دانلود و خرید کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها ترجمه سیده سارا میرقاسمی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها اثر سیده سارا میرقاسمی

کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها

کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها نوشته سیده سارا میرقاسمی است. کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها را انتشارات پشتیبان منتشر کرده است تا به ارتباطات انسانی بپردازد.

درباره کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها 

ارتباطات جمعی، تبلیغات و روزنامه‌نگاری منبع خاص و نهادینه‎ شده هستند. این امر توسط متخصصان این حوزه انجام می‌شود و دارای ارتباطات فزاینده‌ای است. رسانه‌های جمعی در دسترس جهانی هستند و تمام دنیا را به دهکده‌ای جهانی تبدیل کرده‌اند. یک روزنامه‌نگار واجد شرایط می‌تواند شغل آموزش، سرگرمی، اطلاع‎رسانی، ترغیب، تفسیر و راهنمایی را بر عهده بگیرد. کار در رسانه‌های چاپی، فرصت‌های خبرنگاری، مجری خبری، ویراستار، نویسنده وقایع اجتماعی، عکاس خبری و غیره را فراهم می‌کند. رسانه‌های الکترونیکی فرصت‌های خوب خبرنگاری، سردبیر خبری، مجری خبری، میزبانی برنامه، مصاحبه‌گری، فیلمبرداری، تهیه‌کنندگی، کارگردانی و غیره را فراهم می‌کنند.

عناوین دیگر متخصصان ارتباط جمعی، تبلیغات و روزنامه‌نگاری، نمایشنامه‌نویس، نویسنده تبلیغات، دستیار تولید، مدیر فنی، مدیر صحنه، نورپرداز، صحنه‌پرداز، تنظیم‌کننده، مدیر تولید، مُبلغ، برنامه‌ریز رسانه، مشاور رسانه، مسئول روابط عمومی، مشاور، مدیر اجرایی، مدیر رویداد و سایر هستند.

این کتاب شامل شش بخش است. بخش اول این کتاب معنی و اهمیت ارتباط جمعی را توضیح می‌دهد. این بخش مفهوم فرهنگ توده‌ای و اشکال مختلف ارتباطات جمعی یا رسانه‌های جمعی را در جامعه ما توضیح می‌دهد.

بخش دوم یک رابط بین ارتباط درون‌فردی و ارتباط جمعی را ارائه می‌دهد. بخش سوم کتاب در مورد عملکردهای ارتباط جمعی و تأثیر یا نفوذ ارتباط جمعی بر جامعه بحث می‌کند.

بخش چهارم به طور مفصل در مورد نظریه‌های مختلف ارتباط جمعی بحث خواهد کرد. تأکید اصلی در این بخش بر چهار نظریه اصلی مطبوعات شرام ، فرد سیبرت ، تئودور پیترسون و ویلبور است.

بخش پنجم بر روی ابزارهای مختلف یا رسانه‌های ارتباط جمعی متمرکز خواهد شد. بخش ششم تأثیر ارتباطات جمعی را بر جامعه مدرن تحلیل می‌کند. این بخش آخر یک مرور کلی از رسانه‌های مکتوب را در هند ارائه می‌دهد.

خواندن کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه ارتباطات پیشنهاد می‌کنیم

فصل‌های کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها

بخش اول: مفاهیم و فرایندهای ارتباط جمعی 

بخش دوم: ارتباطات جمعی و سایر اشکال 

بخش سوم: عملکردهای ارتباطات جمعی 

بخش چهارم: نظریههای ارتباط جمعی 

بخش پنجم: ابزارهای ارتباط جمعی 

بخش ششم: روزنامه‌نگاری و ارتباطات جمعی 

بخشی از کتاب مفاهیم ارتباط جمعی و فرآیندها

دریافت‌کننده

ارتباط جمعی به معنای ارتباط با انبوه مردم است، بنابراین تعداد زیادی از افراد دریافت‌کننده پیام در ارتباطات هستند. این گروه‌های بزرگ از دریافت‌کننده اغلب به‌عنوان «مخاطب انبوه۱۰» خوانده می‌شوند. مخاطبان انبوه را می‌توان به‌عنوان «افرادی که با تمرکز مشترک منافع (برای آگاهی، آموزش یا سرگرمی) متحمل رفتارهای یکسان نسبت به اهداف مشترک (گوش دادن، مشاهده یا خواندن) می‌شوند»، تعریف کرد. با این حال افراد برای یکدیگر ناشناخته‌اند (ناشناس). برجسته‌ترین ویژگی ارتباط جمعی این است که دارای مخاطبان گسترده‌ای است که با فاصله قابل توجهی از منبع جدا می‌شوند. ارتباطات جمعی توانایی عظیمی در تکثیر پیام و در دسترس قرار دادن آن در بسیاری از مکان‌ها دارند. بزرگ‌ترین مزیت این روش از ارتباط، انتشار سریع پیام به مخاطبان قابل توجهی است که در سراسر جهان پراکنده هستند و بنابراین کمترین هزینه را در ارسال آن به تک تک افراد دارد.

بازخورد

ارتباط جمعی بازخورد غیر مستقیم خواهد داشت. منبعی که پیامی درباره تنظیم خانواده از طریق رادیو، تلویزیون یا چاپ ارسال کرده است باید به روش‌های غیرمستقیم مانند بررسی واکنش مخاطبان، نامه‌ها و تماس‌های تلفنی اعضای مخاطبین، بررسی برنامه توسط مقاله‌نویس‌ها وابسته باشد تا از واکنش مخاطبان به مخاطب مطلع شود. بازخورد مستقیم که در ارتباطات میان‌فردی و به میزان محدودی در ارتباطات گروهی امکان‌پذیر است، تقریباً در ارتباط جمعی وجود ندارد.

دروازه‌بانی

این یک ویژگی منحصر به فرد در ارتباطات جمعی است. دامنه عظیم ارتباط جمعی، نظارت بر انتخاب و ویرایش پیام‌هایی را که به‌طور دائم به مخاطبان انبوه منتقل می‌شوند، می‌طلبد. افراد و سازمان‌ها هر دو دروازه‌بان هستند. دروازه‌بانی شامل تعیین استانداردها و محدودیت‌های خاصی است که به‌عنوان رهنمودهایی برای توسعه محتوا و تحویل پیام ارتباط جمعی عمل می‌کند.

نظرات کاربران

Nayer
۱۴۰۰/۰۵/۲۱

لطفا در بی نهایت قرار بدین

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

حجم

۱۶۳٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۰۴ صفحه

قیمت:
۲۰,۰۰۰
۱۰,۰۰۰
۵۰%
تومان