دانلود و خرید کتاب زنان در برابر فمینیسم جوانا ویلیامز ترجمه شهرزاد بیات موحد
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زنان در برابر فمینیسم اثر جوانا ویلیامز

کتاب زنان در برابر فمینیسم

انتشارات:انتشارات اگر
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب زنان در برابر فمینیسم

کتاب زنان در برابر فمینیسم نوشتهٔ جوانا ویلیامز و ترجمهٔ شهرزاد بیات موحد است. انتشارات اگر این کتاب را در سال ۱۴۰۲ روانهٔ بازار کرده است.

درباره کتاب زنان در برابر فمینیسم

چرا باید از جنگ‌های جنسیتی رها شویم؟ کتاب زنان در برابر فمینیسم کوشیده به این پرسش پاسخ دهد. این کتاب درمورد وضعیت اجتماعی زنان و جنبه‌های اجتماعی فمنیسم سخن گفته است. «زندگی زنان امروز» عنوان بخش اول این اثر است. نویسنده در ادامه به‌سراغ توضیح درمورد «زنان در محل کار»، «شکاف درآمدی جنسیتی»، «مجازات مادربودن»، «روابط خصوصی، نگرانی‌های عمومی»، «رابطهٔ جنسی و ارتباط»، «مشکل با پسران»، «فمنیسم در گذشته و حال حاضر»، «زن‌بودن»، «بدن زن»، «ابداع جنسیت» و... رفته است. این کتاب را نقدی بر فمینیسم نو دانسته‌اند.

واژهٔ فمینیسم در قرن ۱۹ میلادی وارد زبان شد. در سال ۱۸۷۲، الکساندر دومای پسر، این واژه را به‌عنوان صفتی مذموم برای مردانی به کار برد که چون از حفظ مردانگیِ خود ناتوانند، با آرمان زنان موافقت نشان می‌دهند. این صفت که به «زن‌سانان» ضمیمه شده بود، در زبان‌ها ناپدید شد؛ تا اینکه ۱۰ سال پس از این تاریخ، «اوبرتین اوکلر» معنای جدیدی را به این واژه داد. فمینیسم، با گذر از صفت به موصوف به نشان و نماد حقوق زنان و پرچم‌دار برابریِ دو جنس تبدیل شد. گفته شده است که در قرن بیستم، موج اول فمینیسمْ مطالبهٔ برابری سیاسی و اجتماعی را مطرح کرد. در دههٔ ۱۹۷۰ بود که موج دوم فمینیسم، تمرکز خود را بر حقوق جنسی زنان و حقوق آن‌ها در محیط خانواده قرار داد. این مطالبات با وجود گذشت سال‌ها و تلاش‌های بسیاری که انجام شده، همچنان هدف اصلی واکنش‌های منفی به فعالیت‌های فمینیست‌ها است. در دههٔ ۱۹۷۰، شعار «امر شخصی، به مثابهٔ امر سیاسی است»، بسیار فراگیر شد؛ شعاری که فمینیست‌های معاصر تلاش در جهت تغییر آن دارند. بر اساس این شعار، امر سیاسی صرفاً به امری خصوصی تقلیل داده شده است؛ درحالی‌که می‌دانیم مطالباتی مرتبط با زندگی خانوادگی و مسائل جنسی که پیامدهای سیاسی دارند، همچنان و به‌صورت فوری نیازمند توجه هستند. 

خواندن کتاب زنان در برابر فمینیسم را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به دوستداران مطالعه درمورد زن و فمینیسم پیشنهاد می‌کنیم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

حجم

۸۷۰٫۰ کیلوبایت

سال انتشار

۱۴۰۲

تعداد صفحه‌ها

۲۲۴ صفحه

قیمت:
۲۰۸,۰۰۰
تومان