دانلود و خرید کتاب جامائیکا احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب جامائیکا اثر احمد علامه فلسفی

کتاب جامائیکا

دسته‌بندی:
امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب جامائیکا

کتاب جامائیکا نوشته احمد علامه فلسفی است این کتاب برای معرفی کشور جامائیکا نوشته شده است. جامائیکا کشوری است جزیره‌ای در دریای کارائیب است و در سال ۱۹۶۲ استقلال خود را از بریتانیای استثمارگر به دست آورد.

درباره کتاب جامائیکا

رژیم جامائیکا در قلمرو همسود قرار دارد و ملکه الیزابت دوم را رئیس کشور خود می‌شناسد. نماینده فعلی ملکه در جامائیکا پاتریک آلن است. حکومت این کشور نظام پارلمانی با دو مجلس است و نخست‌وزیر کنونی آن پورتیا سیمپسون-میلر نام دارد.

پایتخت جامائیکا شهر کینگستون می‌باشد. مساحت جامائیکا ۱۱٬۱۰۰ کیلومتر مربع و جمعیت آن 4 میلیون نفر می‌باشد.از مهمترین شهرهای جامائیکا می‌توان به پورت مور ، اسپنیش تاون ، مونتگو بی و می اشاره کرد. ساکنان اولیه جامائیکا، سرخ‌پوستان آراواک بودند که مهمترین آن‌ها سرخ‌پوستان تاینو نام داشتند.

جامائیکا در دوره‌ای از تملکات امپراتوری اسپانیا بود و سانتیاگو نام گرفته بود. پس از آن به دست بریتانیایی‌ها افتاد و «مستعمره سلطنتی هند غربی بریتانیایی جامائیکا» نامیده شد. این کشور عضو اتحادیه کشورهای همسود (مشترک‌المنافع بریتانیا) است. جمعیت امروزی آن بیشتر از نسل بردگان سیاه‌پوست آفریقایی هستند. جامائیکا پس از ایالات متحده آمریکا و کانادا سومین کشور پرجمعیت انگلیسی‌زبان در قاره آمریکا است.

اگر می‌خواهید بیشتر از کشور جامائیکا بدانید این کتاب شما را با تمام جزئیات جذاب این کشور آشنا می‌کند.

خواندن کتاب جامائیکا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به شناختن جهان پیشنهاد می‌کنیم. 

بخشی از کتاب جامائیکا

(تاریخ باستان و معاصر- وقایع مهم تاریخی - فهرست رهبران کشور)

۱۴۹۴

در سال ۱۴۹۴، کریستوف کلمب دریانورد اسپانیایی جامائیکا را کشف نمود و نام آن را سانتیاگو گذاشت. جزیره جامائیکا که در دریای کارائیب و در جنوب کوبا در امریکای مرکزی واقع شده است، در سال ۱۴۹۴ م در جریان دومین سفر اکتشافی کریستف کلمب کشف شد.

۱۵۰۹

تصرف سرزمین جامائیکا توسط استعمار اسپانیا (۱۵۰۹ م)

جزیره جامائیکا که در دریای کارائیب و در جنوب کوبا در امریکای مرکزی واقع شده است، در سال ۱۴۹۴ م در جریان دومین سفر اکتشافی کریستف کلمب کشف شد و ۱۵ سال بعد در ۲۲ مارس ۱۵۰۹ م به خاطر اهمیت استراتژیک و بازرگانی آن در دریای کارائیب مورد توجه اسپانیا قرار گرفت و توسط نیروهای این کشور اشغال شد. چندین سال بعد، جامائیکا به تصرف انگلستان درآمد و تا قرن هجدهم نیز تحت سلطه کامل انگلیس باقی ماند. در این مدت گروه‌های بی‌شماری از کارگران سیاه‌پوست، در مزارع نیشکر به کار گرفته شدند و اکثر بومیان جزیره از موطن خود، رانده شدند. در قرن نوزدهم، جامائیکا مانند بسیاری دیگر از کشورهای تحت سلطه استعمار، با نهضت‌های رهایی‌بخش و جنبش‌های استقلال‌طلب مواجه گردید. دگرگونی اوضاع بین‌المللی در نیمه دوم قرن بیستم به استقلال جامائیکا در ششم اوت ۱۹۶۲ انجامید. با این حال این کشور همچنان عضوی از جامعه مشترک المنافع است که حکومت آن، فرمانداری کل و تحت ریاست تشریفاتی پادشاه انگلستان می‌باشد.

تصرف سرزمین جامائیکا توسط استعمار اسپانیا (۱۵۰۹ م). در ۲۲ مارس ۱۵۰۹ م به خاطر اهمیت استراتژیک و بازرگانی آن در دریای کارائیب مورد توجه اسپانیا قرار گرفت و توسط نیروهای این کشور اشغال شد. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

حجم

۴۶۵٫۷ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان