دانلود و خرید کتاب راهنمای جامع زائرین احمد سامعی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب راهنمای جامع زائرین اثر احمد سامعی

کتاب راهنمای جامع زائرین

نویسنده:احمد سامعی
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب راهنمای جامع زائرین

کتاب راهنمای جامع زائرین اثری از احمد سامعی است که در شرکت چاپ و نشر بین الملل منتشر شده است. این کتاب آداب زیارت عتبات عالیات عراق را به تمام زائران توضیح می‌دهد.

شرکت چاپ و نشر بین الملل وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی است. این موسسه از ابتدای تاسیس آن در اوایل دهه شصت به چاپ و اتتشار آثار دینی پرداخته است و علاوه بر آن به چاپ آثار ارزشمند به زبان‌های خارجی از نویسندگانی چون علامه طباطبایی، استاد مطهری، شهید بهشتی و دیگر علمای معاصر نیز اهتمام داشته است. این انتشارات برای علاقه‌مندان و پژوهشگران جهان قرآن کریم را به زبان‌های انگلیسی، روسی، چینی نیز ترجمه کرده است.

شرکت چاپ و نشر بین‌الملل کتاب‌های بسیاری به زبان فارسی در موضوعات فقه و علوم قرآنی، فلسفه و کلام اسلامی، عرفان اسلامی، تاریخ اسلام، سیره و شرح زندگی معصومان، فرهنگ جامع سخنان امامان (ع) و دیگر موضوعات چاپ و منتشر کرده. همچنین فروشگاه کتاب این شرکت به عنوان بزرگترین مرکز عرضه و توزیع کتب دینی در تهران فعالیت دارد.

درباره کتاب راهنمای جامع زائرین

زیارت یکی از تأثیرگذارترین و سازنده‎‌ترین برنامه‌های تربیتی مکتب حیات بخش اسلام است، چرا که انسان با زیارت می‌تواند روحش را به آرامش برساند و از ارتباط روحانی و معنوی که با اولیای دین برقرار می‌کند برای ادامه زندگی کسب انرژی کند. زیارت الهام‌بخش است چه که انرژی را از طریق روح به وجود انسانی منتقل می‌کند. انسان با زیارت مکتب‌های مقدس مذهبی از اولیای دین الهام گرفته، مسیر تعالی و ترقی را می پیماید. بر اساس سخنان گرانسنگ معصومین (ع) امامان زنده و مرده شان یکسان اند و در هر دو حال به امور آگاهی، توجه و احاطه دارند. بنابراین می‌توان زیارت را به عنوان یکی از امور مهم مذهبی و روحانی تلقی کرد که نتیجه‌شان آرامش و آسایش انسان است.

احمد سامعی در کتاب راهنمای جامع زائرین به سراغ آداب زیارت عتبات عالیات عراق (نجف اشرف، کوفه و سهله، کربلای معلی، کاظمین و سامرا) رفته است و آن را برای تمام کسانی که قصد دارند چنین سفری را آغاز کنند، توضیح داده است.

این کتاب یکی از کامل‌ترین و جامع‌ترین کتاب‌هایی است که در این زمینه نوشته شده است چراکه احمد سامعی با نگاهی همه جانبه موفق شده تا همه جنبه‌عهای یک سفر زیارتی را بررسی کند. از ویژگی‌های کشور مقصد گرفته تا وسایلی که در یک چنین سفقری ممکن است برای انسان لازم شود و درگیری‌های ذهنی که قبل از هر سفری وجود دارد.

در هر بخشی از کتاب با خواندن اشعاری که در مدح ائمه و امامان سروده شده است، آرامش می‌گیریم. با دیدن چند عکسی که از مکان‌های مقدس منتشر شده است، حال و هوای معنوی را دریافت می‌کنیم و با خواندن دعاها و زیارت‌نامه‌های مخصوص به هر مکان، روح و جسممان را آماده دریافت الهامات معنوی و غیبی می‌کنیم. همچنی در این اثر شرح کاملی از اعمالی نوشته شده است که باید پیش از هر سفر زیارتی و یا در هر مقطع از سفر به جا بیاوریم.

خواندن کتاب راهنمای جامع زائرین را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

زائران عتبات عالیات و تمام کسانی که قصد زیارت از مکان‌های مقدس مذهبی را دارند، مخاطبان کتاب راهنمای جامع زائرین هستند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۵۸ صفحه

حجم

۱۴٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۷۵۸ صفحه

قیمت:
۱۳۰,۰۰۰
تومان