دانلود و خرید کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌ پدرام حکیم زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌ اثر پدرام حکیم زاده

کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌

معرفی کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌

کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌ اثری از پدرام حکیم‌زاده است. این کتاب هر آنچه را که لازم است درباره این مبحث بدانید، به شما می‌گوید. 

درباره کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌

ادبیات کودکان، پدیده نوظهوری در دنیا است. چه که مفهوم کودک نیز به خودی خود مفهوم جدیدی است و از این رو، ادبیات کودکان، یکی از حوزه‌های جدیدی است که در دنیای ادبیات به روی ما گشوده شده است و همراه با خود، چیزهای بسیاری، از قبیل قصه گویی، کتابخوانی، تجهیز کتابخانه و ... به همراه آورده است. 

پدرام حکیم زاده در کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌ به بررسی جنبه‌های مختلف و متنوع ادبیات کودک می‌پردازد. مخاطبان را با کتاب‌های کودک، معیارهای شناخت یک کتاب خوب از کتاب نامناسب، بازی کودکان و تاثیرات آن بر پرورش مهارت‌های مختلف و خلاقیت و همچنین بازی‌هیا نمایشی آشنا می‌کند. 

این کتاب ماحصل سه دهه تدریس و فعالیت در این زمینه است. در انتهای کتاب نیز، فهرستی از منابع و مآخذ وجود دارد که به ما کمک می‌کند تا منابع مختلف دیگر را هم بشناسیم و مطالعاتمان را در این زمینه افزایش دهیم. 

کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

خواندن کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌ را به تمام فعالان حوزه کودک و ادبیات کودک، مربیان و مروجان کتاب پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب ادبیات کودکان، قصه گویی و نمایش خلاق‌

شایستگی یا نیاز به پیروزی و لیاقت

پیروزی و ثبوت شایستگی و لیاقت کودک سبب انگیزش استعدادهای او و پیروزی بیشتر او خواهد شد. روانشناسان معتقدند کودکی که تلاش میکند و برای به دست آوردن احساس میکند شایسته است چیزی که میخواهد مبارزه میکند و آن چیز را به دست می‌آورد، و این پیروزی سبب پیروزیهای بعدی او میشود. فقط وقتی کودکان به راستی شادند و از زندگی لذت میبرند که احساس کنند شایستگی و لیاقت دارند و بر موانع پیروز خواهند شد. چون کودک، در هنگامی که قصه‌ای را میخواند، خود را به جای قهرمان آن قصه میگذارد، پس یکی از خواص قصه‌ای که برای کودک مینویسیم باید این باشد که قهرمان قصه، خواه انسان باشد خواه پری یا حیوان، شایستگی آن را داشته باشد به تنهایی از موانعی که بر سر راه او قرار گرفته است بگذرد و بر آنها پیروز شود و این پیروزی از قهرمان قصه کسی بسازد که شایسته تحسین باشد. 

در داستانهایی که برای کودکان نوشته میشود، قهرمان داستان میتواند طلسم شب ، تاریکی، بیابان، و جنگل را بشکند و از همه موانع بگذرد و پیروز باز گردد. با بزرگتر شدن کودک نحوه مبارزه و هدف قهرمان داستان فرق میکند. کودکان بزرگتر میتوانند از پیروزی مبارزه انسانهای واقعی همان قدر لذت ببرند که در کودکی از شکسته شدن طلسم تاریکی و تنهایی لذت میبردند. آنها وقتی که میخوانند کودکی فقیر و ساده، که حتی نتوانسته درست تحصیل کند، توانسته است در مبارزه زندگی پیروز شود و به مقام بلندی در علم یا در اجتماع شود، لذت میبرند و چون باور دارند که انسانها کم و بیش به هم شبیه هستند، می‌اندیشند که اگر او موفق شده است، من هم حتماً موفق خواهم شد و این اطمینان به پیروزی در آنها احساس لذت و امنیت به وجود میآورد. 

همیشه لازم نیست که قهرمان قصه، به آسانی در اولین مبارزه، پیروز شود. حتی گاهی ممکن است که قهرمان قصه در ظاهر شکست بخورد. ولی اگر نویسنده ایمان داشته باشد که در هر شکست نوعی پیروزی پنهان است، اگر درسی را که هر شکست به انسان میدهد ثمره آن شکست بداند و در ضمن نویسنده در طول قصه نشان بدهد که قهرمان لیاقت الزم را داشته است و شکست مقدمهای برای پیروزیهای بعدی است، نتیجه کامل از قصه گرفته خواهد شد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

حجم

۶٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۳ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
تومان