دانلود و خرید کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول حمیدرضا امینی ترجمه عادل علاف صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول اثر عادل علاف صالحی

کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول

معرفی کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول

کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول اثری با ترجمه عادل علاف صالحی، حمیدرضا امینی و امیر حضوری است. این کتاب به آگاهی مخاطبان درباره مساله تامین آب و کاهش تلفات و همچنین برطرف کردن مشکلات ناشی از تامین آب بهداشتی می‌پردازد.

درباره کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول

جمعیت جهان در طی قرن بیستم ناگهان افزایش یافت. در سال ۲۰۰۰ میلادی، حدوداً ۶ میلیارد نفر سیاره زمین را خانه خود می¬دانستند. این در حالی است که جمعیت جهان در سال ۱۹۷۴ چهار میلیارد نفر بود. وجود چنین رشدی نشان دهنده توانایی منحصر بفرد بشر برای فراهم کردن هوای پاک، آب، غذا و بهداشت مطلوب برای توده مردم است. اما بشر در نیمه دوم قرن بیستم دریافت که منابع جهانی پاسخگوی این رشد، آنهم با روند کنونی مصرف، نخواهد بود.

دسترسی به آب بهداشتی یکی از عوامل مهم و تأثیرگذار و مهم در افزایش جمعیت جهان بوده است. توانایی ایجاد سیستم‌های عظیم برداشت، تصفیه و انتقال آب مورد نیاز جامعه تا محل مصرف، همچنان یکی از شگفتی‌های تاریخ مهندسی است. ولی هشدارهایی وجود دارند که باید به آنها توجه کرد. بسیاری از کشورهای در حال توسعه هنوز زیرساخت‌های تولید و تأمین دائم آب بهداشتی را در اختیار ندارند. دلیل این امر همان پیچیدگی‌های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی است که توسعه را در این کشورها به چالش کشیده است و این پیچیدگی‌ها باعث شده‌اند تا سیستم‌های پیشرفته تهیه و توزیع آب موجود نباشد. 

در عین حال که مردم در کشورهای در حال توسعه در تلاش‌اند تا حداقل‌های امکانات آب بهداشتی را به دست آورند، شبکه‌های آب در کشورهای پیشرفته از یک مشکل خطرناک رنج می‌برند که در دراز مدت پایداری منابع آب را تحدید می‌کند: تلفات آب. بسیاری از سیستم‌های موجود در جهان در انتقال آب با کیفیت بالا و حجم زیاد موفق عمل کرده‌اند ولی بیشتر آنها دارای مقادیر قابل توجه تلفات هستند. در سال‌های گذشته تأمین نامحدود آب برای اجتماعات در حال گسترش باعث شد تا از تلفات آب به مقدار زیادی چشم‌پوشی شود. 

باتوجه به سهل‌الوصول و ارزان بودن آب، شرکت‌های تأمین کننده، از تلفات به عنوان جزء طبیعی و جدایی‌ناپذیر شبکه‌های آب یاد کردند. ولی با تقاضای روزافزون، درک محدودیت‌های منابع طبیعی و هزینه‌های رو به افزایش ناشی از اعمال قوانین جدید، غیر واقع‌بینانه است که از کنار تلفات آب به راحتی بگذریم.

با ارزیابی دقیق نتیجه می گیریم بیشتر تلفات، ناشی از خطای انسانی و عدم نگهداری است از قبیل خطاهای اندازه گیری، نشت و استفاده نادرست از داده‌ها.

هدف کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول ارائه توضیحاتی است درباره اینکه چرا باید تأمین‌ کنندگان آب، تلفات را کاهش دهند و چگونه مشکلات ناشی از تلفات را با استفاده از تکنولوژی روز و به صورت اقتصادی مرتفع سازیم. همه ادارات و مصرف کنندگان نهایی اعم از صنعتی و خانگی باید به کنترل تلفات و حفظ آب، بدون توجه به مقدار و نوع مصرفشان، ممارست ورزند. میزان مدیریت تلفات آب که توسط تأمین‌کنندگان در نقاط مختلف جهان اعمال می‌شود متفاوت است. متأسفانه بخش اعظم صنعت آب در ایالات متحده و جهان تلفات را اولویت دوم می‌دانند. چون که اثرات واقعی اقتصادی و اجتماعی آن برای تصمیم گیرندگان روشن نیست.

کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

خواندن کتاب هندبوک کنترل هدررفت آب؛ جلد اول را به تمام متخصصان و پژوهشگران حوزه آب و مهندسی عمران پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

حجم

۱۰٫۴ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۳۵۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۵۰۰
تومان