دانلود و خرید کتاب این کوچه بن بست نیست! ابراهیم نوریان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب این کوچه بن بست نیست! اثر ابراهیم نوریان

کتاب این کوچه بن بست نیست!

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب این کوچه بن بست نیست!

کتاب این کوچه بن بست نیست! نوشته ابراهیم نوریان است. این کتاب نگاهی علمی است به اعتیاد شناسی که نویسنده با تخصص و منابع معتبر آن را بررسی کرده است. کتاب این کوچه بن بست نیست! را انتشارات نظری منتشر کرده است.

درباره کتاب این کوچه بن بست نیست!

شاید تنها علمی که به صورت پراکنده در حال اجراست، علم اعتیادشناسی باشد. علمی که جدی گرفته نمی‌شود و البته اراده‌ای برای هدفمند کردن و رسانیدن آن به نقطه‌ای قابل اتکا و با امنیت نیست. نه این که برای آن زحمتی کشیده نشده، بلکه به جدّ و متمرکز نبوده است. گاهی به مناسبت‌های مختلف از اعتیاد می‌گوئیم و پس از گذر مجدداً اعتیاد و آثار و عوارض آن در میان افراد مستعد، بروز و به علت نداشتن چارچوب قابل ملاحظه از قافله عقب می‌مانیم.

حتی گاهی برخی از مسئولان و افرادی که قدمتی در اعتیادشناسی دارند به دیگر روش‌های درمان اعتیاد بی اعتنا و تنها روش مؤثر درمان اعتیاد را «N.A» می‌دانند و سایر روش‌ها را زیر مجموعه و یا نامؤثر می‌پندارند. چگونه و چه کسی مسئول تعریف و تبیین این کلاف سردرگم است؟ ناگفته نماند کشور ما و نخبگان علم اعتیاد توانایی آن را دارند در ایجاد و در اجرایی کردن نظریه‌های اعتیاد شناسی پیشقدم شوند. کما این که در مقابله انتظامی و تأدیبی با سوداگران مرگ، موفق و در این راه شهیدان بی شماری جان به جان آفرین تسلیم کرده‌اند.

اگر اعتقاد بر این داشته باشیم که اعتیاد و زدایش آن سخت و چند منظوره است، باید به یک علم میان رشته‌ای و چند نهادی فکر کنیم. همواره بر این اعتقاد بوده‌ایم که یک نهاد یا یک علم یا روش قادر نخواهد بود اعتیاد و آثار آن را اِمحا کند. احتمالاً بیمار مبتلا به اعتیاد در چنین نگاهی به موفقیت بیشتری نایل نخواهد شد. اگرچه امروزه نشانه‌هایی مبنی بر علم میان رشته‌ای و چند نهادی شنیده می‌شود اما باید کمی بیش از این دست به کار شویم و زمان را از دست ندهیم. اگر اعتقاد به مرگ‌آفرینی اعتیاد داریم، باید به اندازه این اعتقاد حرکت کنیم و از هر آن چه که می‌تواند در مسیر تحقّق ریشه زدایی اعتیاد مثمرثمر باشد استفاده کنیم. این ترتیب اثر و متمرکز کردن مبحث اعتیادشناسی به یک دستورالعمل احتیاج دارد. بنابراین اگر از علم میان رشته‌ای و چند نهادی حرف می‌زنیم باید به فکر چارچوب و پروتوکل آن باشیم. اگر کمی با دقّت ببینید و بشنوید متوجّه خواهید شد که بیماران در کِشاکِش این مسیر پُر پیچ و خَم، قربانی و بسیاری از آنان بدون نتیجه درمان اعتیاد را رها و به چرخه معیوب آن باز می‌گردند. در نهایت ایجاد بستر مناسب همراهِ دستورالعملِ علمی و زاینده از شروط لازم و مهم اعتیازدایی است. این که علم میان رشته‌ای و چند نهادی متمرکز بر اعتیاد را چه بنامیم در حال بررسی، اما دستورالعملِ آن قطعاً در دایره «رویکرد روانشناسی اعتیاد» جای می‌گیرد. همان حلقه گمشده درمان اعتیاد که نه تنها متمرکز نیست بلکه گاهی عضوی زاید و غیر قابل استفاده در نظر گرفته می‌شود. در برخی جریان ها، روانشناسی اعتیاد تابعی از روش‌های دیگر در نظر گرفته می‌شود که اگر به آن نیاز شد از آن استفاده می‌شود. این ناهمگونی تنها و تنها به بیمار مبتلا به اعتیاد ضربه می‌زند و بازگشت یک بیمار به اعتیاد یعنی تقویت ریشه اعتیاد بیش از پیش. این کتاب با نگاهی علمی این موضوع را بررسی می‌کند و تحلیلی جامع از جنبه‌های مختلف این موضوع در اختیار مخاطب قرار می‌دهد.

کتاب این کوچه بن بست نیست! را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه ترک اعتیاد پیشنهاد می‌کنیم. 


نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

حجم

۳٫۱ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۲۳۸ صفحه

قیمت:
۳۵,۷۰۰
تومان