دانلود و خرید کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی استفن اس. هال ترجمه بهزاد شوقی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی

کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی نوشته استفن اس. هال است که با ترجمه بهزاد شوقی و دیگران منتشر شده است. کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی را نشر راز نهان منتشر کرده است. 

درباره کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی 

کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی به تعریف خرد و موضوعات مختلفی درباره خرد و احساساتی که با خرد در ارتباط هستند می‌پردازد. این کتاب به این می‌پردازد که چطور تصمیمات و انتخاب های پیچیده  زندگی را می‌گیریم و چه چیزی برخی از این تصمیمات را به قدری خردمندانه می‌کند که ما همگی آنها را لحظاتی اگرچه کوتاه از خرد انسان می‌دانیم؟ زمانی که می‌خواهیم صبور و محتاط باشیم چه در فکرمان می‌گذرد و آیا روش‌هایی برای بهبود این ویژگی‌ها وجود دارد؟ از سوی دیگر، زمانی که ابله می‌شویم آیا مغزمان ما را به چنین کاری وا می‌دارد؟ و چطور گذشت زمان و نزدیک شدن به مرگمان فرآیندهای فکریمان را تغییر می‌دهند و شاید ما را مایل‌تر به خرد می‌کنند؟

خواندن کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که به دنبال زندگی عاقلانه‌تر هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب خرد از فلسفه تا علم عصب شناسی

ما آرزوی خرد داریم، آنرا در دیگران ستایش می کنیم و در کودکانمان می‌خواهیم و خودمان به دنبالش می‌گردیم دقیقاً چون ما را به زندگی معناداری در طول عمرمان می‌رساند چون امیدواریم اعمالمان را با قدم گذاشتن محتاطانه در آینده‌ی همیشه مبهم هدایت کند. در زمان چالش و ابهام، هیچ چیزی ظاهراً مهم تر از خرد نیست – خرد اقتصادی- خرد اخلاقی- خرد سیاسی و حتی خرد خصوصی یا خرد پشت در های بسته‌ای که به ما امکان انتقال جاذبه‌ی موقعیت‌های متغیر را به فرزندانمان بدون ترساندنشان از خود تغییر می‌دهد.

هیچ چیز مهم‌تر بنظر نمی‌رسد اما هیچ چیز فراتر از درکمان نیست مگر اینکه به خرد قبل از اینکه فکر کنیم به آن نیاز داریم بیندیشیم.

من کارشناس خرد نیستم ( از مهم ترین جهت، هیچ یک از ما نیستیم) من فقط خبرنگاری هستم که سال هاست راجع به علم نوشته است که این از برخی جهات مرا برای زدن حرف های ارزشمند در ارتباط با خرد ذیصلاح نمی‌داند. اما همه‌ی ما با موقعیت‌هایی مواجه می‌شویم که به خرد نیاز دارند و به حادثه‌ای مانند حادثه ۱۱ سپتامبر یا بحران اقتصادی فجیعی نیاز نداریم تا یادآوری کند که به خرد نیاز داریم. تصادف اتومبیل، از دست دادن شغل، بیماری ناگهانی، فروپاشی رابطه، مخالفت شدید با والدین یا فرزندان و هر نوع بحران عادی می تواند چنین کاری انجام دهد.

همگی ما آرزوی داشتن خرد داریم نه لزوماً به این دلیل که زندگی بهتر، شاد تر و غنی تری را برایمان تضمین می کند (اگر چه آنهایی که اهداف ارزشمندی از همان لحظه‌ای داشتند که فلاسفه شروع به مطالعه‌ی آن کرده اند) بلکه چون خرد به عنوان فرآیند راهنمایی عمل می‌کند که به ما در اخذ بهترین تصمیمات مهم در حساس‌ترین لحظات زندگیمان کمک می‌کند. خرد، با کمی رنگ افزوده و ضمنی یا گاهی صریح فناپذیرمان منجر می‌شود به اعمال و پیامدهایشان فکر کنیم. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۳۰۰ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان