دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم رضا رحیمیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم اثر رضا رحیمیان

کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم

کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم نوشته رضا رحیمیان است. کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم یکی از کتاب‌های کاربردی مدیریت انتشارات نسل روشن است.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم

در این کتاب بیان جامعی از تعریف استراتژی چیست از درون متون علمی گردآوری کردم تا بتوان با مطالعه و تأویل آنها، دید عمیق تری از این واژه کسب کرده و به تبع بتوانیم کاربست درست تری از آن را در برنامه ریزی و مدیریت سازمان اعمال نمائیم. هیچ چیز سهل الوصولی در دنیای رقابت مزیت آور نیست، بنابراین استراتژی اثربخش تنها در سایه نگرش هوشیارانه به جوهره استراتژی شکل می گیرد. بنابراین ضروریست که ماهیت و جوهره استراتژی شناخته و بازگو شود. برای استراتژی تعاریف متعددی ذکر شده است و هر یک از این تعاریف ابعادی از مفاهیم استراتژیک را مورد توجه قرار داده است.

به لحاظ ریشه شناسی، واژهٔ «راهبرد (استراتژی/Strategy) مشتق از کلمه یونانی «استراتگوس/Strategus“ و مرکب از دو لغت «استراتوس/Stratus ” یعنی قشون و «آگاگس/Agaugus ” یعنی راهنما و به معنای فرمانده است. در یونان قدیم، فنون یا نقشه‌هایی که یونانیان و همچنین رومیان برای کسب پیروزی در جنگ به کار می بردند «استراتژوم/Strategum ” نامیده می‌شد.

خواندن کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک در سازمان ها؛ جلد دوم

بنا شدن مدل بر پیش فرض‌های منطقی: هر مدل استراتژی بر مبنای یک سری پیش فرض استوار است. برخورداری از پیش فرض‌های درست از عوامل موفقیت مدل‌های تدوین و اجرای استراتژی محسوب می شود.

قابلیت اجرا و زیرساخت‌ها : به گفته مایکل پورتر یکی از علل اساسی شکست برنامه‌های استراتژیک این است که در تدوین برنامه‌ها به قابلیت اجرای آنها توجه نمی شود. مدل مناسب شامل عناصری است که قابلیت اجرای استراتژی را فراهم می سازد. شرایط فرهنگی و زیرساخت‌ها نیز در موفقیت مدل‌های استراتژی نقش منحصر به فردی دارد.

توجه به تشخیص صحیح گلوگاه‌ها در مدل تدوین استراتژی: برای موفقیت، باید گلوگاه‌های اصلی دستیابی به اهداف را شناخت و راهکار جهت رفع آنها ارائه داد. تشخیص غلط گلوگاه، استراتژی را منحرف خواهد ساخت. با استفاده از ابزارهای مناسب می‌توان گلوگاه‌های دستیابی به مأموریت چشم انداز را شناسایی کرد.

توجه به ابعاد تعالی سازمانی در تدوین استراتژی: تعالی ریشه در مفاهیم مدیریت کیفیت فراگیر دارد. مدل‌های سرآمدی (تعالی)، الگویی از سازمان را ارائه می‌کنند که در ایده و عمل، سرآمد سازمان‌های دیگر بوده و نشان می دهد در فضای رقابتی برای رشد، ماندگاری و برتری، چگونه باید عمل کرد.

انعکاس عقاید، باورها و ارزش‌های مدیران ارشد در تدوین استراتژی: علیرغم این که استراتژی، جهت بلندمدت سازمان را شفاف می کند، نباید این نکته را از نظر دور داشت که باورها و ارزش‌های مدیران ارشد نقش تعیین کننده ای در تعیین استراتژی ها خواهد داشت. اجرای استراتژی مقدور نخواهد شد، مگر آن که مدیران ارشد بر اجرای آن راسخ بوده و حمایت عملی نشان دهند. «استراتژی لباسی است که برای سازمان دوخته می‌شود، اما به تن مدیر ارشد آن پرو می شود». برنامه استراتژیک باید با نظام فکری مدیر ارشد، همخوانی داشته باشد.

توجه به موقعیت عمر سازمان در تدوین استراتژی‌های رقابتی: سازمان‌ها نیز مانند موجودات زنده دارای منحنی عمر یا سیکل هستند. در هر مرحله با مشکلات خاص آن دوره مواجه شده و در مراحل انتقال بین دوره‌ها نیز با مشکلات از نوع انتقالی روبرو می گردند. شناسایی محل سازمان بروی منحنی دوره عمر در تدوین استراتژی اثربخش، اهمیت دارد. استراتژی هر سازمان به عنوان طرح جامع نیل به اهداف، الگوی تصمیم‌های سازمانی است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۰ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۴۳۰ صفحه

قیمت:
۴۹,۰۰۰
تومان