دانلود و خرید کتاب چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟ علی صبوحی طسوجی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟ اثر علی صبوحی طسوجی

کتاب چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟

معرفی کتاب چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟

چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟ از مجموعه درس‌گفتارهای تدبر در قرآن کریم اثر علی صبوحی طسوجی است که در انتشارات تدبر در کلام وحی و سیره ائمه اطهار به چاپ رسیده است.

انسان‌ها در مواقعی در معرض خروج از ایمان قرار می‌گیرند؛ گاهی انسان مؤمن، ایمان مقاومی که در گردنه‌ها باقی بماند، ندارد؛ ایمانش به‌گونه‌ای است که استقرار ندارد و اگر بر سر راهش یک پیچ تند قرار بگیرد، از مسیر ایمان خارج می‌شود و اگر از جانب خداوند برای زندگی او تصمیمی خلاف میل و اراده‌اش گرفته شود، از ریل ایمان به بیرون پرت می‌شود. ایمانش سست و غیرمستقر (ایمان مستودع) است؛ یک روز هست و روز دیگر نیست!

لازمه‌ی زندگی بر مبنای قرآن و بندگی خداوند این است که انسان خواست خداوند را بر خواست خود ترجیح دهد. تا وقتی حرف خداوند و ما یکی است، «بنده‌ی خداوند بودن» هزینه‌ای ندارد، اما گاهی قوانین، اراده و تصمیم‌های خداوند، خلاف آن چیزی است که ما گمان می‌کنیم برای ما خوب است؛ در این مواقع، گوهر بندگی محک می‌خورد و ماهیت بندگیِ انسان، خود را نشان می‌دهد. ما باید به‌وسیله‌ی قرآن، به گونه‌ای قلوب، عقول و اعمال خود را مهیا کنیم که در این مواقع رنگ ایمان از بین نرود. سوره‌ی تغابن در این جهت، ویژگی خاصی دارد.

در روایات آمده است: «اگر کسی سوره‌ی تغابن را بخواند، این سوره او را رها نمی‌کند تا او را داخل بهشت کند»؛ یعنی بعد از مرگ هم در کنار او هست تا اطمینان حاصل کند که او داخل بهشت شده است (البته به‌حسب روایات دیگر، خواندنِ تنها مراد نیست؛ بلکه بخواند، بفهمد و بر مبنای آن زندگی کند. در فرهنگ روایی ما قرائت قرآنی که اهل‌بیت علیهم السلام می‌گویند، عاری از تدبر نیست ؛ و تدبر هم که گفته می‌شود، تدبر بدون تمسک و تذکر نیست).

خاصیت سوره‌ی تغابن این است که این سوره می‌خواهد انسان مؤمن را به حفظ ایمان موفق کند. اگر کسی قاعده‌ی نگاه‌داشتن ایمان در لغزشگاه‌های بندگی را دانست، در این صورت برای بهشت رفتن، هم مقتضی موجود است و هم مانع رفع شده است. همه‌ ما اقتضای بهشت رفتن را که ایمان است، داریم، اما موانع آن (مانند کفر ورزیدن‌ها، شرک ورزیدن‌ها و معصیت‌ها) هم وجود دارد لذا این مقتضی عمل نمی‌کند. حال می‌خواهیم در همراهی با سوره‌ی تغابن، این موانع را برطرف کنیم.

 خواندن کتاب چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 علاقه‌مندان به کتاب های اخلاق اسلامی مخاطبان این کتاب اند.

بخشی از کتاب چگونه در سختی‌ها ایمان خود را حفظ کنیم؟

سوره متشکل از دو سیاق است: آیات ۱ تا ۱۳ و آیات ۱۴ تا ۱۸.

یکی از کارهای مهمی که باید در فرایند آشنایی با سوره‌های قرآن کریم انجام دهیم، مسأله‌شناسی است؛ همان چیزی که تحت عنوان «فضای سخن» در کتاب‌ها و جزوه‌ها آمده است. مسأله‌شناسی؛ یعنی این سوره چه مسأله‌ای را می‌خواهد مطرح کند، چه سؤالی را می‌خواهد پاسخ دهد، چه گره‌ای را می‌خواهد باز کند، چه وضعیتی را می‌خواهد رشد دهد، می‌خواهد ما را از کدام نقطه حرکت دهد و به کدام نقطه برساند.

اگر درد یا مسأله‌ای که سوره می‌خواهد مطرح کند و سؤالی را که می‌خواهد پاسخ دهد، نشناسیم، استفاده‌ی ما از سوره، استفاده‌ی ناقصی خواهد بود؛ سوره را می‌خوانیم، حرف‌های زیبایش را می‌بینیم، اما چون مسأله را نمی‌دانیم، متوجه نمی‌شویم که این حرف‌ها به چه امری ربط می‌یابد و در نتیجه در میان این‌همه حرف‌های زیبا احساس تحیر و سردرگمی خواهیم کرد. پس یکی از کارهای مهم و لازم در هنگام خواندن سوره‌های قرآن «شناخت مسأله» است که ببینیم مسأله چیست و چه پیش آمده است که منجر به نزول این سوره شده است.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۳٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۳۷,۰۰۰
تومان