دانلود و خرید کتاب مثل آب باش دوست من شانون لی ترجمه سیدعلیرضا هاشمی فشارکی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب مثل آب باش دوست من

کتاب مثل آب باش دوست من اثری از شانون لی، دختر بروس لی، یکی از استادان هنرهای رزمی چینی است. او در این کتاب تعالیمی را از بروس لی، ارائه می‌کند که به ما کمک می‌کند به نسخه بهتری از خودمان تبدیل شویم. 

درباره کتاب مثل آب باش دوست من

بروس لی یکی از استادان هنرهای رزمی چینی است که به دلیل بازی‌هایش در فیلم‌های اکشن در سراسر دنیا شناخته شده است. بسیاری از مردم او را یکی از تأثیرگذارترین انسان‌های قرن بیستم و یک نماد در فرهنگ عامه می‌دانند و به عنوان بزرگترین رزمی کار تاریخ از او یاد می‌کنند. چه که او در کنار تمام این فعالیت‌ها  استاد فلسفه، نظریه‌پرداز و بنیان‌گذار روش رزمی جیت کان دو هم بود. 

شانون لی، در کتاب مثل آب باش دوست من، در تلاش است تا تعالیمی را که از پدرش آموخته است با ما در میان بگذارد تا به نسخه بهتری از خودمان بدل شویم. کتابی برای اینکه نگاهی جدید را به ما هدیه کند و کمکمان کند تا خودمان و مسائل پیرامونمان را با دقتی بیشتر و نگاهی متفاوت بنگریم و تغییر را به زندگی خود راه دهیم. این اثر یک دعوت الهام‌بخش برای همه ماست، فراخوان دلنشینی که شروع کنیم و زندگی را با نگاه تازه‌ای بنگریم. این کتاب همچنین گواهی است بر اینکه چگونه کاوش و عزم انسان از زمان و مکان فراتر رفته و درون ما را شعله‌ور سازد و بسیاری از افراد را در سراسر جهان الهام دهد تا زندگی خود را متحول کنند.

شانون لی، دختر بروس لی فلسفه‌های بسیار غنی از زندگی پدرش را بیان می‌کند. وی نشان می‌دهد که هنرهای رزمی چگونه می‌توانند بهترین سمبل رشد شخصی باشند و ما چگونه می‌توانیم هرروزه این تعالیم را به کار گیریم و تمرین کنیم.

کتاب مثل آب باش دوست من را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب مثل آب باش دوست من را به تمام کسانی معرفی می‌کنیم که هر روز در تلاشند تا در مسیر رشد و پیشرفت، گام‌های بزرگتری بردارند. این اثر یادبودی الهام‌بخش برای علاقمندان به بروس‌لی و کسانی است که به‌دنبال بهبود مهارت‌های رشد شخصی خود هستند.

بخشی از کتاب مثل آب باش دوست من

«ذهن خود را خالی کن و مانند آب باش.»

بروس لی نماد فرهنگی است که به خاطر ورزش‌های رزمی و آثار سینمایی خود در سراسر جهان شهرت دارد؛ اما علاوه بر این، «لی» فیلسوف بود. ایشان از همان دوران کودکی یاد گرفت که هنرهای رزمی چیزی فراتر از تمرین‌های منظم بدنی‌اند. او دریافت که برای داشتن زندگی متعالی، این هنرها سمبلی مناسب هستند.

در کتاب «مثل آب باش، دوست من»، شانون، دختر لی، مفاهیم اصلی فلسفۀ او را بیان می‌کند و نشان می‌دهد که این مفاهیم چگونه به‌عنوان ابزاری می‌توانند برای رشد شخصی و خودشکوفایی عمل کنند. در هر فصل این کتاب، آموزه‌هایی از تعالیم بروس لی آورده شده که پایه و اساس فلسفۀ اصلی او «مثل آب باش» را تشکیل می‌دهد. در کتاب، درمی‌یابیم که چگونه همانند آب بودن به ما اجازه می‌دهد تا مهر و مودّت و طبیعی بودن را در زندگی عینیت بخشیم و به ماهیت جاری و اساسی خود و توانایی قدرتمند بودن، به ابراز وجود و آزاد بودن نزدیک شویم.

شانون از طریق داستان‌های ناگفتۀ زندگی پدرش و روش خود در عینیت بخشیدن به این تعالیم، این نکات را به روش‌هایی ملموس و قابل‌فهم ارائه می‌دهد. وی با استفاده از سخنان بروس لی، خوانندگان کتاب را ترغیب می‌کند تا به دنبال یافتن اصل و ذات خود باشند و این عقاید و شیوه‌ها را در زندگی روزمرۀ خود، چه در یادگیری چیزهای جدید، غلبه بر موانع یا درنهایت یافتن مسیر واقعی زندگی به کار گیرند.

متن کتاب ازنظر موضوعی با درس‌های زندگی هماهنگ و سرشار از راهنمایی‌های حکیمانه در موضوعات مختلف است. این راهنمای الهام‌بخش، به هر خواننده‌ای یادآوری می‌کند که هر چند فرد نمی‌تواند شرایط محیط خود را کنترل کند اما نحوۀ پاسخگویی به این شرایط، همیشه انتخابی است.

دوست من الآن باید تو را ترک کنم. شما سفری طولانی در پیش دارید و باید سبک سفر کنید. این بندها در بهترین حالت صرفاً «انگشت اشاره‌ای بودند به‌سوی ماه». لطفاً انگشت را ماه تصور نکنید یا نگاه خود را بر روی انگشتتان ثابت نگه ندارید تا منظرۀ زیبای بهشتی را از دست ندهید. از این گذشته، سودمندی انگشت از دور نشان دادن نوری است که انگشت و همه را روشن می‌کند.

از این به بعد، همه سنگینی نتیجه‌گیری‌های پیش‌فرض را پشت سر بگذارید و ذهن خود را بر روی همه‌چیز و همۀ آینده باز کنید. به یاد بیاور دوست من، سودمندی جام، در تهی بودن آن است.

نظرات کاربران

soboh
۱۴۰۰/۱۰/۰۱

کاش ترجمه بهتر بود مفهوم جملات رو درست نمیرسوند از نظر من متنش در اکثر قسمت ها روان نبود و کشش خاصی به ادامه کتاب در من دیده نشد البته تا اخرشو مطالعه کردم

najafi
۱۴۰۰/۰۷/۰۳

برسلی واقعا مثل آب بود زندگی نامش رو بصورت فیلم دیدم بر اساس موقعیتش عوض میشد و تلاش زیادی میکرد و مثل آب نفوذ میکرد به همه جا ، عمر کوتاهی داشت ولی مفید

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

حجم

۴٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۲۵۳ صفحه

قیمت:
۲۶,۰۰۰
تومان