دانلود و خرید کتاب شرح نقد سمانه جعفری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب شرح نقد اثر سمانه جعفری

کتاب شرح نقد

نویسنده:سمانه جعفری
انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب شرح نقد

کتاب شرح نقد نوشته سمانه جعفری است. کتاب شرح نقد را نشر تیرگان برای علاقه‌مندان و دانشجویان ادبیات منتشر کرده است. این کتاب نقدی بر شروح دکتر خلیل خطیب‌ رهبر است.

درباره کتاب شرح نقد

نقد آثاری که منتشر می‌شود، به‌خصوص در حیطۀ ادبیات که گاه برداشت‌های سلیقه‌ای در آن راه می‌یابد یا به دلیل گستردگی آن مطلبی از قلم می‌افتد، از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر آنچه گفته یا نوشته می‌شود توسط دیگر صاحب نظران مورد بحث و بررسی قرار نگیرد علم و دانش از سکون و رکود در امان نخواهد ماند و از این رو نقد هر اثری گامی مؤثر در شکوفایی آن اثر است نه تلاشی برای تخریب آن. در این میان کتاب‌های درسی و به تعبیری منابع دانشگاهی که سال‌ها در سطوح مختلف به عنوان منبع اصلی یا منابع فرعی به دانشجویان معرفی می‌شود به سبب کاربرد و تأثیرگذاری بیشتر بسیار مهم است. این کتاب نقدی بر آثار دکتر خطیب رهبر است.

خواندن کتاب شرح نقد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب شرح نقد

شهرت استاد گرانقدر به حدی است که نیازی به معرفی این شاگرد کمترین ندارند و در قدر و منزلت ایشان همین بس که آثارشان سال‌ها از مهمترین منابع دانشگاهی بوده و جمع کثیری از فارغ التحصیلان رشتۀ زبان و ادبیات فارسی خوشه‌چین خوان گسترده دانش ایشانند. این استاد بزرگوار در سال ۱۳۰۲ در کرمان دیده به جهان گشودند . پدر بزرگوارشان از روحانیان بنام این شهر بوده و نام خانوادگی ایشان نشان از این سابقۀ حسنه دارد. ایشان پس از طی تحصیلات ابتدایی و متوسطه در سال ۱۳۱۹ در دانشسرای مقدماتی کرمان مشغول به تحصیل و د ر سال ۱۳۲۲ با درجۀ ممتاز فارغ التحصیل شدند. پس از فراغت از تحصیل چند سالی را در خدمت اداره فرهنگ (آموزش و پرورش) به تدریس در مدارس کرمان گذراندند و سپس برای انجام تحصیلات تکمیلی عازم تهران شدند . مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری را سپری کردند و در سال ۱۳۳۶ با دفاع از پایاننامۀ خود با عنوان «تحقیق تاریخی و زبان شناسی درباره معانی و طرز به کار بردن حروف اضافه و حروف ربط» به عنوان استاد متون کهن در دانشگاه تهران مشغول شدند و پس از سالها تلاش بی وقفه و خلق آثار ماندگار در بهمن ماه ۱۳۹۳ در سن ۹۱ سالگی چشم از جهان فروبستند. آثار دکتر خلیل خطیب رهبر استاد فرهیخته دکتر خطیب رهبر پنج شرح بر کتابهای ارزشمند «تاریخ بیهقی»، «مرزبان نامه »، «گلستان »، «غزلیات سعدی » و «دیوان حافظ » نوشته‌اند که کتاب حاضر نیز بر نقد این پنج اثر متمرکز شده است. اما افزون بر این، استاد در حوزه دستور زبان نیز حرفهایی برای گفتن داشتند . نظریات ارزشمند ایشان در این حوزه در کتابهای «حروف اضافه »، «حروف ربط » و کتاب «صفت» آمده است. همچنین ایشان گزیده‌هایی از متون ذیل دارند که اغلب از مشهورترین گزیده‌هاست؛ آثار منظوم و منثوری چون اشعار رودکی، دیوان فرخی سیستانی، گلستان و بوستان سعدی، غزلیات حافظ، کلیله و دمنه، تاریخ بیهقی، مرزباننامه و تاریخ جهانگشای جوینی.چند کتابی نیز با عنوان «داستان های منظوم از سنایی غزنوی»، «داستانهای منظوم از مثنوی معنوی مولوی »، «داستانهای منظوم از سعدی»، «داستانهای منظوم از جامی » از این استاد گرانقدر برجای مانده که شامل داستانهای زیبایی از آثار نام برده است. اما آنچه موجب کارامدی و اهمیت کتاب‌های ایشان به ویژه شروح مورد بحث شده، محاسنی است که با وجود آشکاری بر همگان در این مجال کوتاه از برخی از آنها یاد میکنیم.

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۵

کتابی بسیار ارزشمند برای دانشجویان و عاشقان ادبیات.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

حجم

۷۷۶٫۶ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۱۶۷ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان