دانلود و خرید کتاب با ابوتراب فرج‌الله میرعرب
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب با ابوتراب اثر فرج‌الله میرعرب

کتاب با ابوتراب

انتشارات:نشر جمال
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب با ابوتراب

کتاب با ابوتراب نوشته فرج‌الله میرعرب است. هم ما در حال زندگی هستیم. هرکس سبکی را برای زیستنش برگزیده است. برای آشنایی با سبک زندگی امیرالمومنین (ع) این کتاب را بخوانید.

درباره کتاب با ابوتراب

شاید یک نفر با توجه، سبک زندگی خود را انتخاب نکرده باشد و گمان کند پیرو سبک زندگی خاصی نیست؛ ولی اینگونه نیست. چگونه خوابیدن و چگونه بیدار شدن، چه خوردن و پرهیز از چه غذا و نوشیدنی، با که گفتگو کردن و چگونه خندیدن، چه مقدار گریه کردن و چقدر خوش قول بودن، کدام لباس را چه موقع پوشیدن، مهربانی و عصبانیت و آنچه در یک زندگی معمولی با آن سروکار داریم قطعات جورچین زندگی ما را تشکیل می‌دهند.

با حکایت‌هایی که از زندگی حضرت علی در این کتاب آمده، می‌توان میزان هماهنگی زندگی خودمان را با سبک زندگی علوی بسنجیم و برای نزدیک شدن به زندگی آرمانی اسلامی تلاش کنیم.

خواندن کتاب با ابوتراب را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهیم

این کتاب را به تمام کسانی که می‌خواههند به شیوه امام علی‌(ع) زندگی کنند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب با ابوتراب

"وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الاْخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوَانُ لَوْ کانُوا یَعْلَمُونَ"؛ زندگانی دنیا چیزی جز سرگرمی و بازی نیست. زندگانی واقعی سرای آخرت است، اگر می‌دانستند. در آیه ۳۲ سوره انعام بر لهو و بازیچه بودن دنیا تاکید شده و آخرت را برای متقین خیر خوانده و دعوت کرده در این حقیقت اندیشه شود. در آیهای دیگر ترجیح دهندگان زندگی را نکوهش کرده و خیر و بقاء را در زندگی آخرت میبیند: "بَلْ تُؤْثِرُونَ الْحَیاةَ الدُّنْیَا وَ الاْخِرَةُ خَیْرٌ و أبْقَی"؛ بلکه زندگی دنیا را بر می‌گزینند، در حالی که آخرت خیر و ماندگار است.

بر اساس آنچه گفته شد سبک زندگی یعنی رفتارهای شکل گرفته بر اساس اعتقادات و اندیشه‌ها که مقطعی نیستند و در زندگی فردی و اجتماعی نهادینه شده‌اند. مردمی قناعت پیشه‌اند و گروهی اهل ریخت و پاش؛ انسان‌هایی مراعات ادب و اخلاق را در هر حال بر خود فرض می‌دانند و بعضی هر چیز، حتی ادب و اخلاق را بر اساس منافع مادی محاسبه و مراعات و عدم مراعاتش را با آن نگاه لازم می‌دانند. به قولی اخلاق نهادینه شده که سیره فرد و یا جامعه شده و رفتارهای جزیی بر آن اساس صورت می‌گیرد، همان سبک زندگی است.

استاد مطهری معتقد است سیره شخص یا یک صنف به معنی سبک و متد آن‌هاست. ایشان سبک را، نوع زندگی و سبک معاشرت و رفتار در میان مردم معنا کرده‌اند.

بر همین اساس در مورد پیامبر خاتم (ص) می‌توانیم بگوییم، سیره پیغمبر یعنی سبک پیغمبر، متدی که پیغمبر در عمل و در روش برای مقاصد خودش به کار می‌برد. "پیغمبر تبلیغ می‌کرد، روش و سبک تبلیغی پیغمبر چه سبکی بود؟ پیغمبر در همان حال که مبلّغ اسلام بود، رهبر سیاسی جامعه هم بود. سبک و متد رهبری و مدیریت پیغمبر در جامعه چه بود؟ پیغمبر قضاوت می‌کرد، سبک قضاوتش چه بود؟ سبک زن داری، معاشرت با اصحاب و یاران و به اصطلاح مریدها چگونه بود؟ پیغمبر دشمنان سرسختی داشت، سبک و روش پیغمبر در رفتار با دشمنان چه بود"؟

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
سخن گفتن از سبک زندگی، درواقع بررسی سبکِ "زیستن" و سیره و روش حاکم بر زندگی انسان است.
زهره صابر

حجم

۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

حجم

۹۱٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۵

تعداد صفحه‌ها

۱۲۸ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان