دانلود و خرید کتاب جمهوری چاد احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جمهوری چاد اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جمهوری چاد

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جمهوری چاد

کتاب جمهوری چاد اثری از احمد علامه فلسفی است. او در این کتاب به معرفی ویژگی‌های طبیعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و جاذبه‌های گردشگری کشور چاد می‌پردازد و روابط ایران با این کشور را بررسی می‌کند.

درباره کتاب جمهوری چاد

چاد که به عربی تشاد‎ خوانده می‌شود، کشوری محصور در خشکی در مرکز آفریقا است. پایتخت آن انجامنا است و همسایه‌های آن لیبی، سودان، آفریقای مرکزی، کامرون و نیجریه است. مردم آن به زبان‌های فرانسوی و گاه عربی صحبت می‌کنند و بیشتر آنان عرب یا آفریقایی هستند. 

احمد علامه فلسفی در کتاب جمهوری چاد نگاهی به این کشور انداخته است و جغرافیا، فرهنگ، اقتصاد، سیاست، جاذبه‌های گردشگری کشور چاد و همچنین روابط ایران را با این کشور بررسی کرده است.

کتاب جمهوری چاد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

علاقه‌مندان به مطالعات کشور‌شناسی مخاطبان کتاب جمهوری چاد هستند.

بخشی از کتاب جمهوری چاد

چاد سرزمین جلگه‌ای و صحرایی است و مهمترین ارتفاعات آن در مرز لیبی قرار دارد. حداقل ۱۲۵۹۰۰۰ کیلومتر مربع از خاک این سرزمین را خشکی‌ها فرا گرفته‌اند. به همین دلیل آب و هوای چاد در اکثر نقاط گرم و خشک ولی در بخشهای جنوبی توأم با رطوبت و بارندگی است.

پست‌ترین نقطه چاد در گودال جوراب ۱۶۰ متر از سطح دریا ارتفاع دارد و بلندای مرتفع‌ترین بخش این کشور در قله امی کوزی به ۳۴۱۵ متر می‌رسد.

اراضی قابل کشت و زرع ۳ درصد، مراتع طبیعی ۳۶ درصد و اراضی جنگلی کمتر از ۲۶ درصد خاک چاد را شامل می‌شوند.از سوی دیگر دریاچه چاد درغرب این کشور واقع است و رود شاری پس از مشروب کردن جنوب غربی چاد و عبور از پایتخت وارد دریاچه مزبور می‌شود. چاد یکی از کشورهای عقب مانده جهان است و شیوع گسترده برخی بیماریهای مرگبار همه ساله جان تعداد کثیری از ساکنین این کشور را می‌گیرد.

مردم چاد از نژاد عرب، سودانی و بانتویی هستند. اعراب شمال این کشور زندگی بادیه‌نشینی دارند ولی جنوبی‌ها اکثراً سیاهپوستان قبایل بانتویی هستند.تیره‌های جمعیتی:عرب، سودانی، بانتوئی

مذهب اکثریت جمعیت: اسلام ۵۵ درصد، مسیحی ۴۰ درصد (۲۲ درصد کاتولیک و ۱۸ درصد پروتستان)

مذهب اقلیت جمعیت: آنیمیست ۵ درصد

زبان رسمی: فرانسوی، عربی

جمهوری چاد در تاریخ ۱۱ اوت ۱۹۶۰ به استقلال رسید ولی هنوز آرامش کامل در آن برقرار نشده و این کشور در سالهای اخیر بارها به تحریک نیروهای خارجی با جنگ داخلی روبرو شده‌است. آقای «ادریس دبی» درحال حاضر به عنوان رئیس‌جمهور بر کشور چاد حکومت می‌کند.

در قانون اساسی انتخاب 123 عضو مجمع ملی و رئیس جمهور برای پنج سال با رأی تمامی افراد بالغ تصریح شده است. به دنبال کودتایی نظامی در 1991 این مواد به حالت تعلیق درآمد. ولی با برگذاری انتخابات چند حزبی به طور اصولی موافقت شده است. قدرت قانون‌گذاری در حال حاضر دراختیار ٍ« شورای موقت مشورتی جمهوری » است.

بر اساس قانون اساسی چاد، رئیس حکومت در این کشور رئیس جمهور است. هم اوست که نخست وزیر و کابینه را تعیین می‌کند.رئیس جمهور با رای مستقیم مردم برای دوره‌ای پنج ساله تعیین می‌شود. رئیس جمهور می‌تواند تنها دو دوره در راس حکومت بماند.

مناسبات اقتصادی ایران و جمهوری چاد

ایران و چاد در قالب همکاری‌های بین کشورهای مسلمان ارتباطات محدود اقتصادی دارند. بیشتر طرحهای مشترک دو کشور مربوط به فعالیت بخش فنی و مهندسی ایران در چاد است

جمهوری اسلامی ایران طی سال ۱۳۷۸ حدود ۱۵ هزار دلار کالا به چاد فروخت که یک دهم رقم مشابه سال پیش از آن بود. نمایشگاه اختصاصی کالاهای ایرانی طی خرداد ماه ۱۳۷۸ در شهر انجامنا برپا شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

حجم

۱٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۵۷ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان