دانلود و خرید کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی فاطمه آقامیرزایی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی اثر فاطمه آقامیرزایی

کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۲از ۱۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی نوشته فاطمه آقامیرزایی است. این کتاب سعی دارد با بررسی کلی و اصول دکوراسیون داخلی به علاقه‌مندان و متخصصان این رشته کمک کند.

درباره کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی عبارت است از: «طراحی هماهنگ و هنرمندانه برای به جلوه درآوردن رنگ‌ها، مبلمان و سایر لوازم، در یک اتاق یا ساختمان». طراحی دکوراسیون در جهت ایجاد زیبایی و سرزندگی در فضا و انطباق محیط با روحیه افراد به کار برده می‌شود. مفهوم زیبایی در طول اعصار تغییر می‌کند ولی همیشه اصول مشترکی دارد؛ تناسب در رنگ‌ها و هندسه مناسب، همواره برای ذهن انسان خوشایند است. روحیات انسان‌ها نیز در سرزمین‌ها و اعصار گوناگون دارای تفاوت‌هایی است، همین تفاوت در سلیقه زیبایی شناسانه و روحیات انسان هاست که نمونه‌های متنوعی از آراستن فضاهای زندگی ایجاد نموده است که به عنوان سبک از آن نام می‌بریم.

آنچه که می‌تواند شناخت سبک‌های معماری را برای طراحان امروز سودمند سازد، این است که هر کدام از سبک‌ها چکیده‌ای از بهترین سلیقه در جغرافیای زمانی و مکانی خود هستند و می‌توانیم در طرح‌هایمان از آنها ایده گرفته و ترکیب زیبایی از چند سبک را ارائه دهیم. رمز موفقیت هر طراح را می‌توان یادگیری دائمی و الهام گرفتن از بهترین نمونه‌های موجود دانست که شناخت سبک‌های دکوراسیون داخلی می‌تواند منبع الهامی در جهت ارتقای طراحی شما باشد تا بتوانید در طرح‌های خود علاوه بر پیگیری سلیقه و خواست بازار کار، به استایل و سلیقه شخصی خود در طراحی دکوراسیون دست یابید.

از آنجا که سبک های دکوراسیون داخلی متعدد هستند، برای شناخت آنها به زمان و توجه زیادی نیاز است. در این مجموعه، بیش از سی سبک اصلی دکوراسیون داخلی طبقه بندی شده اند و بر اساس شباهت ها به شما معرفی شوند که می‌تواند یادگیری اصول طراحی در چند سبک مشابه را برای شما آسان‌تر کند و در به یاد سپاری و ایده برداری از این سبک ها مؤثرتر واقع شود.

خواندن کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به دکوراسیون داخلی پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب اصول چیدمان و سبک شناسی در دکوراسیون داخلی

رنگ های مکمل:

این رنگ‌ها که در چرخه رنگ در برابر یکدیگر قرار دارند در کنار هم نمایی چشمگیر و متعادل می افرینند. این رنگ ها هرگز از یک خانواده نیستند و حداکثر تفاوت را با یکدیگر دارند. به عنوان مثال چند کوسن نارنجی تند را در زمینه‌ای از رنگ آبی نمونه بارزی از این ترکیب در نظر گرفت.

رنگ‌های غالب:

رنگ غالب همیشه رنگی که در بزرگترین سطوح و بیشترین میزان در مجموعه‌ای به کار رفته نیست بلکه رنگی است که بیش از بقیه رنگ ها نظر را به خود جلب می‌کند.

انتخاب پالت رنگ

محبوب‌ترین ترکیب رنگ ها در دکوراسیون با استفاده از دایره رنگ ایجاد شده اند. بنابراین می‌توان گفت دایره رنگ و اطلاع از استفاده ان یک ابزار ضروری برای طراحی دکوراسیون است.

آابی، سبز و بنفش متمایل به تناژ سرد آرامبخش‌تر هستند.

نارنجی، زرد، قهوه ای، قرمز و صورتی گرم‌تر و در نتیجه هیجان انگیزتر هستند.

برای انتخاب یک پالت رنگ مناسب برای قسمت‌های مختلف منزل مثل اتاق خواب، پذیرایی و غیره قبل از هرچیز لازم است تعیین کنید دوست دارید فضای مورد نظر چه نوع احساسی را القا کند. به طور کلی برای داشتن فضایی متعادل لازم است از هردو تناژ سرد و گرم رنگ ها استفاده شود، اما نه لزوما در مقدار مساوی.

به عنوان مثال برای ایجاد یک جو با القای حس ارامش در یک فضا مانند اتاق خواب، رنگ خاموش و یا رنگ‌های خنک را انتخاب نمایید. برای القای احساس پرانرژی بودن، از رنگ های اشباع یا گرم استفاده کنید.


نظرات کاربران

کاربر ۱۲۸۹۴۰۱
۱۴۰۲/۰۱/۱۲

خوب ومفید بود سپاس

سحر قاجار
۱۴۰۱/۰۳/۰۳

اصلا خوب نبود عکس مبلمان اصلا درست نبود و سبک ها گاهی حتی اسماشون اشتباه نوشته شده

nagh2018
۱۴۰۰/۱۲/۱۸

اطلاعات کلی وجذابی از چند سبک طراحی خانه و چند نمونه عکس برای هر سبک داشت. از دایره رنگ و توضیحاتش هم خوشم اومد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

حجم

۲٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۸

تعداد صفحه‌ها

۹۶ صفحه

قیمت:
۱۷,۱۰۰
تومان