دانلود و خرید کتاب طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده افشین علاف صالحی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده اثر افشین علاف صالحی

کتاب طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده

انتشارات:نشر عطران
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۱از ۱۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده

طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده اثری از افشین علاف صالحی است که در نشر عطران به چاپ رسیده است. 

یکی از مباحث مورد علاقه در طراحی و نقاشی، طراحی چهره است. آموزش طراحی چهره می تواند با ابزار مختلف نقاشی از جمله رنگ روغن، آبرنگ، پاستل، مداد رنگی و سیاه قلم صورت گیرد. از این رو، آموزش و یادگیری هرکدام از این مهارت ها می‌تواند گامی تکمیلی در این راستا باشد. برای بسیاری از هنرجویان، طراحی چهره غول بزرگی است و تصور می‌کنند حتما باید یک نقاش حرفه‌ای باشند تا از پس آن برآیند! تا جایی که پا روی علایق خود می‌گذارند و طراحی از منظره و نقاشی اشیای بی‌جان را که در نگاه اول آسانتر به نظر می‌آیند، برمی‌گزینند.

رشد و پیشرفت در آموزش طراحی چهره مثل هر فرآیند پیچیده دیگری، به مرور حاصل می‌شود. با صبر و حوصله کار را با مداد و ذغال و سپس با آب مرکب و قلم مو آغاز کنید، تا پیش از مرحله استفاده از رنگ بتوانید تصاویر دلخواهتان را نقاشی کنید.

در ابتدا توضیحی کلی و کاربردی در مورد وسایلی که بطور حیاتی در آموزش طراحی چهره به کار می‌روند ارائـه داده ایم، طبق تجربه و مطالعه که چه وسایلی بخرید و چگونه استفاده کنید تا آثار نقاشی و پول شما حیف نشود و در بعد از معرفی وسایل، به آموزش ابتدایی طراحی چهره به صورت مرحله به مرحله می‌پردازیم. 

خواندن کتاب طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌‌مندان به یادگیری طراحی و نقاشی چهره با سیاه قلم.

 بخشی از کتاب طراحی چهره با سیاه قلم به زبان ساده

یکنواختی تیرگی نهایی:

در مرحله بعد که با فشار زیاد دست نهایت تیرگی مدادها به چالش کشیده می‌شود، باز هم میزان یکنواختی این تیرگی و پر کردن تمام منافذ کاغذ بررسی می‌شود.

مزیت درخشش کم گرافیت:

بعد از انجام تست در نور پردازی با زاویه مایل میزان درخشش گرافیت هر کدام از مداد ها بررسی می‌شود و مدادی که کمترین درخشش را دارد بالاترین امتیاز را می‌گیرد و مدادی با درخشش زیاد کمترین امتیاز را از آن خود می‌کند.

نرمی و محو شدن:

در هنگام تست حرکت نرم و روان مداد روی سطح کاغذ در هر دو حالت فشار دست زیاد و فشار دست متوسط بررسی می شود، هر چه مداد راحت‌تر و نرم‌تر روی سطح کاغذ سایه ایجاد کند محو شوندگی بالاتری دارد و امتیاز بهتری نیز کسب می‌کند.

ارزش خرید:

جمع تمام موارد و امتیاز های بالا در قسمت ارزش خرید درج می شود، این فاکتور تمام جنبه های یک مداد از کیفیت تا قیمت مناسب را لحاظ می‌کند.

چه مدادی بخریم؟

با تمام تست‌های بالا شاید این سوال هنوز باقی بماند که کدام مداد را تهیه کنیم، پاسخ این سوال برای هر طراح متفاوت است:

اگر طراحی مبتدی باشد و در مرحله تمرین های زیاد سایه پردازی(جلسه سوم دوره طراحی چهره) قرار دارد، فاکتور مزیت قیمت را باید بیشتر در نظر بگیرد. گزینه‌هایی مانند: مداد طراحی آدل، مداد لوتاری، مداد آپولو

اگر طراح حرفه‌ای است ولی نمی‌تواند هزینه زیادی بکند باید در بین دسته مداد های متوسط به ارزش خرید بالا دقت کند، گزینه‌هایی مانند: کرتاکالر، گلدفابر ۱۲۲۱، فابرکاستل ۹۰۰۰، مداد طراحی برونزیل اما اگر نقاش حرفه‌ای و برای وی هزینه مهم نبود قطعا بدون در نظر گرفتن مزیت قیمت بین دو برند کرن داش و لوموگراف میتواند انتخاب کند.

و توصیه می‌کنیم با توجه به سطح طراحی خود انتخاب مدادها را از دسته مدادهای پایین به دسته مدادهای متوسط و سپس حرفه‌ای تغییر دهید.

مداد با چه شماره‌ای بخریم؟ آیا ست‌های وسایل طراحی چهره مناسب هستند؟

نظرات کاربران

سورنا
۱۴۰۰/۰۷/۲۳

تا حدود صفحه 50کتاب یعنی بیش از نیمی از کتاب به معرفی انواع مداد و وسایل مورد نیاز پرداخته شده که برای یک کتاب صد صفحه ای ، بسیار غیر منطقی است . از نظر پرداختن به آموزش طراحی اجزای

- بیشتر
9finger
۱۴۰۰/۰۷/۲۰

لطفا بزارینش تو طاقچه بی نهایت🙏

yas
۱۴۰۱/۰۷/۰۵

کتاب طراحی با سیاه قلم رو خرید کرده بودم .که نویسنده ی اون با این کتاب یکی هست و انتظار نداشتم این کتاب قسمت زیادیش کپی شده از اون کتاب باشه یا شاید اون کپی این باشه ولی احساس کردم

- بیشتر
حسین خسروی
۱۴۰۲/۱۰/۲۹

پیشنهاد نـمیکنم

کاربر ۱۳۸۴۰۹۷
۱۴۰۲/۰۳/۲۲

اصلا مفید نبود فقط قسمت معرفی ابزار کمی توضیحات داره عکس ها کپی از اینترنت بود بیشتر توصیه نمیکنم

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۴۰۰

تعداد صفحه‌ها

۱۰۰ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان