دانلود و خرید کتاب امت واحده محمدمهدی آصفی ترجمه سیدمهدی نوری کیذقانی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب امت واحده اثر محمدمهدی آصفی

کتاب امت واحده

انتشارات:نشر معارف
دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب امت واحده

کتاب امت واحده؛ امت یکپارچهٔ اسلامی و موضع آن دربرابر فتنه‌های فرقه‌ای اثری از آیت‌الله محمدمهدی آصفی (ره) است که سیدمهدی نوری کیذقانی و مسعود مرگان‌پور آن را به فارسی برگردانده‌اند.

 درباره کتاب امت واحده؛ امت یکپارچهٔ اسلامی و موضع آن دربرابر فتنه‌های فرقه‌ای

فتنه‌های فرقه‌ای در بین مسلمانان، واقعیتی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت و سُستی نشان‌دادن در مقابل آن نیز درست نیست. این فتنه در هر دوره‌ای وجود داشته است؛ ولی امروزه حداقل با دیگر فرازهای تاریخ معاصر ما متفاوت است. در دورهٔ کنونی فتنه‌های فرقه‌ای بیشتر از هر زمانی در عراق، پاکستان، افغانستان و مناطق دیگر دنیای اسلام سر برآورده و باعث کشتارها، آتش‌سوزی‌ها، هتک‌حُرمت‌ها و تکفیر مسلمانان اهل قبله و اهل لاإله‌الاالله، بی هیچ گناهی شده است.

وحشیانه‌ترین صحنه‌های این فتنه در عراق است. همه‌روزه در استان‌هایی از این کشور که ازلحاظ مذهبی مختلط هستند، به‌خاطر هویت و نام و انتساب، کشتارهای وحشیانه به‌دور از ارزش‌های دینی و اخلاقی انجام می‌گیرد و به مهاجرت هزاران خانواده از مناطق مختلطِ پُرتنش، تنها به‌دلیل انتساب مذهبی، منجر می‌گردد.

فتنه‌های فرقه‌ای امروزه در گستره‌ای وسیع‌تر، با ابزارهای پیشرفته و ماهواره‌هایی که بیشترین بینندگان را در دنیای عرب و اسلام به خود جلب می‌کند، برپا می‌شود. روزنامه‌های کثیرالانتشار نیز یکی از ابزاری است که در شعله‌ورکردن این آتش‌ها سهم بسزایی دارد.

ماهواره‌ها، روزنامه‌های کثیرالانتشار، پیام‌های حج، کنفرانس‌های متعدد در نقاط مختلف و هیئت‌هایی که از بغداد به سمت مناطق مختلف در حرکت هستند، در پی تحریک عاطفه‌های مذهبی در بین مسلمانان جهان و بزرگ‌کردن شکاف بین مذهب‌های اسلامی هستند.

تمامی تلاش‌هایی که عالمان مسلمان، از شیعه و سنّی، برای تقریب مسلمانان در طی این سده انجام داده‌اند، با تهدید و خطر واقعی مواجه شده است. اگر خداوند متعال ما را در مقابل این فتنه‌ها حفظ نکند و افرادی از بین مسلمانان عهده‌دار رویارویی و کنترل و نابودی این فتنه‌ها نگردند، این فتنه‌ها آسیب‌های زیادی به ما می‌رسانند.

این کتاب در سه محور، دربارهٔ این فتنه‌ها سخن خواهد گفت:

۱. آثار این فتنه‌ها بر حال و آیندهٔ دنیای اسلام؛

۲. اسباب و زمینه‌های فتنه‌ها؛

۳. مبارزه با فتنه‌ها و درمان آن‌ها..

 خواندن کتاب امت واحده؛ امت یکپارچهٔ اسلامی و موضع آن دربرابر فتنه‌های فرقه‌ای را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب مذهبی- سیاسی و موضوعات جهان اسلام مخاطبان این کتاب‌‌اند.

