دانلود کتاب صوتی شازده کوچولو با صدای نازنین آذرسا + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی شازده کوچولو اثر آنتوان دوسنت اگزوپری

دانلود و خرید کتاب صوتی شازده کوچولو

معرفی کتاب صوتی شازده کوچولو

کتاب صوتی شازده کوچولو نوشتهٔ آنتوان دوسنت اگزوپری و ترجمه و گویندگی نازنین آذرسا است. نازنین آذرسا ناشر مؤلف این کتاب صوتی است.

درباره کتاب صوتی شازده کوچولو

شازده کوچولو محبوب‌ترین کتاب داستان دنیا اثر آنتوان دوسنت اگزوپری نویسندهٔ فرانسوی است. این کتاب داستان خلبانی است که به ناگهان هواپیمایش دچار نقص فنی می‌شود و او به ناچار مجبور به فرود اضطراری در وسط صحرای آفریقا می‌شود. در آن برهوت و بیابان وسیع ناگهان با موجود کوچک و دوست‌داشتنی آشنا می‌شود. که مسیر زندگی‌اش را به طور کل تغییر می‌دهد.

سال ۱۹۳۵، هواپیمای سنت اگزوپری که برای شکستن رکورد پرواز بین پاریس و سایگون تلاش می‌کرد، در صحرای بزرگ آفریقا دچار نقص فنی شد و به ناچار در همان‌جا فرودآمد.

همین سانحه دستمایه الهام شازده کوچولو شد که در آن شخصیت قهرمان داستان، خلبانی بی‌نام، پس از فرود در بیابان با پسر کوچکی آشنا می‌شود. پسرک به خلبان می‌گوید که از اخترکی دوردست می‌آید و آنقدر آنجا زندگی کرده که روزی تصمیم می‌گیرد برای اکتشاف اخترک‌های دیگر خانه را ترک کند. او هم‌چنین برای خلبان از گل سرخ محبوبش می‌گوید که دل در گرو عشق او دارد، از دیگر اخترک‌ها تعریف می‌کند و از روباهی که او را این جا، روی زمین، ملاقات کرده است. خلبان و شازده چاهی را می‌یابند که آن‌ها را از تشنگی نجات می‌دهد اما در نهایت شازده کوچولو خلبان را در جریان تصمیم خود قرار می‌دهد و می‌گوید تصمیم گرفته به اخترک خانه‌اش بازگردد.

این کتاب به قدری در جهان مشهور است که بعداز انجیل بیشترین رتبهٔ میزان چاپ و خوانده شدن را داراست. کتاب شازده کوچولو جوایز زیادی را در سطح جهانی به خود اختصاص داده است. و تاکنون به ۱۳۰ زبان مختلف دنیا ترجمه شده است. در واقع این کتاب با عنوان کتاب قرن فرانسه شناخته شده است. کتاب شهریار کوچولو یا شازده کوچولو در واقع فقط یه کتاب داستان ساده نیست. بلکه در این کتاب فلسفه‌های بزرگ و شگفت‌آوری نهفته است. این فلسفه‌ها که در زبان ساده و بچگانه عنوان می‌شود. اما با شنیدن این کتاب درخواهید یافت که پیام اصلی این داستان چیست. در واقع این کتاب یک داستان زیبا و  پر از استعاره‌ها و پندهای آموزنده است.

در این داستان اگزوپری به شیوه‌ای سورئالیستی به بیان فلسفهٔ خود از دوست داشتن و عشق و هستی می‌پردازد. او طی این داستان از دیدگاه یک کودک که از سیارکی به نام ب۶۱۲ آمده، پرسشگر سوالات بسیاری از آدم‌ها وکارهای آن‌هاست.

هنوز کسی نمی‌داند که منشأ اصلی قصه شازده کوچولو از کجا بوده است و آیا واقعا اگزوپری با این شازده‌ٔ رویاها دیدار کرده است یا نه. اما لحن کتاب آنقدر شاعرانه است که می‌توان از غیرواقعی بودن آن چشم‌پوشی کرد. 

شنیدن کتاب صوتی شازده کوچولو را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

شنیدن این کتاب صوتی را به کودکان هشت تا هشتادساله پیشنهاد می‌کنیم.


معرفی نویسنده
عکس آنتوان دوسنت اگزوپری
آنتوان دوسنت اگزوپری
فرانسوی | تولد ۱۹۰۰ - درگذشت ۱۹۴۴

آنتوان دوسنت اگزوپری، نویسنده و خلبان فرانسوی است که با جاودانه «شازده کوچولو» در تاریخ ادبیات جهان ماندگار شد. او که یک خلبان غیرنظامی موفق در پیش از آغاز جنگ جهانی دوم است، با برافروخته شدن شعله‌های جنگ به نیروی هوایی فرانسه پیوست. اما اشغال زودهنگام و رعدآسای فرانسه توسط قوای نازی، او را بر آن داشت تا به آمریکا برود و به جریانی بپیوندد که می‌کوشید ایالات متحده را مجاب کند تا وارد جنگ شود. سپس باز در جایگاه یک خلبان جنگی به نیروهای ارتش آزادی‌بخش فرانسه پیوست. او در این زمان از نظر سنی برای این کار پرخطر، نسبت به دیگر خلبانان، مسن‌تر و آسیب‌پذیرتر بود. در یکی از پروازهای عملیاتی بر فراز مدیترانه، ناپدید شد و به نظر می‌رسد در همین زمان جان باخته باشد.

نظرات کاربران

کاربر ۵۶۷۴۵۰۵
۱۴۰۱/۱۰/۱۰

قیمت کتاب ها گران هستند .........

کاربر ۵۶۰۰۵۵۲
۱۴۰۱/۱۰/۱۷

عالی بود ممنون از کانال طاقچه

زمان

۲ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۲۱۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۲ ساعت و ۴۰ دقیقه

حجم

۲۱۹٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۴۵,۰۰۰
تومان