دانلود و خرید کتاب وعده‌های الهی به صابران: صبر بر مصائب، صبر بر بیماری، صبر در خانه، صبر بر گناه سیدحسین حسینی‌قمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب وعده‌های الهی به صابران: صبر بر مصائب، صبر بر بیماری، صبر در خانه، صبر بر گناه اثر سیدحسین حسینی‌قمی

کتاب وعده‌های الهی به صابران: صبر بر مصائب، صبر بر بیماری، صبر در خانه، صبر بر گناه

انتشارات:انتشارات عطش
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۵ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب وعده‌های الهی به صابران: صبر بر مصائب، صبر بر بیماری، صبر در خانه، صبر بر گناه

سید حسین حسینی قمی( -۱۳۴۱)، پژوهشگر دینی است. در بخشی از کتاب می‌خوانیم: «یکی از مطالبی که در اسلام به آن سفارش شده، عیادت از بیمار است. گاهی کسانی که در بستر بیماری می‌افتند، عجیب فراموش می‌شوند. شما حتماً سراغ دارید افرادی را که گاهی چند سال در بستر بیماری هستند و فراموش شده‌اند. مخصوصاً افرادی که در جامعه نقش فعّال یا حضور فعّالی داشته‌اند. همۀ ما هر روز از خانه بیرون می‌رویم، ارتباط‌هایی داریم، اهل ارتباط و انس با دیگران هستیم. خود این انس با دیگران روح انسان را زنده می‌کند و نشاط می‌دهد. یک مرتبه با افتادن در بستر بیماری همۀ این ارتباط‌‌ها قطع می‌شود. یعنی بیمار به جایی می‌رسد که از اوّل تا آخر ماه نگاه می‌کند و غیر از خانوادۀ خودش، هیچ کسی را نمی‌بیند. این در حالی است که به عیادت از بیماران بسیار سفارش شده و پاداش‌های بزرگی برای آنان بیان شده است. از این‌رو ضروری است به چند حدیث در فضیلت عیادت از بیماران بپردازیم. حدیث اوّل: در سیرۀ پیامبر خدا (ع) آمده است: إذَا صَلَّی الغَداةَ أَقْبَلَ عَلَیْهِمْ بِوَجهِهِ؛ هر روز نماز صبح پیامبر (ص) که تمام می‌شد، برمی‌گشتند به طرف مردم و سؤال می‌کردند: هَلْ فیکُم مَرِیضٌ أَعُودُهُ؛ آیا کسی بیمار هست تا به عیادتش برویم؟ این کار یکی از برنامه‌های روزانۀ پیامبر (ص) بود. و نشانۀ اهتمام به مسألۀ عیادت از بیمار است. اگر می‌گفتند: مثلاً فلانی مریض است، حضرت با همۀ گرفتاری‌هایی که داشتند، راه می‌افتادند و به عیادت بیمار می‌رفتند. پیداست که این کار در ردیف کارهای مهم زندگی ایشان بوده است.» این کتاب از مجموعه مباحث مطرح شده در برنامه تلویزیونی «سمت خدا» منتشر شده است.

نظرات کاربران

أبوٰمُخلــــِـــٰـــصْ
۱۳۹۸/۱۱/۰۷

فَاصْبرِْ صَبرًْا جَمِیلا

3741
۱۳۹۷/۰۱/۱۲

زینب آخر این شب تاریک را سر می‌کند یاد از یاس و شقایق، یا صنوبر می‌کند این وداع آخر و جان دادن بانوی عشق عاقبت وصل حسینش را میسر می‌کند 🏴 وفات بزرگ بانوی کربلا حضرت زینب کبری سلام الله علیها تسلیت باد

Ali
۱۳۹۵/۰۶/۰۵

بسیار عالی. اگر وقت دارید میتوان فایل های صوتی این کتاب را رایگان از سایت سمت خدا دانلود کرد.

maria
۱۴۰۰/۰۵/۱۶

تو روز هایی این کتاب رو میخوندم که مصیبت عزیزی بر قلبم سنگینی میکرد و دنبال راهی بودم که استقامت و صبر بر غمی که بر دلم بود رو سهل کنه. خوشحالم که این راه رو انتخاب کردم و کلام

- بیشتر
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۵)
امیر مؤمنان (ع) می‌فرماید: إِنَّمَا یَنْبَغِی لِأَهْلِ الْعِصْمَهِ وَ الْمَصْنُوعِ إِلَیْهِمْ فِی السَّلَامَهِ أَنْ یَرْحَمُوا أَهْلَ الذُّنُوبِ وَ المَعصیهِ؛ سزاوار است کسانی را که از معاصی دوری گزیده اند و خداوند نعمت پرهیز از گناهان به آن‌ها بخشیده است، به گناهکاران و کسانی که زیر بار فرمان خدا و رسول نمی‌روند، مهربانی کنند.
maria
یَا عَبْدَ اللهِ لَا تَعْجَلْ فِی عَیْبِ أَحَدٍ بِذَنْبِهِ فَلَعَلَّهُ مَغْفُورٌ لَهُ وَ لَا تَأْمَنْ عَلَی نَفْسِکَ صَغِیرَ مَعْصِیَهٍ فَلَعَلَّکَ مُعَذَّبٌ عَلَیْه؛ ای بندۀ خدا، در عیبجویی و بدگویی از هیچ‌کس بر اثر گناه او عجله و شتاب مکن، شاید او از گناهی که کرده است توبه و بازگشت نموده و آمرزیده شده باشد. و بر نفس خود از گناه کوچک ایمن و آسوده مباش، شاید بر اثر آن معذب و گرفتار باشی.
maria
هنر انسان این است که مصیبت‌ها را مدیریت کند و بر گرفتاری‌ها غالب بشود. اگر صبر نکنی، حادثه پیش آمده است؛ چه راضی باشی، چه ناراضی.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
هنگامی که مصیبتی متوجه بنده‌ای از بندگان خود کردم، در بدن او، یا مال او، یا فرزندش، و او با صبر جمیل از آن استقبال کرد. من حیا می‌کنم از این که فردای قیامت برای این بنده ترازوی عمل و حساب و کتابی در نظر بگیرم. چون در واقع در این دنیا امتحان خودش را پس داده است.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸
صابران پاداش خود را بی‌حساب و به تمام خواهند یافت.
کاربر ۱۲۱۱۱۲۸

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

حجم

۱۵۸٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۲

تعداد صفحه‌ها

۲۸۸ صفحه

قیمت:
۳,۵۰۰
تومان