دانلود و خرید کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید ازان وارل
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید اثر ازان وارل

کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید

نویسنده:ازان وارل
امتیاز:
۳.۳از ۷ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید

کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید نوشته ازان وارل است. این کتاب شیوه تازه‌ای از فکر کردن را به شما یاد می‌دهد و کمک می کند تا بتوانید دنیا را جور دیگری ببینید و تصمیم بگیرید.

درباره کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید

اندیشیدن به شیوهٔ دانشمند هوافضا به این معنا است که دنیا را از زاویه‌ای دیگر ببینید. دانشمندان هوافضا چیزی را تصور می‌کنند که تصور آن برای دیگران محال می‌نماید و مسایل حل‌نشدنی را حل می‌کنند، کار آن‌ها تبدیل شکست‌ها به پیروزی و ایجاد گشایش از دل محدودیت است.

آنان به‌خوبی آگاهند که همهٔ قوانین، وحی مُنزَل نیستند و می‌توان با تغییر مفروض، مسیری نو را پیمود. این طرز تفکر، نه‌تنها دیدگاه افراد را به جهان دگرگون می‌کند؛ که قدرت تغییر دنیا را نیز به آنان ارزانی می‌دارد.

هدف نویسنده در این کتاب، تشکیل ارتشی از افرادی غیر از دانشمندان هوافضا است که با مشکلات روزانه یک دانشمند هوافضا دست و پنجه نرم می‌کنند. شما با مطالعه این کتاب می‌توانید زندگی‌تان را کنترل کنید؛ فرضیات، کلیشه‌ها و الگوهای سنتی را به چالش بکشید و جایی که دیگران به بن‌بست می‌رسند، شما با خلق فرصت‌های جدید، شرایط را به نفع خودتان دگرگون کنید. 

خواندن کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام کسانی که در زندگی به دنبال موفقیت بیشتر هستند پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب مانند مهندس هوافضا بیندیشید

ترس از ناشناخته‌ها در وجود همهٔ ما نهادینه شده است. آن دسته از اجداد ما که از ناشناخته‌ها نمی‌ترسیدند، خوراک ببرهای دندان‌شمشیری شدند؛ اما آن‌ها که ناشناخته‌ها را تهدیدی برای حیات خود می‌دانستند، آن‌قدر عمر کردند که بتوانند این ژن‌ها را به ما منتقل کنند. میل به قطعیت، ما را به گزینش راه‌حل‌های به‌ظاهر ایمن سوق داده است. چنین خصوصیتی در دوران پارینه‌سنگی برای در امان ماندن از غذای سمّی و درندگان ضروری بوده است؛ اما اکنون و در عصر اطلاعات، این خصوصیت اشکال و ایراد است. ما به‌جای گام‌نهادن در تاریکی و پذیرش خطر، به حفظ وضع موجود راضی می‌شویم؛ حتی اگر نامطلوب و ناخوش‌آیند باشد. بازاریاب‌ها بارها و بارها شیوهٔ ثابتی را برای فروش به کار می‌گیرند و انتظار نتایج متفاوت دارند. کارآفرینان بالقوه، فقط به خاطر اطمینان از حقوق ثابت و به‌موقع، در مشاغلی که آینده‌ای ندارند باقی می‌مانند. ما با اجرای دستورالعمل‌های گام‌به‌گام و حرکت در راه‌های میان‌بر، به‌تدریج توانایی رویارویی با ناشناخته‌ها را از دست می‌دهیم. در زندگی روزمره‌مان، قدرت ماهیچه‌های تفکر انتقادی‌مان را پرورش نمی‌دهیم. درنتیجه، این ماهیچه‌ها با گذشت زمان تحلیل می‌روند. اگر می‌خواهید مانند مهندسین هوافضا بیندیشید، نخست باید از قوانین نانوشتهٔ وضع موجود -که بر پای اندیشه و تفکرتان غل و زنجیر می‌نهد- بپرهیزید.

۱. کنارآمدن با تردید

دانشمندان هوافضا نیز همانند سایر دانشمندان به تردید خو گرفته‌اند. آن‌ها می‌دانند در هر قدمی که برمی‌دارند تردید حضور دارد. تقریباً تمامی پیشرفت‌های بشری حاصل آن هستند که فردی متوجه امری خلاف قاعده می شود و با خود می‌اندیشد «چه جالب!»، و بعد نگاهی دقیق‌تر می‌اندازد تا ببیند ماجرا از چه قرار است.

توانایی ما برای بهره‌وری هرچه بیش‌تر از عدم قطعیت، به ایجاد بیش‌ترین ارزش بالقوه منجر می‌شود. ما باید سرشار از آمادگی باشیم، نه این‌که بخواهیم هراس و دودلی را برطرف کنیم. جایی که قطعیت به پایان می‌رسد، پیشرفت شروع می‌شود. وسواس ما برای دوری از عدم اطمینان یک عارضهٔ جانبی دیگر هم دارد و بینش ما را مثل حضور در اتاق آینه به گمراهی می‌کشد. 

نظرات کاربران

محمدپور
۱۴۰۰/۰۶/۰۴

بی‌نظیر بود. خلاصه و مفید. واقعا لذت بردم و چندین با کتاب رو خوندم. در روانشناسی شناختی عالی بود.

کیارش
۱۴۰۰/۰۳/۰۵

کتاب کامل نیست

کاربر ۳۲۸۵۵۳۶
۱۴۰۰/۰۴/۰۷

بی پدران خدا لعنتتون‌ کنه خاک تو سرتون بمیرید الهی

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
وقتی ترس‌های خود را بی‌نقاب ببینید، متوجه می‌شوید که احساس تردید از آن‌چه می‌هراسید، بدتر است.
ali

حجم

۳۰٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

حجم

۳۰٫۸ کیلوبایت

تعداد صفحه‌ها

۲۸ صفحه

قیمت:
۱,۰۰۰
تومان