دانلود و خرید کتاب مرمر شعر زینب کرمانی‌نژاد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مرمر شعر اثر زینب کرمانی‌نژاد

کتاب مرمر شعر

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مرمر شعر

کتاب مرمر شعر نوشته زینب‌ کرمانی‌نژاد است. این کتاب به صور خیال در اشعار نادر نادرپور می‌پردازد و با نگاهی ادبی آثار او را به عنوان یکی از شاعران معاصر بررسی می‌کند. این کتاب نگاهی دقیق دارد و در آن سعی شده است تمام جنبه‌های ادبی شعر نادر نادرپور بررسی شود.

درباره کتاب مرمر شعر

پژوهشی که پیش روست قصد دارد به بررسی آثار « نادر نادرپور » یکی از شعرای معاصر و نوپرداز از دیدگاه صورخیال بپردازد. در ابتدای سخن و شاید به ضرورت ، نمایه‌ای کلی از زندگی این شاعر و آثار و افکارش بیان می‌شود تا دیدگاه و نقطه نظر پژوهش معین و معلوم شود . بدیهی است زمان و تاریخی که انسان درآن زندگی میکند، گذشته از عوامل وراثت و ژنتیک , عامل بسیار مهمی در شکل گیری افکار و شخصیت اوست و منظور از زمان و تاریخ در اینجا سلسله حوادث محیطی , اقلیمی و... است که در طول زندگی انسان حادث می‌شود . حال انسان‌هایی که به موهبت هنر مزین هستند با عبرت ازاحوال گذشتگان و درک زمان و عصر خویش به کیمیای جاودانگی دست می‌یابند به گونه‌ای که حتی آیندگان نیز از هنر و جاودانگی این انسانهای هنرمند می‌توانند به فراخور بهره ببرند بعنوان مثال حافظ چنان به احوال دوران خود واقف شده وآنرا با هنرش آمیخته که هم جاودانگی را برای خودش به ارمغان اورده و هم آینه ای از عصر خود برای چند صد سال دیگر به ودیعه گذاشته که هر زمانی حلاوت و طراوت خود را داردو چنان است فردوسی و سعدی چنان است.

نادر نادرپور هم از هنرمندان و شاعران معاصر بوده است که چون دیگران از قاعده تاثیر حوادث دوران مستثنی نبوده که با تفحصی در آثار و افکارش می‌توان این تاثیرات را به وضوح دریافت و گاه اتفاقات وشرایط دوره او , وی را تا مرز عصیان نه بلکه تا خود عصیان برده است و با توجه به اینکه نادر پور علاوه بر شعر در عرصه های دیگر فرهنگی , اجتماعی نیز فعالیت می کرد مقالات متعددی در زمینه های مختلف ادبی , سیاسی , فرهنگی نگاشته است که به فراخور ذهنیات وتاثیر حوادث سیاسی چون انقلاب ایران درسال 1357 نظریاتی را بیان کرده و یا اشعاری را سروده که نگارنده از بیان و بررسی آنها خودداری می‌نماید . در نگاه کلی به زندگی و آثار نادر نادرپور می‌توان گفت وی شاعریست که سالهای زیادی از عمرش را خارج از کشور بوده و شاید همین ترک دیار و جلای وطن زندگی او را به دو بخش عمده داخل وطن و خارج وطن تقسیم می‌نماید که تاثیرات هر بخش را دربخش‌های کتاب با وضوح بیشترو بهتری می توان شرح داد.

کتاب مرمر شعر یکی از کتاب‌های ادبی نشر تیرگان است که برای علاقه‌مندان حرفه‌ای به ادبیات فارسی معاصر ایران نوشته شده است و به خواننده دیدی کلی و دقیق درباره شعر می‌دهد. این کتاب نثری روان دارد و خواننده از خواندن آن خسته نمی‌شود و می‌تواند به راحتی از درک شعر لذت ببرد.

خواندن کتاب مرمر شعر را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

کتاب مرمر شعر را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات معاصر ایران و پژوهشگران زبان و ادبیات فارسی پیشنهاد می‌کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

حجم

۸۰۷٫۹ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۳

تعداد صفحه‌ها

۱۵۲ صفحه

قیمت:
۲۴,۰۰۰
تومان