دانلود و خرید کتاب زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت طاهره سام خانیان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت اثر طاهره سام خانیان

کتاب زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت

معرفی کتاب زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت

زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت تالیف طاهره سام‌خانیان و دکتر بهزاد شوقی است.

نوع تفکر افراد در مورد رویدادهای زندگی‌‌شان، تاثیر شگرفی بر شیوه احساس‌شان درباره این رویدادها دارد؛ بنابراین، تغییر نوع تفکر، تغییر احساس را به دنبال خواهد داشت و برای بهبود تفکر، باید افراد را تشویق کرد نتیجه‌ی تفکر و اعمالشان را در نظر بگیرند و به خاطر بسپارند که بهترین راه حل هم به نفع خود متفکر و هم دیگران است. همچنین باید افراد را تشویق کرد دستاوردها و نتایج بلندمدت‌تر را با ارزش‌تر بدانند. اصل راهنما در انتخاب میان راه حل‌های احتمالی متفاوت باید همواره در جهت مصلحت عموم باشد.

یکی از کاربردهای آشکار دانش روان‌شناختیِ در حال رشد در مورد خردمندی، شناسایی شرایط تسهیل‌کننده و بازدارنده و ایجاد روش‌های موثر آموزشی است. برخی از رویکردها مبتنی بر پژوهش‌های روانشناختی و برخی دیگر پیرو سنت‌های مذهبی و معنوی هستند. 

 این کتاب رویکردهای گوناگون به خردمندی و درک خرد را تشریح کرده و تئوری‌های مرتبط با آن را بیان و بررسی کرده است . سپس به ارتباط خردمندی با پرورش هوش و خلاقیت پرداخته است.

كتاب حاضر به نحوی تدوین شده تا خواننده پس از مطالعه، درباره خرد، کاربرد و فواید آن در زندگی و سازمان‌های آموزشی، نقش آن در توسعه هوش و خلاقیت، اطلاعاتی در سطح پایه به دست آورد. آنچه که مؤلفان را بر آن داشت تا به تألیف و گردآوری این کتاب بپردازند، کمک به دانشجویان رشته‌های علوم تربیتی و روانشناسی به‌منظور نوشتن پایان‌نامه بود. 

کتاب پیش روی به‌صورت سهل و روان و با رویکردی کاملاً کاربردی و با شرح جزئیات کامل به بررسی موضوعات خرد، هوش و خلاقیت می‌پردازد. 

خواندن کتاب زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دانشجویان رشته‌های مدیریت آموزشی، علوم تربیتی، روانشناسی و سایر دانشجویان علاقه‌مند در دیگر رشته‌ها و به ویژه کسانی که در مدارس، دانشگاه‌ها و آموزش عالی که با دانش‌آموزان و دانشجویان سر و کار دارند.

 بخشی از کتاب زندگی در پرده خردمندی؛ با تاکید بر هوش و خلاقیت

تئوری پیوندها. تئوری اسپیرمن خیلی زود به چالش کشیده شد و هنوز هم امروزه به چالش کشانده می‌شود (گاردنر، ۱۹۸۳؛ استرنبرگ، ۱۹۹۹). یکی از منتقدان اصلی اسپیرمن روانشناس بریتانیایی سرگادفری تامسون بود که اعداد و ارقام اسپیرمن را پذیرفت اما تفسیرش را نپذیرفت. تامسون (۱۹۳۹) معتقد بود می‌توان ضریب روان‌سنجی کلی در غیاب هر نوع توانایی کلی داشت. به‌ویژه اینکه او معتقد بود g یک واقعیت آماری اما یک متغیر مصنوعی روان‌شناسی است. همچنین او معتقد بود ضریب کلی ممکن است حاصل کار تعداد بسیار زیادی از آنچه پیوندها می‌نامد باشد که همه‌‌ی این پیوندها به‌طور هم‌زمان در فعالیت‌های فکری نمونه‌گیری می‌شوند. مثلاً تصور کنید هر یک از فعالیت‌های فکری موجود در پرسشنامه‌های آزمون اسپیرمن و سایر فعالیت‌ها به مهارت‌های ذهنی خاصی نیاز داشته باشند. اگر هر تست تمامی این مهارت‌های ذهنی را نمونه‌گیری کند، آنگاه وجودشان املا با همدیگر همبستگی خواهد داشت چون آن‌ها همواره با هم رخ می‌دهند بنابراین آن‌ها منجر به یک ضریب کلی می‌شوند یا در واقع آن‌ها ضرب می‌شوند.

اگرچه تامسون دقیقاً توضیح نداد که این پیوندها کدامند اما تعیین اینکه برخی از این مؤلفه‌های مشترک چیستند دشوار نیست، مثلاً آن‌ها ممکن است شامل درک مشکلات و واکنش به این مشکلات باشند.

تئوری روابط. تورندیک، برگمن، کاب و وودیارد (۱۹۲۶) تئوری تقریباً مشابهی را بر اساس تئوری یادگیری تورندیک پیشنهاد کردند. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

حجم

۱٫۷ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۳۷ صفحه

قیمت:
۱۲,۰۰۰
تومان