دانلود و خرید کتاب رازهای زنان سرزمینم زینت ناطق‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب رازهای زنان سرزمینم اثر زینت ناطق‌پور

کتاب رازهای زنان سرزمینم

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب رازهای زنان سرزمینم

کتاب رازهای زنان سرزمینم نوشته زینت ناطق‌پور است. این کتاب به نقد تطبیقی دو رمان شهرنوش پارسی‌پور و رضا براهنی می‌پردازد و کتاب جذابی برای علاقه‌مندان به ادبیات داستانی است. کتاب رازهای زنان سرزمینم را نشر تیرگان منتشر کرده است. 

درباره کتاب رازهای زنان سرزمینم

باید گفت که زنان در طول تاریخ پدرسالاری، مورد احجاف و ظلم و ستم جسمی، روحی، جنسی قرار گرفته‌اند. علت تمام این ستم‌ها سیستم غلط مرد سالاری و جامعه بورژوازی و سرمایه داری است که برای استثمار بیشتر سعی در به بند کشیدن مردان مخصوصاً زنان جامعه داشته‌اند. در واقع ستم اجتماعی و فرهنگی به زنان، نتیجه ستم اقتصادی و سیستم تولیدی و بهره‌وری بیشتر است. قبل از این تاریخ زن سالاری، داشته‌ایم که زنها در همه حرفه‌ها پیشرو و خلاق بوده‌اند. در تولید سفالگری، کشاورزی، بافندگی و... در این زمینه هیچ ستمی به مردها روا نمی‌داشتند و در کمال عدل و انصاف حق و حقوق آنان را پرداخت می‌کردند. خانم ایولین رید، ریشه اصلی ستم به زنان را در سیستم سرمایه داری و رشد جامعه طبقاتی می‌دانند و می‌گویند که موقعیت اجتماعی پایین زنان از زیست شناختی یا زایش‌گری آنها نیست. بلکه سیستم سرمایه داری ریشه اصلی زبونی و ستم دیدگی زنان است زنان در طول تاریخ همیشه اسیر هستند. گاهی اسیر فرزند به گونه‌ای که گویی بچه‌ها فقط متعلق به اوست و او مسئول اداره و پرورش آنها است. گاهی اسیر سنت‌های غلط و دست و پاگیر جامعه‌اند. و در بیشتر مواقع اسیر ظلم و ستم جامعه زورمدار مردسالار و اسیر نگاه هرزه برخی مردان شهوتران. که این ویژگی‌ها فقط مختص جامعه شرق نیست، بلکه در جوامع غربی هم اینگونه است. از این جهت باید گفت، تاریخ و فرهنگ و ادبیات ما مذکر است و پیوسته فشارهایی را بر زنان تحمیل می‌نماید که اعتماد به نفس و شهامت زنان را متزلزل می‌سازد. تاریخ ادبیات ما، مسلماً به جایگاه زنان ما کمتر اهمیت داده است و یا آن را نادیده گرفته است. نقش زنها در متون ادبی یا دیده نمی‌شود و یا بسیار کم اهمیت است. تجربه ادبیات هم تجربه‌ای مردانه است. تعداد نویسندگان مرد بیشتر است و دیدگاه مردانه برتر از دیدگاه زنانه نشان داده شده است. آنچه بیش از همه در این رمان‌ها در مورد زن به چشم می خورد، اینست که چه نویسنده مرد و چه نویسنده زن بر طبق نگاه و بینش جامعه، زن را چیزی جز زهدان نمی‌دیدند و معتقد بودند که این جسم زن است که سرنوشت او را رقم میزند. جامعه امروز هم علیرغم گفته‌های فمنیستی و طرفداری از حقوق زن، در کنه همین اندیشه را دارد. از این منظر، سعی شده در بررسی رمان‌ها، کمال عدل و انصاف در مورد زن و مرد رعایت گردد و عناصر فمینیستی هر یک را در جای خود آورده و دیدگاه نویسنده زن و مرد را تفکیک نموده و بررسی نماییم.

این کتاب نگاهی دقیق به دو اثر است و کمک می‌کند تا دید بهتری به ادبیات معاصر ایران در زمینه نقد اصالت زن داشته باشید.

خواندن کتاب  رازهای زنان سرزمینم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی و دانشجویان زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظرات کاربران

آرش
۱۴۰۲/۰۵/۲۸

شهرنوش پارسی پور، ادیبی بسیار والامقام است که قدر او در جامعه ادبی و هنری ایران دانسته نمیشود. امیدوارم اینگونه آثار او را بیستر به جامعه ایران بشناساند.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

حجم

۶۷۵٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۴ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان