولد دوستش رائه، که فرسنگ‌ها و هزاران کیلومتر از او دور است سفری را آغاز کند تا هدیه تولدش را به او برساند. در این سفر او بر بال پرندگان مختلف سوار میشود. در این بین او با هر یک از پرندگان گفتگویی‌هایی را انجام می‌دهد و با هر گفتگو بیشتر به فلسفه سفرش و دیدگاه خودش نسبت به زندگی شک می‌کند.

درباره کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست

کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست یکی دیگر از ماجراجویی‌های معنوی ریچارد باخ است که در قالب اثر ادبی تبلور یافته است. ماهیت داستان در بی‌زمانی و بی‌مکانی رخ می‌دهد. البته آنان که با نوشته‌های باخ آشنا هستند می‌دانند که باخ چندان خودش را درگیر مرزبندی و قالب‌بندی‌های داستانی نمی‌کند. به قول خودش او از حماقت در داستان‌هایش نمی‌ترسد و این دیوانگی‌ ایده‌های اوست که آن‌ها را جالب می‌کند. این داستان او هم خیلی قالب سفت و سختی ندارد، بلکه صرفاً در قالب نامه‌ای روایت می‌شود که به یک دوست نوشته شده است. اگر اثر معروف باخ، جاناتان مرغ دریایی را خوانده باشید به علاقه‌ی او به فضای روان‌شناختی و فلسفی او پی برده‌اید. این داستان نیز از این اصل مستثنا نیست.

داستان کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست دارای زمینه‌های فلسفی است و برداشت‌هایی از مفاهیمی مانند زندگی، حقیقت، فاصله و دوست داشتن است. همانطوری که از اسم داستان مشخص است داستان بیشتر روی فاصله ما نسبت به کسانی که دوستشان داریم تمرکز می‌کند. از اصلی‌ترین ویژگی داستان این است که نویسنده رفته‌رفته به کلمات شک می‌کند و تلاش می‌کند تا خود کلمات را پشت سر گذاشته و معنای باطنی کلمات را بکاود.

این داستان به‌نوعی در طبقه داستان کوتاه قرار می‌گیرد. این هنر باخ است که در کمتر از ۵۰ صفحه داستان را شروع می‌کند آن را می‌پزد و با پایانی زیبا آن را به اتمام می‌رساند. شاید این اثر جزء داستان‌های کوتاه باشد اما از آن داستان‌هایی نیست که یک‌بار بخوانید و کنار بگذارید. بلکه داستانی است که بعد از پایان دوباره می‌خواهید آن را دوره کنید و شاید در هر بار خواندن، چیزهای جدیدتری بیاموزید. نویسنده در کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست سعی کرده در عین سادگی و زیبایی، جملات حکیمانه خودش را در دل داستان بگنجاند و همین امر است که روایت باخ را شنیدنی‌تر می‌کند.

شنیدن این کتاب صوتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

اگر علاقه‌ای به سبک داستان‌سرایی باخ دارید یا کتاب جاناتان مرغ دریایی موردعلاقه‌تان بوده، شنیدن کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست برایتان خالی از لطف نخواهد بود. اگر هم به فضای شعر و فلسفه علاقه‌مندید یا شیفته آرایه‌های ادبی و زیبایی آنان هستید این اثر می‌تواند در درک مفاهیمی چون فاصله و زندگی به شما کمک کند. افزون بر این، علاقه به داستان‌های تمثیلی و استعاری نیز می‌تواند دلیل خوبی برای شنیدن این اثر باشد. شاید هم شما یکی از طرفداران داستان‌های کوتاه باشید در این صورت مطالعه این اثر می‌تواند حس خوبی برای شما به ارمغان بیاورد.

چرا باید کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست را بشنویم؟

کتاب صوتی هیچ راهی دور نیست کاوشی فلسفی ادبی و جذاب است. این اثر مفاهیمی را مطرح می‌کند که دست‌کم بیشتر ما در طول زندگی یا به آن دچار شده‌ایم یا به آن فکر کرده‌ایم و تلاش کرده‌ایم تا معنای پشت کلمات را بفهمیم. ریچارد باخ در این اثر سعی می‌کند با استفاده از مفاهیمی مانند دوستی، فاصله و زندگی فضایی را با ترکیب عناصر داستانی و ادبی خلق کند. کتاب به دلیل مختصربودن‌اش، خستگی ناشی از بحث‌های فلسفی را در پی ندارد و می‌توان آن را بارها و بارها شنید. باخ اثرش را به زبانی ساده نوشته و سعی کرده از تکلف و پیچیدگی‌ در اثرش بپرهیزد. هرچند که برخی از جملاتش نیاز به تفکری عمیق‌تر دارند. ساده‌نویسی داستان موجب شده تا هرکسی با توجه به فهم و دیدگاه خود نسبت به مفاهیم مختلفی چون زندگی، عشق و دوستی برداشت خودش را داشته باشد.

درباره ریچارد باخ

ریچارد باخ زاده‌ی ۲۳ ژوئن ۱۹۳۶ در آمریکاست. پیشه اصلی‌اش خلبانی است. ولی با توجه به علاقه وافرش به نوشتن، به سمت نویسندگی هم می‌رود و بعد از چاپ کتاب جاناتان مرغ دریایی به شهرت می‌رسد. او همچنین یکی از نوادگان یوهان سباستین باخ، آهنگساز معروف است.

ریچارد باخ را بیشتر با کتاب جاناتان مرغ دریایی می‌شناسیم. کتابی که در زمان خودش رکورد‌های فروش را جابه‌جا کرد. هرچند این کتاب کمتر از ۱۰ هزار کلمه بود ولی توانست در مدت کمی با فروش بیش از ۳۶ میلیون نسخه، در رتبه نخست کتاب‌های پرفروش قرار بگیرد. باخ از بچگی شوق و علاقه پرواز داشته، برای همین هم خلبان شد. گذشته از آن علاقه به پرواز همیشه در داستان‌هایش قابل‌مشاهده است و در اکثر داستان‌های او تمثیلی نظیر پرنده، پرواز و هواپیما به چشم می‌خورد. داستان‌های باخ همراه با نگاه حکیمانه و فلسفی به زندگی است که به‌نوعی شبیه نگاه‌ حکیمانه و عرفانی مشرق زمین است. شاید همین تشابه به فرهنگ شرقی است که داستان‌هایش را برای ما ایرانیان جالب‌تر کرده است. شاید برخی از داستان‌های او را به‌سختی بتوان در قالب‌های مختلف داستانی طبقه‌بندی کرد و این‌یکی از ویژگی‌های جذاب ریچارد باخ است. گویی که باخ خیلی به مرزبندی‌ها علاقه‌ای ندارد. همین عدم علاقه به مرزبندی‌ها و رفتن به سمت فراتر از مرزها و محدودیت‌ها در داستان جاناتان مرغ دریایی کاملاً مشهود است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

قابلیت انتقال

ندارد