دانلود و خرید کتاب تفسیر همراه؛ جلد دوم ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب تفسیر همراه؛ جلد دوم

کتاب حاضر جلد دوم از مجموعه تفسیر همراه است که به کوشش محمدرضا دیانت، علی‌اکبر وحیدی، علی‌اکبر ابراهیم‌پور، حسین صفری، محمد حاج‌اسماعیلی، صفدر سالاری، سیدمحمدعلی موسوی، علی زارعی، ابراهیم مرزبان در انتشارات ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به چاپ رسیده است.

درباره مجموعه تفسیر همراه

پرداختن به فهم قرآن، بیان و تفهیم آن به دیگران کار بزرگی است که خداوند متعال مسئولیت آن‌را بر دوش پیامبر رحمت (ص) گذاشت. این وظیفه سنگین را پیشوایان معصوم (ع) و عالمان دین پس از آن حضرت بر عهده داشته‌اند و هر زمان به اقتضای نیازها و شرایط آن دوران، علاوه بر بیان، دست بر قلم برده و صدها کتاب تفسیری از خود به یادگار گذاشته‌اند.

در عصر حاضر نیز بزرگانی در این وادی قدم برداشته و قلم زده‌اند و آثاری ماندگار به جامعه دینی و علمی عرضه کرده‌اند. تفاسیری مانند المیزان، نمونه، راهنما، نور و ... هر کدام دانش‌نامه‌ای از مطالب و مباحثی هستند که در جای خود مورد مراجعه اهل تفسیر قرار می‌گیرند؛ لذا بدیهی است که متناسب با شرایط هر زمان و نیازهای آن بایستی تولیدات ویژه‌ای عرضه گردد.

ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور (فهما)، با هدف احیای کارکردهای فرهنگی تبلیغی، تلاش دارد با هدف احیای مسجدِ طراز اسلامی از طریق عمران معنوی مسجد، گام مفید و مؤثری در راستای تحقق هدف اصلی انقلاب، یعنی تشکیل جامعه اسلامی بردارد.

این ستاد با توجه به نیاز مخاطبین خود، در گام اول طرح «تلاوت نور» را که شامل تلاوت یک صفحه از قرآن کریم بعد از نماز جماعت است، از سال ۱۳۷۹ در مساجد اجرا کرد. این طرح که در حال حاضر گسترده‌ترین و فراگیرترین طرح قرآنی کشور محسوب می‌شود، با استقبال نمازگزاران مواجه شد و اکنون حدود سی هزار مسجد در سراسر کشور مجری طرح تلاوت نور می‌باشند. این طرح علاوه بر مساجد، در نمازخانهٔ بسیاری از مدارس، دانشگاه‌ها، ادارات و حتی ندامت‌گاه‌های کشور اجرا می‌شود.

رهنمودهای مراجع عظامِ تقلید، به‌ویژه منویّات مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) در زمینه تدبّر و درک مفاهیم قرآنی، باعث شد تا گام دوم طرح تلاوت نور با مجموعه کتب تفسیر همراه طراحی و ادامه یابد.

در همین راستا و پس از گفتگو با اساتید و کارشناسان مقرّر شد تا از هر صفحهٔ قرآن یک آیه انتخاب، و تفسیر آن در این مجموعه ارائه گردد؛ تا ائمه محترم جماعات و اساتید معزّز پس از تلاوت قرآن با استفاده از مطالب این کتاب، تفسیر آیات تلاوت شده را در اندک‌مدتی، با بیان روان و ساده برای نمازگزاران بیان نمایند.

این مجموعه با همکاری جمعی از فارغ‌التحصیلان تخصّصی تفسیر حوزهٔ علمیهٔ قم، منتشر شده است.

ویژگی‌های مجموعه تفسیر همراه:

۱. از صفحه قرآن، یک آیه که جنبه کاربردی بیشتری داشته است انتخاب شده است.

۲. هر آیه دارای مقدمه‌ای کوتاه، شرح واژه‌های لازم، نکات مهم و سپس پیام‌های کاربردی است.

۳. مباحث به‌صورت فشرده و در عین حال گویا است و از به‌کارگیری اصطلاحات فنّی پرهیز شده است.

۴. مباحث طوری تنظیم شده که ائمهٔ جماعات و اساتید می‌توانند با چند دقیقه مطالعه، مطالب را در یک یا دو جلسه بیان کنند.

این تفسیر مورد استقبال فرهیختگان به‌ویژه ائمه جماعات و روحانیون قرار گرفته است. روحانیون محترم می‌توانند با استفاده از این کتاب، در مساجدی که مجری طرح تلاوت نور هستند، هر روز آیه‌ای را که از صفحه قرائت شده انتخاب گردیده، برای نمازگزاران شرح دهند و نکات اخلاقی، اجتماعی و دینی آن‌را بیان نمایند.

این شیوه می‌تواند الگویی برای جلسات تفسیر و برنامه‌های قرآنی باشد و ائمه محترم جماعات و اساتید عزیز می‌توانند با تأسی از این روش، آیات دیگر قرآن را نیز برای مخاطبین بیان و تفسیر کنند.

این مجموعه علاوه بر مساجد، قابلیت استفاده توسط معلّمین، اساتید و مربیّان در سایر مراکز قرآنی مانند نمازخانه‌ها، مدارس، ادارات، جلسات خانگی و هفتگی و... را دارد.

خواندن مجموعه تفسیر همراه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مجموعه تفسیر همراه می‌تواند همراه همیشگی کسانی باشد که با کتاب خداوند انسی عمیق دارند و لحظه‌ای آن را از خود دور نمی‌کنند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۲)
۳. تأویل حوادث بیان داستان حضرت موسی (ع) و حضرت خضر (ع)، بیان‌گر این نکته است که حوادث و وقایعی که بر وفق مراد اهل دنیا جریان نمی‌یابد، تأویلی دارد که به زودی برای ایشان روشن می‌شود و آن وقتی است که مقدّر الهی به نهایت اجل خود برسد و
کاربر ۸۷۲۶۸۰
۳. تأویل حوادث بیان داستان حضرت موسی (ع) و حضرت خضر (ع)، بیان‌گر این نکته است که حوادث و وقایعی که بر وفق مراد اهل دنیا جریان نمی‌یابد، تأویلی دارد که به زودی برای ایشان روشن می‌شود و آن وقتی است که مقدّر
کاربر ۸۷۲۶۸۰

حجم

۷۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴۹ صفحه

حجم

۷۴۶٫۵ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۴۹ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان