دانلود کتاب صوتی داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول با صدای مسعود حکمت پور + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول اثر گروه تاریخ اسلام موسسه فرهنگی هنری قوی سفید

دانلود و خرید کتاب صوتی داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول

معرفی کتاب صوتی داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول

کتاب صوتی داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول از گروه تاریخ اسلام موسسه فرهنگی هنری قوی سفید است و با صدای مسعود حکمت پور در موسسه فرهنگی هنری قوی سفید کودکان منتشر شده بود.

درباره کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول

داستان‌های زیادی از دوران‌های مختلف زندگی امام علی(ع) شامل دوران زندگی امام با پیامبر(ص)، دوران سکوت و خانه‌نشینی امام و دوران خلافت ایشان نقل شده است که هر یک جنبه‌ای از جنبه‌های والای زندگی آن امام همام نظیر سیاست و تدبیر، شجاعت و رشادت، فضایل و شایستگی‌ها، عرفان و خداشناسی، عبادت و بندگی، انصاف و عدالت، آخرت و قیامت، و بسیاری از دیگر جنبه‌ها را به نمایش می‌گذارد و امام را به سان کوهی عظیم با قله‌هایی زیبا و شگفت ولی دوردست و دست‌نیافتنی نشان می‌دهد به گونه‌ای که اگر خواننده داستان پیش از این شناخت و انس کافی با امام علی(ع) نداشته باشد بسیاری از آنها برایش باورپذیر نبوده و اغراق و مبالغه به نظر می‌آید. از سوی دیگر با تاسف باید گفت که برخی از این داستان‌ها به اندازه کافی پردازش نشده و در نقل داستان برای هرچه بیشتر جلب نظر کردن دوستداران امام و یا سنگ تمام گذاشتن برای آن امام، راوی با زبان ناتوان خود و عدم درک شرایط واقعی داستان اقدام به اضافه نمودن شاخ و برگ و داستان‌سازی می‌کند و مخاطب هشیار را در همان داستان و یا با مقایسه با دیگر داستان‌ها دچار تناقض می‌کند و این برای کنار گذاشتن اصل داستان و نتیجه باارزشی که در دل آن نهفته است، کافی خواهد بود.

در این کتاب عمدتا به بیان داستان‌هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) پرداخته می‌شود و در هر داستان با برجسته کردن یکی از شخصیت‌های هم دوران با امام تلاش می‌گردد که مخاطب با افراد مختلف و مهم زندگی امام در بعد سیاسی آن، چه مثبت و چه منفی، آشنا شود و ذهنیت صلب و ناسفته‌ای که گاه در باره امام و اطرافیانش وجود دارد صیقل داده شود تا مخاطب با کنار گذاشتن اغراق و مبالغه به شخصیت واقعی امام گامی هر چند کوچک نزدیک شود.

در این داستان‌ها سعی شده است که حتی‌الامکان از سخنان امام علی(ع) که در موقعیت‌های گوناگون بیان فرموده‌اند استفاده شود و تلاش بر این بوده است که با یک معرفی کوتاه و ذکر سن و سال و سوابق یاران، دشمنان و اطرافیان امام و مقایسه آنان با امام در زمان وقوع داستان تصویر واضح‌تری از این افراد در ذهن مخاطب ایجاد شود. همچنین در نوشتن این داستان‌ها با این باور که وجود امام در صحنه‌های مختلف آنقدر با عظمت است که چشم‌ها را خیره کند و عقل‌ها را به حیرت و شگفتی وا دارد، از کوچک نمودن و خوار شمردن دشمنان پرهیز شده است.

ماجرای این داستان‌ها عمدتا از لابلای کتاب «فرازهایی عبـرت‌آمـوز از زندگی سیاسی امام علی(ع)» استخراج شده است. این داستان‌ها در دو جلد جداگانه به علاقمندان گرامی تقدیم شده است. جلد اول مجموعه‌ای از داستان‌های امام علی(ع) با پیامبر(ص)، اهل بیت(ع)، خلفاء و نیز برخی فضایل و صفات آن حضرت است، و جلد دوم مجموعه‌ای از داستان های امام علی(ع) با یاران و دشمنان آن جناب را در بردارد.

شنیدن کتاب داستان هایی از زندگی سیاسی امام علی(ع) ـ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کودکان پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

sajjad
۱۴۰۲/۱۲/۲۴

صدای گوینده خیلی بده البته ببخشید

سامان
۱۴۰۲/۱۰/۲۵

صدای گوینده بسیار ضعیف ، و کسل کننده

زمان

۳ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۱۱۷٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۴,۰۰۰
تومان