دانلود و خرید کتاب شیرین تر از قند کاووس حسن‌لی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شیرین تر از قند اثر کاووس حسن‌لی

کتاب شیرین تر از قند

معرفی کتاب شیرین تر از قند

کتاب شیرین تر از قند نوشته کاووس حسن‌ لی، بازنویسی و تلخیص بوستان سعدی است که در انتشارات میراثبان به چاپ رسیده است.

فرهنگ اسلامی - ایرانی در طی قرون و اعصار گذشته، پیشرفت‌ها و تحولات علمی بسیار داشته و حتی با وجود فراز و فرود‌های سیاسی و اجتماعی خود، یکی از گسترده‌ترین و غنی‌ترین فرهنگ‌های جوامع بشری است. در این میان آثار علمی، ادبی، فکری و ذوقی دانشمندان ایرانی، همواره مورد توجه و استفادۀ علمای غرب بوده است.

اما با تمام کوشش‌هایی که در سال‌های گذشته برای شناسایی آثار مفاخر و گنجینه‌های مکتوب و تحقیق و بهره‌مندی در آنها شده و به انتشار صدها کتاب و رسالۀ ارزشمند انجامیده، هنوز آثار بسیاری به صورت دستنویس مانده و منتشر نشده است. در کتابخانه‌های داخل و خارج ایران، کتاب‌ها، رساله‌های خطی و پایان‌نامه‌های فراوانی در حوزه‌‌های گوناگون فرهنگ ایرانی و اسلامی نگهداری می‌شوند که اهمیت آنها ناشناخته مانده و شایسته است این آثار، با بهره‌گیری از فهرست‌ها و کتاب‌شناسی‌ها، شناسایی و به دست پژوهشگران و محققان جوان برسد و به همّت ناشران فرهنگ‌دوست و دانش‌گستر در دسترس علاقه‌مندان قرار گیرد، موضوعی که انتشارات میراثبان هدف خود قرار خواهد داد.

اکبر ایرانی موسس و مدیر انتشارات میراثبان سال ۱۳۹۰ این نشر را تاسیس کرد تا در زمینه‌های ادبیات، تاریخ و جغرافیا، هنر، ایران شناسی، اسلام شناسی، فلسفه، کلام، ادیان و مذاهب، ... آثار ارزشمندی منتشر کند.

انتشارات میراثبان در سالهای گذشته مجموعه‌ای از آثار تأثیرگذار در فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی را به زبانی ساده برای جوانان بازنویسی و منتشر کرد به این هدف که نسل امروز با پیشینۀ درخشان فرهنگی و تمدنی خود آشنا شود و با احساس غرور نسبت به کوشش‌های ارزشمند نیاکان، از آنها درس بگیرد و دریابد که قادر است همچون بزرگان تاریخ ساز کشور خود، در همۀ زمینه ها مفید، نقش‌آفرین و کارساز باشد.

درباره کتاب شیرین تر از قند

کتاب شیرین تر از قند، بازنویسی و تلخیص بوستان سعدی اثر کاووس حسن لی است. اما چرا این اثر اینقدر برای ایرانیان اهمیت دارد؟

سعدی، شاعر پر آوازه ایرانی، تنها کسی است که هم در نثر و هم در شعر، آثار عالی و درجه اول آفریده است. اشعارش به روانی نثر و زیبایی نثرش به شیوایی شعر پدید آمده است. سعدی در سال‌های نخستین سده هفتم هجری در شیراز متولد شد. بوستان سعدی در سال ۶۵۵ به نظم در آمد و گلستان او در سال ۶۵۶ به سبک منثور نگاشته شد. دوران زندگی سعدی، به خاطر حمله مغولان به ایران، یکی از خون‌بارترین دوره‌های تاریخ ایران است. در چنین اوضاع نابه‌سامانی، حکومت فارس در دست حاکمان اتابک بود و با درایت آنان و پرداخت مالیات، جلوی حملۀ ویرانگر مغولان به فارس گرفته شد.

بوستان حدوداً ۴۰۰۰ بیت در بر دارد و در ده باب سامان یافته است. سعدی در همین اشعار موضوعات گوناگونی را برای ساختن جامعه‌ای پسندیده با هنرمندی به نظم کشیده است و به موضوعاتی چون شناخت خداوند و سپاسگزاری از او، خردمندی، شیوه درست فرمانروایی و کشورداری، دوستی و نیک رفتاری پرداخته است. به همین دلیل بوستان سعدی، کتاب آرمان شهر سعدی خوانده شده است.

خواندن کتاب شیرین تر از قند را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

از آنجا که این اثر منظوم، برای جوانان به نثر بازنویسی شده، کاووس حسن‌ لی صراحت و سادگی را معیار خود قرار داده تا جوان ایرانی به آسانی از خواندن اشعار سعدی در کتاب شیرین تر از قند لذت ببرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

حجم

۲٫۳ مگابایت

سال انتشار

۱۳۸۱

تعداد صفحه‌ها

۱۲۵ صفحه

قیمت:
۹,۰۰۰
تومان