دانلود کتاب صوتی رابین هود با صدای گروه گویندگان + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی رابین هود اثر هنری گیلبرت

دانلود و خرید کتاب صوتی رابین هود

معرفی کتاب صوتی رابین هود

کتاب صوتی رابین هود اثری از هنری گیلبرت نویسنده مشهور ادبیات کودکان و نوجوانان است که با ترجمه‌ی احمد کسایی و صدای جمعی از گویندگان توانای کشور و توسط ناشر صتی سماا منتشر شده است. این کتاب را می‌توانید در طاقچه خرید و دانلود کنید. این داستان که ریشه در قصه‌ها و فرهنگ فولکلور انگلستان دارد، ماجرای شخصیتی است که برای کمک به تهیدستان، اقدام کرد و همین سبب محبوبیت او شد. 

درباره کتاب صوتی رابین هود

در تمامی فرهنگ‌ها اسطوره‌ها و کهن‌الگویی‌هایی وجود دارند که در رسای آنان حماسه‌ها و تصنیف‌های فراوان نوشته شده.کهن‌الگویی‌هایی که نماد مردم‌دوستی و پیکار با ظلم و ستمگران هستند. در ایران رستم، در اسپانیا زورو، در عرب عروه. حال اگر بخواهیم این‌چنین کهن‌الگو و شخصیت حماسی را در فرهنگ بریتانیا بجوییم، بی‌شک در همان ابتدا به یک نام‌آشنا برخورد خواهیم کرد، رابین‌هود. رابین‌هودی که پس‌ازاینکه اموالش توسط حکومت مصادره شد به جنگل پناه برد و آنجا با دار و دسته‌اش آشنا شد و شروع کرد به ربودن اموال ثروتمندان و بخشش بی چشم‌داشت آن به فقرا. شاید رابین‌هود یک دزد باشد اما دزدی است که شاید با همه دزدها فرق دارد. دزدی که نماد ستیز با ستم شده و حق‌طلبی در شالوده شخصیتش دیده می‌شود.

شنیدن کتاب صوتی رابین هود را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم؟

کتاب صوتی رابین هود برای کودکان و نوجوانانی که به داستان‌های فانتزی علاقه‌مندند می‌تواند جالب و هیجان‌انگیز باشد. اما این به معنای این نیست که اثر برای بزرگ‌سالان جذاب نیست. فارغ از رده‌بندی سنی اثر می‌تواند بری علاقه‌مندان به تاریخ کهن‌الگوها و اساطیر جذاب باشد. حضور صداها و گویندگان مختلف و ترکیب روایت داستان و موسیقی به جذاب‌تر شدن این کتاب صوتی کمک کرده است. از همین رو، علاقه‌مندان به تلفیق افسانه و نمایش می‌توانند نکات آموزنده‌ای از این اثر بهر جویند.

چرا باید این کتاب صوتی را بشنویم؟

افسانه و شخصیت‌های اسطوره‌ای یکی از سنگ بناهای مشترک همه انسان‌هاست. اگر به هر فرهنگ فولکلوری سرک بکشیم بی‌شک مجموعه‌ای از شخصیت‌ها و اساطیر مختص به آن فرهنگ را خواهیم یافت. اساطیری که هرکدام برای مردم به‌گونه‌ای عزیزند. ویژگی‌های اسطوره‌ها ریشه در تاریخ و فرهنگ مردم آن کشور دارد. ازاین‌رو خواندن اسطوره‌ها و بررسی آن‌ها باید جذاب باشد. حتی چند مدتی است که روانشناسان سعی کرده‌اند بین ویژگی‌های روانی و اسطوره‌ها مطالعاتی انجام دهند و جالب‌تر از همه اینکه بارها به این مسئله برخورده‌اند که چگونه اساطیر فرهنگ‌های مختلف دارای برخی خصوصیات مشترک هستند. آشنا شدن با کهن‌الگوی فرهنگ فولکلور بریتانیا می‌تواند جذابیت‌های خاص خود را داشته باشد. علاوه بر آن برای خیلی‌ها داستان شخصیتی که همواره در کارتون‌ها و فیلم‌ها حضور داشته می‌تواند جذاب باشد. اگر جزو این دسته هستید، از شنیدن کتاب صوتی رابین هود لذت خواهید برد.

