دانلود و خرید کتاب سامانه جامع تجارت امین تقی‌زاده
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سامانه جامع تجارت اثر امین تقی‌زاده

کتاب سامانه جامع تجارت

امتیاز:بدون نظر

معرفی کتاب سامانه جامع تجارت

سامانه جامع تجارت، آشنایی با گام‌های کلیدی تجارت( ثبت سفارش و فعالیت در سامانه نیما) اثری از امین تقی‌زاده است که در شرکت چاپ و نشر بازرگانی به چاپ رسیده است.

 درباره کتاب سامانه جامع تجارت، آشنایی با گام‌های کلیدی تجارت( ثبت سفارش و فعالیت در سامانه نیما)

تجارت برون مرزی در جهان دارای سابقه‌ای طولانی است و ملت‌ها از زمان‌های دور برای ارضای نیاز‌های خود و دست‌یابی به کالا‌ها و خدمات سایر کشورها به مبادله خارجی پرداخته‌اند. در دوران گذشته تأمین نیازهای جامعه و سودجویی، انگیزه‌های اصلی ورود کشورها به عرصه بازرگانی بین‌المللی بودند. اما امروز هدف‌های مهم سیاسی و اقتصادی دیگری هم در این قلمرو مطرح شده‌اند.

برخی از اقتصاددان‌ها بر این باورند که باز شدن مرزهای کشورها به روی یک‌دیگر و گسترش دادو ستدهای برون مرزی منابع اقتصادی ملت‌ها را به سوی فعالیت‌هایی که بهره‌وری بالاتری دارند هدایت می‌کند و روند رشد و توسعه آن‌ها را سرعت می‌بخشد. هم‌چنین از دیدگاه طرف‌داران تجارت بین‌المللی گسترش مبادلات خارجی یک راهبرد توسعه اقتصادی محسوب می‌شود.

کشور‌ها به‌دلیل متفاوت بودن هزینه‌های تولیدی و نیز برای بالا بردن رفاه و توسعه اقتصادی کشور و در نهایت افزایش استاندارد زندگی نیازمند تجارت بین‌الملل هستند. ارکان اساسی تجارت در سطح بین‌المللی، صادرات و واردات است. به‌دلیل‌این‌که ثبت سفارش کالا در ایران به‌عنوان یکی از مراحل اصلی جهت ورود قطعی کالا به کشور انجام می‌گیرد لازم است بیش‌تر به موضوع واردات پرداخته شود.

 نویسنده در این کتاب پس از بیان مخترصری درباره تارخچه ثبت سفارش کالاهای وارداتی و مواد استثنای آنها، به مراحل ثبت سفارش در سامانه نیما می‌پردازد و این مسیر را به طور کامل معرفی می‌کند و سازوکارهای آن را تشریح می‌کند.

خواندن کتاب سامانه جامع تجارت، آشنایی با گام‌های کلیدی تجارت( ثبت سفارش و فعالیت در سامانه نیما) را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

دست اندرکاران امر تجارت به ویژه واردات مخاطبان این کتاب‌اند.

 بخشی از کتاب سامانه جامع تجارت آشنایی با گام‌های کلیدی تجارت( ثبت سفارش و فعالیت در سامانه نیما)

تاریخچه ثبت سفارش

درسال ۱۳۷۱ در ابتدای راه سازندگی در کشور به‌دلیل عدم وجود هیچ‌گونه سیستم آماری در وزارت بازرگانی وقت، سیستمی به نام ثبت سفارش ایجاد شد که نوع محصول وارداتی، میزان و حجم آن، مبدا و هم‌چنین شخص وارد کننده آن شناسایی شوند. بعد از مدتی برای واردات هر نوع محصولی، ثبت در سیستم ثبت سفارش اجباری شد و باید میزان کالای وارداتی ثبت می‌شد تا دولت بر اساس مجموع آماری که به‌دست می‌آورد، واردات را کنترل نماید .

هم‌چنین در اوایل دهه ۷۰ بدهی ایران به بانک‌های خارجی زیاد شده و ایران توان پرداخت بدهی خود را نداشت. در آن زمان ایران برای این‌که بر واردات کالاها، ارزبری و ایجاد تاخیر در روند واردات نظارت داشته باشد مرحله ثبت سفارش را ایجاد کرد. اما پس از رفع مشکل کمبود ارز در آن سال‌ها کسی به این فکر نیفتاد که مرحله ثبت سفارش را حذف نماید. از آن زمان تاکنون مرحله ثبت سفارش ماندگار شد. با روی کار آمدن دولت یازدهم به‌دلیل‌این‌که کشور همانند دهه ۷۰ با مشکل کمبود ارز مواجه بود تصمیم گرفته شد تا سیستم ثبت سفارش اصلاح گردد.

د‌رحال‌حاضر بیش‌تر کدهای تعرفه در سامانه جامع تجارت ثبت سفارش می‌گردند که نسبت به سامانه ثبتارش عملکرد بهتری دارد و اصلاحات لازم در آن صورت گرفته است.

علی‌رغم اصلاحات صورت گرفته، هم‌چنان بسیاری از تجار اعتقاد دارند که می‌بایست فرآیند ثبت سفارش حذف گردد زیرا فرآیند کارهای گمرکی کاهش می‌یابد و همین موضوع به بهبود شاخص کسب‌و‌کار در کشور کمک می‌کند و در نهایت مسیر تجارت فرامرزی کشور تسهیل می‌شود.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

حجم

۱٫۸ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۴۴ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
۳۴,۲۰۰
۱۰%
تومان