 بخشی از کتاب امت واحده؛ امت یکپارچهٔ اسلامی و موضع آن دربرابر فتنه‌های فرقه‌ای

بی‌شک، داشتن دیدی سطحی به این فتنه‌ها به‌دور از دلایل و زمینه‌هایی که در پشت آن وجود دارد و همچنین صرف‌نظرکردن از بازی‌های سیاسی جهان که دولت‌های استکبار غرب آن را در جهان اسلام انجام می‌دهند، اشتباه است. آثار تخریبی و آتش وسیعی که در پی هر فتنهٔ فرقه‌ای وجود دارد و همچنین سهولت شعله‌ورساختن این آتش‌ها در لحظه‌های غفلت، ازجملهٔ چیزهایی است که از دیدگان استکبار جهانی دور نخواهد بود.

سازمان‌های برخی از این کشورها مانند انگلیس، فرانسه، پرتغال و ایتالیا، تجربه‌های زیادی در زمینهٔ فتنه‌های فرقه‌ای دارند و برخی دیگر هرچند نقش استکباری‌شان به‌کلی یا تا حدی در شرق پوشیده است، تجربه‌های خود را در این زمینه به آمریکا ارزانی داشته‌اند که شعار برتری و یگانگی در قدرت و استکبار را در زمین سرمی‌دهد. پس جای تعجب ندارد که ایندیک، سفیر آمریکا، جهان اسلام را به بهره‌گیری استکبار از تمامی گزینه‌ها، حتی برانگیختن فتنه‌های فرقه‌ای، تهدید می‌کند.

تا زمانی که نقش استکبار جهانی را در برانگیختن این فتنه‌ها در نظر نگیریم، نمی‌توانیم دیدی علمی و دقیق به این فتنه‌ها داشته باشیم و روش‌های علمی مقابله با آن را بررسی کنیم.

عراقی‌ها فراوان از وجود شواهدی دربارهٔ نقش آمریکا در برانگیختن فتنهٔ فرقه‌ای و حمایت از گروهک‌های مسلح در استان‌های دیاله، مدائن، تلعفر و بَلَد [عراق] سخن می‌گویند. شاهدی عینی به من گفت: «هنگامی‌که مردم برای گرفتن سهم آرد خود که مدت‌های زیادی بود قطع شده بود دور کامیون آرد جمع شده بودند، ناگهان کامیون منفجر شد و جسدهای کودکان و زنان و مردانی که دور کامیون جمع شده بودند تا سهمیهٔ آرد خود را بگیرند، پراکنده شد. مردم از هر طرفی شتافتند تا مجروحانی را که امکان زنده‌ماندن داشتند و زیر پای بازمانده‌ها مانده بودند، نجات دهند؛ ولی تک‌تیراندازها آنان را به گلوله بستند، تا اینکه کشتاری دوباره در بین افراد نجات‌دهنده به‌وجود آمد. چیزی که تعجب ما را برانگیخت، این بود که آمریکایی‌ها پلیس‌ها را منع می‌کردند از اینکه درمقابل تک‌تیراندازها از مردم حمایت کنند. آمریکایی‌ها پلیس‌ها را از آن مکان دور کردند و آن‌ها را دستگیر کردند تا تک‌تیراندازها بتوانند بدون مشکل به مرحلهٔ دوم کشتار در بین افراد یاری‌رسان بپردازند. آن‌ها پلیس‌ها را به‌مدت بیست‌وچهار ساعت دستگیر کردند و بعدازظهر روز بعد، در ساعت یک، آن‌ها را آزاد کردند، درحالی‌که در چهره‌هایشان آثار خستگی وجود داشت. می‌گفتند: آمریکایی‌ها به‌دلیل حمایت از مردم بر ما سخت گرفتند. هنگامی‌که می‌گفتیم ما درمقابل تیراندازی فقط انجام‌وظیفه می‌کردیم، آمریکایی‌ها می‌گفتند بگذارید مجروحان در زیر بازمانده‌ها بمیرند؛ شیوه‌ای که روش معروف آمریکایی‌هاست.»

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۷۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

حجم

۷۲٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۶

تعداد صفحه‌ها

۸۴ صفحه

قیمت:
۱۸,۹۰۰
تومان