درباره هنری گیلبرت

هنری گیلبرت زاده سال ۱۸۶۸ نویسنده محبوب کودکان است. از معروف‌ترین کتاب‌های او می‌توان به کتاب رابین هود اشاره کرد. کتابی که بعد از گذشت بیش از ۱۰۰ سال از تاریخ انتشارش هنوز هم خوانده می‌شود. کتاب‌های گیلبرت همچنان تجدید چاپ می‌شود. کتاب‌های او هم به دلیل دقت تاریخی و هم به دلیل سبکشان موردتوجه هستند.

سایر کتاب‌های این نویسنده عبارت‌اند از: شوالیه‌های شاه آرتور، رابین‌هود، صحنه‌های هندی: پنج قطعه برای پیانوفورته: موسیقی داستان‌های شاه آرتور، داستان‌های نویسندگان بزرگ، شاه آرتور و شوالیه‌هایش، دزدان دریایی: داستان‌های واقعی بدجنس‌های بدنام کتاب دزدان دریایی، فاتحان پرو: بازگویی از فتح پرو.

رابین هود کیست؟

رابین هود یکی از شناخته‌شده‌ترین و معروف‌ترین قهرمان‌های فولکلور در فرهنگ انگلستان به‌حساب می‌آید. این‌که آیا رابین‌هود یک شخصیت واقعی است یا صرفاً یک افسانه؟ هنوز مشخص نیست و بر سر آن همچنان بحث‌وجدل فراوانی میان متخصصان وجود دارد. افسانه رابین‌هود ابتدا سینه‌به‌سینه و نسل‌به‌نسل منتقل شده و بعداً در شعر و آوازهای محبوب انگلیسی تبلور یافته است. همچنین در برخی از کتاب‌های تاریخی نیز اسمی از آن به گوش می‌خورد. ظاهراً نخستین بار، در شعری از «ویلیام لنگلند» به نام «پیِر شخم‌زن» اشاره‌ای به داستان رابین هود شده است.

رابین‌هود را این‌گونه توصیف کرده‌اند: مردی بود در تیراندازی و شمشیربازی تبحر داشت و در اعماق جنگل شروود یکی از کهن‌ترین جنگل‌های بریتانیا زندگی می‌کرد. او یک قانون‌شکن و یک قهرمان بود که ویژگی‌های پهلوانی خود را داشت؛ و به سبب همین ویژگی‌های پهلوانی‌اش بود که در بین مردم محبوب شده بود.

رابین هود در قامت یک حماسه

سرانجام هنری گیلبرت در سال ۱۹۱۲ عناصر متفرقه داستان و تمام قطعات آشنایی را که نسل به نسل درباره رابین هود منتقل شده بود، جمع‌آوری کرد و با قرار دادن آن‌ها کنار هم و نوشتن یک کتاب، رابین‌هود را در قامت یک حماسه درآورد. البته پیش‌تر از کتاب گیلبرت نیز رابین‌هود یک حماسه بود و محبوبیت‌های خاص خود را داشت. اما گیلبرت سعی کرد تا قطعات مختلف پازل رابین‌هود را جمع‌آوری کند و به آن‌ها انسجام خاص خود را ببخشد.

کتاب رابین هود اثر گیلبرت از آنجا شروع می‌شود که چگونه رابین‌هود تبدیل به یاغی می‌شود و در جنگل‌های شروود پناه می‌گیرد. گیلبرت کتابش را با مرگ رابین‌هود پایان می‌دهد.

شخصیت‌های داستان رابین هود

چندین شخصیت در افسانه رابین‌هود می‌درخشند؛ و همواره در طول داستان از آنان سخن به میان می‌آید.

جان کوچولو: جان یکی از یاران وفادار رابین‌هود و همچنین درشت‌ترین فرد در میان لشکریان بود. او را به خاطر هیکل بزرگ و عظیمش جان کوچولو صدا می‌زدند. حکایت آشنایی او با رابین‌هود به پل باریکی در میان جنگل برمی‌گردد. روزی رابین‌هود که قصد عبور از پل را داشت جان را روی پل می‌بیند. پل به‌قدری باریک بود که فقط یک نفر می‌توانست از آن رد شود. جان به مردی که او را نمی‌شناخت پیشنهاد داد تا با هم مبارزه کنند و هر کس که پیروز شد او ابتدا از روی پل بگذرد. بعد از پایان مبارزه نفسگیر جان بدون آنکه رابین‌هود را بشناسد به او می‌گوید من به دنبال رابین‌هود می‌گردم و آمده‌ام تا به یکی از یاران او تبدیل شوم.

