دانلود و خرید کتاب زبان آموزی و شعر فریدون اکبری شلدره
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب زبان آموزی و شعر اثر فریدون اکبری شلدره

کتاب زبان آموزی و شعر

انتشارات:نشر تیرگان
دسته‌بندی:
امتیاز:
۳.۷از ۳ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب زبان آموزی و شعر

زبان آموزی و شعر اثر فریدون اکبری شلدره و منوچهر علی‌پور است که به تحلیل ساختار و محتوای شعر کودک می پردازد.

 درباره کتاب زبان آموزی و شعر

زبان فارسی یکی از بنیادی‌ترین بناهایی است که رخسار پرفروغ و تبارنامه‌ درخشان ایرانیان را بر پیشانی خود دارد. کشور بزرگ ایران اگرچه گستره‌ فرهنگی بسیار بزرگی دارد و در این جغرافیای فرهنگی، گویش‌ها و لهجه‌‌ها و گونه‌‌های زبانی فراوانی را در خود رشد داده است اما فارسی را به عنوان زبان معیار و ملی خویش به کارگرفته است و ازآن آبشخور‌ها و گنجینه‌‌های زبانی و واژگانی گویش‌های وطنی، پیوسته، رشد کرده است.

 به همین دلیل، زبان ملی ما، فارسی، بنیان اصلی همبستگی و همنوایی مردمِ این کشور است. این کتاب با موضوع «‌‌زبان‌آموزی و شعر» در دو بخش، سامان یافته است .

بخش نخست به مسأله‌ زبان و جهان خیال‌خیز کودکان و اصول و مبانی رشد و مراحل آموزش و یادگیری اختصاص یافته است. این قسمت، با بهره‌گیری از منابع گوناگون از منظر روان‌شناسی و شناخت فرایند‌های ذهنی به شرح یادگیری کودک و ‌‌زبان‌آموزی پرداخته و درپی تبیین مهارت‌های زبانی، موضوع خوانش و سواد خوانداری و نقش شعر در آموزش و یادگیری و پیوند آن با پهنه‌ ‌‌زبان‌آموزی بررسی شده است.

بخش دوم کتاب، کالبدشکافی و بازشناسی ساختار و محتوای نمونه‌‌های خوب شعر کودک است. در این بخش، کار بر هنجاری استوار است و همه‌ی نمونه‌‌های شعری برپایه‌ی همان هنجار و ساختار تحلیل شده‌اند. پیشی و پسی و چینش شعر‌های این بخش برپایه‌ی نظم و سازمانده‌ی کتاب درسی (فارسی پایه‌ی اول دبستان وزارت آموزش و پرورش) استوار است .

به سبب اینکه، شعر یکی از ناب‌ترین ساخت‌های زبانی است و از چند عنصر احساس، عاطفه، آهنگ و خیال، بهره می‌گیرد؛ با دنیای روحی و روانی و جهان نرم و پرّان زبان کودک، پیوستگی کاملی دارد. از این‌رو، نویسندگان بر این باورند که شعر در ‌زبان‌آموزی و زبان‌گشایی کودکان، بسیار تأثیرگذار است .

خواندن کتاب شعر و زبان‌آموزی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این اثر، چون نگاهی تازه به شعر دارد و شعر را از دید زبان‌آموزی، سنجیده است هم برای شاعران و نویسندگان کودک‌نویس و هم برای پژوهندگان پهنه‌ ‌زبان‌آموزی و نیز استادان و دانشجویان قلمرو آموزش زبان، سخنی دارد و آنان را به تفکر فرامی‌خواند.


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

حجم

۱٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۶۸ صفحه

قیمت:
۲۵,۵۰۰
تومان