دانلود و خرید کتاب گفتارهای شادان برزین مرضیه بزرگمهر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب گفتارهای شادان برزین اثر مرضیه بزرگمهر

کتاب گفتارهای شادان برزین

معرفی کتاب گفتارهای شادان برزین

کتاب حاضر گفتارهایی از شادان برزین یکی از دانایان زرتشتی قرن چهارم هجری است که در توس می‌زیست. شادان با کمک چهارتن دیگر از همکارانش شاه‌نامه‌ای منثور را با استفاده از داستان‌های قدیم ایران گردآوردی کردند.

 درباره کتاب گفتارهایی از شادان برزین

 شادان برزین دانشمند و حکیم زیبانگر پارسی گفتاری خردمندانه و نغز دارد که اکنده از شور و خرد است. 

این کتاب شامل گفتارهای شادان در راهی است که چهل همراه با او می رفتند و هرکدام سوالی می‌پرسیدند و حکمتی می‌آموختند. شادان زبان قصه را پیشه خود ساخته و قصه‌هایی از زندگی برای آنان می‌گوید 

شادان در خلال گفتارهايش به همراهان مـي‌نمايانـد اگـر سـنگ «هست» وگياه «جان» دارد، انسان علاوه برآن كه هست وجـان دارد مي‌انديشد، مي‌جويد، مي‌گزيند و زندگی را بهبود مـی‌بخشـد  وبـر آن ژرفا می‌دهد. از نگاه او زندگی پويش مداوم است؛ درنگ هرگز ممكن نيست چراكه ايستادن، افسردن است .

شادان برزين با هرگامی كه به پيش برمی‌دارد، درهر سـخنی كـه می‌گويد، باهرنكته‌ای كه بازمی‌گشايد، همواره به ياد رهپويان،آنان كه با اويند، ميآورد آن چه مي‌شنويد وآن چـه احسـاس مـي‌كنيـد باشما بيگانه نيست ،از شماست، در شماست، باخود شما. همان اسـت كه در ژرفای روح شما و درتاريكی‌های جسم تان پنهان مانده است و من پرتوی به آنها می‌افكنم وشعله‌ای بدانها؛ تـا خـود را دريابيـد، هستی را ببينيد و رازهای آن را بشناسيد و نيک را از بد جدا سازيد.

 خواندن کتاب گفتارهایی از شادان برزین را به چه کسانی یپشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به سخنان حکمت‌آمیز بزرگان ایرانی مخاطبان این کتاب‌اند.

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

آثاری مانند این کتاب، مردم را با وجوهی از تاریخ و ادبیات ایران آشنا می کنند که نزد مردم فراموش شده و کمتر کسی از آن چیزی می داند. به همین دلیل نویسندگان کتاب هایی مانندِ این کتاب، خدمت بزرگی

- بیشتر
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۱٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان