دانلود و خرید کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست کیتسون یازینکا ترجمه زینب خامه‌یار
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست اثر کیتسون یازینکا

کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست

معرفی کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست

کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست نوشته کیتسون یازینکا و ترجمه زینب خامه‌یار است. کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست را انتشارات پرتقال منتشر کرده است، این انتشارات با هدف نشر بهترین و با کیفیت‌ترین کتاب‌ها برای کودکان و نوجوانان تاسیس شده است. پرتقال بخشی از انتشارات بزرگ خیلی سبز است.

درباره کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست

وقتی از افراد مشهور صحبت می‌کنیم لقب‌های مهمی که به این افراد داده‌اند به گوشمان می‌خورد. خیلی‌ها فلورانس نایتینگل را فقط با نام بانوی چراغ به دست می‌شناسند. هرچه بیشتر دربارهی زندگی یک نفر بخوانید یا بشنوید، بهتر می‌شناسیدش. فلورانس از کودکی مراقب همه بود، حتی حیوانات. فلورانس عادت داشت نظرش را به زبان بیاورد، از خودش دفاع کند و برای بهبود شرایط دست به تغییر بزند. چراغی که او در زمان جنگ موقع سر زدن شبانگاهیاش به سربازان در دست می‌گرفت، فقط بخش کوچکی از داستان زندگی اوست. فلورانس آدم درون‌گرایی بود. اما دوست داشت چیزهایی را که یاد میگیرد به بقیه هم یاد بدهد. شاید این کتاب به هدفش کمک کند. 

خواندن کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام نوجوانان و کودکانی که می‌خواهند مشاهیر جهان را بشناسند پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب فلورانس نایتینگل؛ بانوی چراغ به دست

در بیمارستان باراک، جنگ دیگری به راه افتاده بود؛ جنگی برای نجات سربازان زخمی و بیمار انگلیسی از چنگال مرگ. اما انگار فقط موش‌ها و کک‌ها بودند که چاق وچله‌تر می‌شدند. سربازان در فلاکت دست وپا می‌زدند و در صف‌های بی پایان، تنگ هم دراز کشیده بودند. بعضی‌هایشان تخت و بسیاریشان حتی پتو یا پانسمان هم نداشتند. در گیرودار چنین اوضاع وحشتناکی، یک پرستار نمونه، کک‌ها و آلودگی‌ها را نادیده گرفت و تغییر بزرگی ایجاد کرد. آن پرستار نمونه، فلورانس نایتینگل بود. در بیمارستان باراک، فلورانس اوضاع را سازماندهی و اداره کرد. نظافت و ضدعفونی کرد. یادداشت برداشت، دنبال موش‌ها کرد و زندگی افراد را نجات داد و به این ترتیب، مسیر تاریخ پزشکی را تغییر داد. بااین حال هنگامی که همراه گروهی سی وهشت نفره از پرستاران زن برای اولین بار پا به اسکودار گذاشت، انگار با دیواری آجری روبه رو شد؛ یک تیم پزشکی که همه مرد بودند و فکر می‌کردند زنها نمیتوانند کمکی به آنها کنند. چیزی نگذشت که او این طرز فکر را تغییر داد. داستان تلاش‌های قهرمانانه‌ی فلورانس از طریق نامه‌های سربازان و مقاله‌های خبرنگاران جنگ که در روزنامه‌ها چاپ شد، به کشورش، انگلستان، رسید؛ داستان‌هایی درباره‌ی مراقبت و محبتی که فلورانس و تیم پرستارانش از خود نشان داده بودند. تصویری از فلورانس چراغ به دست که دارد توی یکی از اتاق‌های تاریک بیمارستان به سربازان سر میزند، در یکی از روزنامه‌های معروف احساسات همه را برانگیخت. آن روزنامه به فلورانس لقب «بانوی چراغ به دست» داده بود فلورانس خیلی زود تبدیل به یکی از اولین شخصیت‌های معروف انگلستان و مشهورترین افراد زمان خودش شد.

اما فلورانس فقط بانوی چراغ به دست نبود. او سرسخت و قوی بود و برای ِ پیشرفت هرچه بیشتر عملکرد بیمارستان جنگید. فلورانس پرستاری را به حرفه‌ای ارزشمند برای زنان تبدیل کرد و اولین مدرسه‌ی پرستاری مبتنی بر علم را تأسیس کرد. دانشجویی بااستعداد و بااراده بود که سخت درس خواند و تا آنجا که می‌توانست آموخت. فلورانس هرآنچه را درباره‌ی بهداشت و درمان یاد گرفت، در کتاب‌ها، گزارش‌ها و نامه‌هایی که در طول زندگی‌اش نوشت، منتشر کرد. او غیر از نوشته‌های خودش، آمار و اطلاعات زیادی هم جمع کرد و از آنها برای پیدا کردن الگو در اعداد استفاده کرد.

نظرات کاربران

گمشده در دنیای کتاب ها :(
۱۴۰۲/۰۸/۱۲

این کتاب از سری مجموعه های "داستان زندگی" بوده که مطالب آن از واقعیت های معمول فراتر می روند و زندگی واقعی و هیجان انگیز جالب توجه ترین چهره های تاریخ را به شکلی نو بیان می کنند. داستان های

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۱۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۳۴,۰۰۰
تومان