دانلود و خرید کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی جی بارنی ترجمه حامد دهقانان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی اثر حامد دهقانان

کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

معرفی کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی نوشته جی بارنی و ویلیام هسترلی است. کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی با ترجمه گروهی از مترجمان منتشر شده است.

درباره کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

کتاب حاضر در سه بخش اصلی به رشته تحریر درآمده است. بخش اول ابزارهای تحلیل استراتژیک را معرفی می‌کند. در این بخش فرآیند شکل‌گیری استراتژی مورد بحث قرار می‌گیرد و روش تحلیل محیط داخل و خارج بررسی می‌شود و در نهایت قابلیت‌های سازمان و نحوه کشف و شناسایی آنها تجزیه و تحلیل می‌شود. در بخش دوم، استراتژی‌های عمده و کلیدی سطح کسب و کار (رهبری هزینه و تمایز محصول) مورد بحث قرار گرفته و علاوه‌بر معرفی و بیان نکات با اهمیت در خصوص این استراتژی‌ها، میزان قدرت آنان در کسب مزیت رقابتی پایدار از طریق چارچوب VRI ـ تجزیه و تحلیل می‌شود و در نهایت در بخش سوم، استراتژی‌های سطح شرکت مادر (توسعه عمودی، تنوع، شراکت استراتژیک و استراتژی در سطح فراملی) معرفی می‌شوند و آنان نیز به وسیله چارچوب VRI ـ ارزیابی و تحلیل شده‌اند.

این کتاب ترجمه کاملی از آخرین نسخه کتاب در سال ۲۰۱۴ بوده و از نکات برجسته آن، همراهی نمونه‌ها و مطالعات موردی جذاب و مفید برای شناخت واقعی و عمیق خواننده با فضای ذهنی نویسنده است. این کتاب را می‌توان اولین کتاب در حوزه مدیریت استراتژیک منبع‌محور دانست که در کشور ایران منتشر می‌شود. شرایط زیست بوم مدیریت کشور تدریس چنین کتابی را تجویز و توصیه می‌کند. این کتاب در عین سادگی می‌تواند راهگشایی مفید برای بنبست‌های مدیریت استراتژیک در کشور محسوب شود. در ترجمه این کتاب سعی بر آن شده که مفاهیم به زبانی ساده و تحت ترجمه‌ای محتوایی و اکادمیک بیان شوند و توجه زیاد به کلمات سبب از بین رفتن مفهوم کلی جمله نشود. اما آنچه که پر واضح است، اشکالاتی است که از نظر مترجمان و ویراستاران کتاب پنهان مانده است. از تمامی جامعه علمی کشور تقاضا می‌شود که دیدگاه‌ها، نواقص و عیوب این کتاب را به‌منظور ارتقا سطح کیفی آن در چاپ‌های بعدی به ما منتقل کنند. 

خواندن کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه مدیریت و دانشجویان مدیریت پیشنهاد می‌کنیم 

بخشی از کتاب مدیریت استراتژیک و مزیت رقابتی

در این کتاب، استراتژی شرکت به‌عنوان نظریه نحوه به‌دست آوردن مزیت رقابتی تعریف شده است. یک استراتژی خوب، استراتژی‌ای است که مزیت رقابتی برای شرکت ایجاد می‌کند. شیوه‌های دستیابی به مزیت‌های رقابتی در صنایع مختلف بر مبنای مفروضاتی در خصوص نحوه رقابت در هر صنعت بوده و همواره در حال توسعه و تکامل به‌منظور کسب سود بیشتر برای شرکت می‌باشند. این مفروضات با دقت، چگونگی رقابت در صنایع را منعکس می‌کنند و این احتمال را قوت می‌بخشند که شرکت در اثر اجرای استراتژی، مزیت رقابتی را کسب خواهد کرد. اگر مفروضات و فرضیه‌های ما در خصوص نحوه رقابت در صنعت دقیق نباشند، دیگر استراتژی شرکت، منبعی به‌منظور کسب مزیت رقابتی نخواهد بود. اما در اینجا چالشی پیش می‌آید. معمولاً پیش‌بینی نمودن نحوه رقابت در صنایع در حال توسعه، که در محیطی پیچیده و متلاطم فعالیت دارند، کاری بسیار دشوار می‌باشد و به‌علاوه از صحت و درستی استراتژی انتخاب شده توسط شرکت در این شرایط نیز مطمئن نخواهیم بود. به‌همین دلیل است که استراتژی شرکت همواره در قالب این نظریه بیان می‌شود که: استراتژی، بهترین‌پیش‌نگری در خصوص نحوه توسعه و تکامل رقابت در صنعت و چگونگی توسعه و تکامل شرکت متناسب با آن، به‌منظور کسب مزیت رقابتی است.

فرآیند مدیریت استراتژیک

معمولاً حصول اطمینان از اینکه یک شرکت به‌دنبال بهترین استراتژی می‌باشد، امری دشوار است. بهترین راه انتخاب استراتژی دقیق به‌صورت منظم و سیستماتیک، فرآیند مدیریت استراتژیک است. فرآیند مدیریت استراتژیک، مجموعه‌ای متوالی از تجزیه و تحلیل‌ها و انتخاب‌هایی است که می‌تواند احتمال انتخاب یک استراتژی خوب که منجر به تولید مزیت‌های رقابتی می‌شود، را در شرکت افزایش دهد. نمونه‌ای از فرآیند مدیریت استراتژیک در شکل (۱-۱) نشان داده شده است. این کتاب با تمرکز بر این فرآیند مدیریت استراتژیک سازمان یافته است. 

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

حجم

۲٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۷۰ صفحه

قیمت:
۱۰۱,۴۰۰
تومان