راهب تاک: در یکی از روزها یکی از یاران رابین هود به او می‌گوید که راهبی به نام تاک را می‌شناسد که حتی از رابین‌هود هم بهتر تیراندازی می‌کند. از همین رو رابین‌هود در پی یافتن این شخص می‌رود. بعد از داستان‌های مختلفی که رابین‌هود بعد از یافتن تاک از سر می‌گذراند تصمیم می‌گیرد با تاک مبارزه کند. پس‌ازاینکه رابین‌هود به مهارت تاک در مبارزه پی می‌برد از او دعوت می‌کند تا به یاران او بپیوندد.

ماریان: معشوق رابین هود است. آن‌ها از بچگی در همسایگی هم زندگی می‌کردند بعدازاینکه رابین‌هود به جنگل پناه می‌برد ماریان با لباسی ناشناس به جنگل می‌رود تا رابین را بیابد. در قسمتی از قصه رابین و ماریان با هم روبرو می‌شوند و از آنجایی که رابین نقاب زده و ماریان هم لباس ناشناسی بر تن دارد همدیگر را نمی‌شناسند و با هم مبارزه می‌کنند. بعد از مبارزه رابین و ماریان همدیگر را می‌شناسند و ماریان با رابین رهسپار جنگل می‌شود تا به یاران رابین بپیوندد.

اقتباس‌ها از کتاب رابین هود

رابین هود افسانه محبوب و قدیمی است؛ از این رو عجیب نیست که تابه‌حال اقتباس‌های فراوانی از این اثر گرفته شده است. اقتباس‌هایی از جنس انیمیشن و فیلم گرفته تا ساختن بازی و سریال. اقتباس‌های مختلف با توجه به نیازشان قسمت‌هایی از افسانه را می‌کاهند یا در برخی موارد قسمت‌هایی به آن می‌افزایند. یکی از قدیمی‌ترین و خاطره‌انگیزترین اقتباس‌هایی که نسل قدیمی بسیار با آن خاطره دارند اقتباس کارتون رابین هود محصول سال ۱۹۷۳ و تولید والت دیزنی است. در این کارتون شخصیت‌های داستانی به شکل حیوانات درآمدند. رابین‌هود به شکل یک روباه و داروغه ظالم به شکل یک شیر نمایش داده شده.

یکی از بهترین اقتباس‌های دیگر مربوط به فیلمی است که توسط کمپانی برادران وارنر ساخته شده است. یکی از آخرین اقتباس‌هایی که از افسانه رابین‌هود گرفته‌شده است نیز فیلمی با نام رابین هود و به کارگردانی اتو بترست محصول سال ۲۰۱۸ است.

نظرات کاربران

amir hossien
۱۴۰۱/۰۱/۰۶

رابین هود کارتونش رو هر کسی دیده کاش به جای رایگان گذاشتن این ها برامون به عنوان عیدی یه حق انتخاب میذاشتین که خودمون یه کتاب رو به دلخواه بگیریم

نسترن
۱۴۰۱/۰۶/۰۱

کتاب با کارتون رابین هود خیلی خیلی متفاوته ،اولاش از نحوه یاغی شدن رابین هود و رفتن به جنگل شروع میشه ، رابین یه شوالیه و مالک زمین و خونه اربابی بوده که بعد از کشتن یه شوالیه ظالم(چرا کشتش

- بیشتر
tannaz
۱۴۰۱/۰۱/۰۹

واقعا خیلی خوب بود از کتابش خیلی لذت بردم 😄

دنیا
۱۴۰۱/۰۲/۲۹

کتاب خیلی خوبیه متن روان گویندگی و ترجمه خوب هستن فقط .... یه چیزی میمونه اینکه چرا من بعد از گوش دادن دو فصل دیگه نمیتونم فصل های دیگه رو بشنوم ؟

مطهره طاهری
۱۴۰۱/۰۸/۲۸

موسیقی متن خیلی رو مخه، کاش حذفش کنن.

زمان

۱۳ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۸۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۳ ساعت و ۸ دقیقه

حجم

۱ گیگابایت, ۷۸۰٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۹۰,۰۰۰
۶۳,۰۰۰
۳۰%
تومان