دانلود و خرید کتاب آرش جمشاد خاکپور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب آرش اثر جمشاد خاکپور

کتاب آرش

انتشارات:انتشارات نظری
دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب آرش

کتاب آرش نوشته جمشاد خامپور است. اسن کتاب روایت زندگی آرش کمانگیر اسطوره ایرانی است. این کتاب روایتی جذاب و پرکشش است که شما را با خود همراه می‌کند.

درباره کتاب آرش

 گاه یک داستان، یک انیمیشن و یا یک نقاشی می تواند تاثیری بسیار شگرفی در شناخت مردم از ماهیت فرهنگی خودشان به جای گذارد. با چنین هدفی، حقیر بر آن شدم تا به بهانه ساختن داستانی خیالی از زندگی آرش کمانگیر، بسیاری از اساطیر و داستانهای کهن را به تصویر کشیده، و در حد بزاعت خویش، گامی هرچند کوچک در جهت شناساندن اسطوره های ایران زمین برداشته باشم.

داستانی را که پیش روی دارید، یک داستان کاملاً خیالی و غیر حقیقی از زندگی آرش کمانگیر است. چرا که اصولاً داستان کاملی از زندگی آرش کمانگیر در متون کهن موجود نیست. اما این داستانِ خیالی، از داستان های حقیقی (از دید اسطوره ای) بسیاری تشکیل شده است که لازم می دانم در اینجا اشاره کوچکی به عناوین برخی از داستانهای مذکور بنمایم: داستان جنگ منوچهر و سلم و تور از شاهنامه، نبرد تیشتر و اپوش در اوستا، داستان فشردن هئومه توسط پدرانِ اساطیرِ بی مرگ، عشق میان افراسیاب و سپندامذ و بستن آب بر ایران، اشاره ای کوچک به مراقبت سیمرغ از فرزندی سپید موی (زال)، داستان مناظره یوشت فریان و جادوگر اهریمنی به نام اخت و در نهایت داستان مشهور تیر اندازی آرش کمانگیر.

هم چنین کتاب آرش شامل هشتاد شخصیت داستانی می باشد که از این تعداد، شانزده شخصیت کاملاً غیر واقعی هستند و توسط نویسنده جهت ساختن و تکمیل فضای داستان خلق شده‌اند. لذا برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اصالت شخصیت‌های اسطوره‌ای و متمایز نمودن اساطیر حقیقی از کاراکترهای ساختگی نویسنده، در آخر کتاب فهرستی تنظیم گردیده که به صورت اجمال در مورد تمامی شخصیت‌های کتاب توضیح داده شده است. در آنجا شخصیت های ساختگی به وضوح مشخص گردیده‌اند. به علاوه، در میان شخصیت‌های داستان، اسطوره‌هایی نیز هستند که در داستان‌های کهن وجود دارند، لیکن در این داستـان، با حفظ ویژگی‌های اسـطوره‌ای شان، به شکل دیگری و با موضوع‌هایی خیالی و بی‌ارتباط با داستان کهن، در این داستان نقش آفرینی نموده‌اند. مانند اکوان، شرح این گونه شخصیت ها نیز به روشنی در فهرست مذکور آورده شده است.

نویسنده برای کتاب آرش هفت سال وقت گذاشته است تا اثری ماندگار در فرهنگ ایرانی باشد.

خواندن کتاب آرش را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به ادبیات داستانی پیشنهاد نی‌کنیم

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

حجم

۲٫۶ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۳۰۴ صفحه

قیمت:
۳۵,۷۰۰
تومان