دانلود و خرید کتاب جمهوری فدرال سومالی احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری فدرال سومالی اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری فدرال سومالی

دسته‌بندی:
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب جمهوری فدرال سومالی

کتاب جمهوری فدرال سومالی نوشته احمد علامه فلسفی است. کتاب جمهوری فدرال سومالی را انتشارات فراروان‌شناسی منتشر کرده است و به ویژگی‌های کشور سومالی می‌پردازد.

درباره کتاب جمهوری فدرال سومالی

جمهوری فدرال سومالی یک کشور ساحلی است که در منطقه شاخ آفریقا در شرق آفریقا واقع شده‌است و پایتخت آن موگادیشو است. این کشور، قبلاً با نام «جمهوری دمکراتیک سومالی» شناخته می‌شد. ۹۸٪مردم این کشور نیز مسلمان هستند.

مرزهای این کشور در غرب به اتیوپی، از شمال و نیمه غربی به جیبوتی، از جنوب غرب به کنیا، از شمال به خلیج عدن و اقیانوس هند در شرق محدود می‌گردد.

سومالی با مساحتی برابر با ۶۳۷۶۵۷ کیلومتر مربع، چهل و دومین کشور بزرگ دنیا پس از افغانستان می‌باشد. اندازه این کشور قابل مقایسه با جمهوری آفریقای مرکزی و بنوعی کوچک‌تر از ایالت تگزاس در ایالات متحده می‌باشد. کشور سومالی ۱۲ میلیون نفر جمعیت دارد .

مسلمانان از طریق بندر زیلغ در کنار خلیج عدن وارد سومالی شده و اسلام را در قرن اول هجری در آن گسترش دادند. مسلمانان در قرن 14 میلادی یک دولت قدرتمند اسلامی در سومالی تشکیل شد که توانست بر قسمتی از اتیوپی حاکمیت کند.

با خواندن کتاب جمهوری فدرال سومالی اطلاعات جالبی درباره این کشور به دست می‌آورید.

خواندن کتاب جمهوری فدرال سومالی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناخت کشورهای مختلف جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب جمهوری فدرال سومالی

شاخ آفریقا به سرزمینی در تنگه باب‌المندب در کرانه قاره آفریقا گفته می‌شود. "شاخ آفریقا" (گاهی نیز بنام "شمالشرقی آفریقا" و گاهی با عنوان "شبه جزیره سومالی" خوانده می‌شود) یک شبه جزیره در شرق آفریقا است که صد ها کیلومتر در دریای عرب پیشروی کرده و در طول کناره جنوبی خلیج عدن قرار دارد. این محل شرقی ترین پیش رفتگی قاره آفریقا بحساب می‌آید. شاخ آفریقا از سوی جنوب به اقیانوس هند و از سوی شمال به دریای سرخ محدود می‌شود.

منطقه شاخ آفریقا دربرگیرنده کشورهای اریتره ، جیبوتی ، سومالی و اتیوپی است. برخی جغرافیدانان سودان و کنیا را نیز جزء آن می‌دانند. این منطقه وسعتی در حدود ۲۰۰۰۰۰۰ کیلومتر مربع را در بر گرفته و جمعیتی بالغ بر ۲.۹۰میلیون نفر را در خود جای داده است (اتیوپی ۷۵ میلیون، سومالی ۱۰ میلیون، اریتره ۵.۴ میلیون، و جیبوتی ۷.۰ میلیون نفر). گاهی اوقات سودان و کنیا را نیز جزء این ناحیه بحساب می‌آورند.این سرزمین بخاطر وجود تنگه باب المندب برای آسیا و آفریقا ارزش راهبردی دارد، زیرا این تنگه دریای سرخ را به اقیانوس هند می‌پیوندد.*

«جمهوری فدرال سومالی» یک کشور ساحلی است که در منطقه شاخ آفریقا در شرق آفریقا واقع شده‌است و پایتخت آن موگادیشو است. این کشور، قبلاً با نام «جمهوری دمکراتیک سومالی» شناخته می‌شد. ۹۸٪مردم این کشور نیز مسلمان هستند.

مرزهای این کشور در غرب به اتیوپی، از شمال و نیمه غربی به جیبوتی، از جنوب غرب به کنیا، از شمال به خلیج عدن و اقیانوس هند در شرق محدود می‌گردد. سومالی در سواحل شرق قاره آفریقا و بروی خط استوا و قسمت شمالی آن بین خلیج عدن در قسمت شمال و اقیانوس هند در شرق واقع شده‌است. این کشور به همراه اتیوپی و جیبوتی را معمولاً به عنوان شاخ آفریقا مورد اشاره قرار می‌دهند. مرزهای سومالی در شمال غرب به جیبوتی، در غرب به اتیوپی و در جنوب غرب به کنیا محدود می‌گردد. سومالی از مستعمره پیشین ایتالیا منطقه تراست سومالی و مستعمره پیشین انگلستان سومالی‌لند تحت‌الحمایه انگلستان (که هم اکنون در پی شناخت استقلال خویش توسط جامعه جهانی است) تشکیل شده‌است. طول خط ساحلی سومالی ۳۰۲۵ کیلومتر است که بیشترین ساحل در بین کشورهای آفریقائی بحساب می‌آید. 

مشق شبانه من
هومن کوچک پور
پندراگن (جلد هفتم؛ بازی های کوییلن)
دی. جی. مک هیل
نزدیک بینی بازاریابی
تئودور لویت
هم سفر با هرودوت
ریشارت کاپوشچینسکی
جهان اسلام؛ شمال آفریقا و غرب آسیا
سیدیحیی صفوی
هشتاد سال داستان کوتاه ایرانی (دوجلدی)
حسن میرعابدینی
هرگز، همیشه
فرشید قلی پور
اطلاعات سنجی؛ کاربردی ارزش گذارانه
هنک موئد
تقویت عملکرد هوش و حافظه
آرون پ.نلسون
شرلوک هولمز و پسر دوک
سر آرتورکنان دویل
ادبیات جهان را چگونه بخوانیم
دیوید دمراش
فشرده سازی کاربری اراضی
دیوید لیندنمایر
بازی با اسباب بازی ها
مریم اسلامی
چند درجه سوء تفاهم در مقیاس اتللو
محسن رهنما
شناسایی و موانع اجرای آرای داوری تجاری بین المللی
سیده فاطمه سعیدیان
جامعه و فرهنگ سنگال
محمدعلی بصیری
آموزش کارشناس تحلیل‌گر سیستم (الزامات مفاهیم و اجرائیات) به همراه تمرین‌های عملی تحلیل سیستم
ماندانا محبی
استل‌ها
ویکتور سگالن
بوی جوراب را قرض نده (جلد چهارم؛ مسافری از آینده)
شهرام شفیعی
نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

حجم

۱٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۳ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان