دانلود و خرید کتاب سیمون بولیوار احمد علامه فلسفی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب سیمون بولیوار اثر احمد علامه فلسفی

کتاب سیمون بولیوار

معرفی کتاب سیمون بولیوار

کتاب سیمون بولیوار نوشته احمد علامه فلسفی است. این کتاب که نشر فراروان‌‌شناسی منتشر کرده است زندگی سیمون بولیوار را بررسی می‌کند. بولیوار مبارزات استقلال طلبانه‌ای در کشورهای آمریکای لاتین مانند پاناما، بولیوی و پرو رهبری کرده است

درباره کتاب سیمون بولیوار

 سیمون بولیوار در ۲۴ ژوئیه ۱۷۸۳ در خانواده‌ای اشرافی در کاراکاس به دنیا آمد.

بولیوار در سال ۱۸۱۹ به گرانادای جدید رفت و در سال ۱۸۱۹ اسپانیایی‌ها را در بوایار شکست داد و سرزمین کلمبیا را آزاد کرد. سپس به انگوستورا بازگشت و کنگره ای را برگزار کرد که جمهوری بزرگ کلمبیا که در حال حاضر کشورهای اکوادور، کلمبیا، پاناما و ونزوئلا است را تشکیل داد. او در ۱۷ دسامبر سال ۱۸۱۹ رئیس‌جمهور کلمبیا شد.

بولیوار در تاریخ ۲۴ ژوئن ۱۸۲۱، ارتش اسپانیای اشغالگر را در کارابوبوی ونزوئلا در هم شکست. در ژوئن ۱۸۲۱ پس از پیروزی در کارابوبو توانست اسپانیایی‌ها را از خاک ونزوئلا بیرون براند. از آن پس سیمون بولیوار تلاش خود را معطوف آزاد کردن سایر مستعمرات اسپانیا در قاره آمریکای جنوبی کرد. او به اکوادور رفت و آن را به جمهوری جدید کلمبیا اضافه کرد. جنگ در پس جنگ و نهایتاً بولیوار موفق شد کلمبیای بزرگ را متشکل از کشورهای کلمبیا، ونزوئلا و اکوادور آزاد تشکیل دهد.

این کتاب به سرگذشت این مرد بزرگ می‌پردازد.

خواندن کتاب سیمون بولیوار را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ جهان پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب سیمون بولیوار

هنگامی که کلیسای کاراکاس در سال ۱۵۶۹ ساخته شد، خانواده بولیوار یکی از اولین کلیساهای اختصاصی را داشتند. مهم‌تر از این ثروتی بود که او از مزارع نیشکر بدست می‌آورد. بخش دیگری از ثروت بولیوار از معادن نقره، طلا و مس حاصل می‌شد. معادن کوچک طلا اولین بار در سال ۱۶۶۹ در ونزوئلا استخراج شد و بدنبال آن معادن مس نیز کشف و استخراج شد. بولیوار از طرف مادرش (خانواده پالاسیوس)، معادن مس آروا را در کوکوروت به ارث برد. بردگان بومی آمریکایی و آفریقایی کار اصلی را در این معادن انجام می‌دادند.

در پایان قرن هفدهم، استخراج مس در ونزوئلا بسیار رونق گرفت و این فلز به عنوان مس کاراکاس شناخته شد. بسیاری از معادن مس در تملک خانواده بولیوار بود. در سال ۱۷۲۸ پدر بزرگ بولیوار خوان د بولیوار مارتینز دویله گاس ۲۲۰۰ دوکاتس را بخاطر واگذاری معدن توسط فیلیپ پنجم پادشاه اسپانیا به صومعه سانتا ماریا اهدا کرد. پادشاه اسپانیا ولی هرگز اسناد مالکیت معدن را بنام او صادر نکرد و به این دلیل خرید معدن به موضوع حل نشده‌ای تبدیل شد که در طول عمر بولیوار باقی بود و تنها در زمانی خاتمه یافت که ونزوئلا از استعمار اسپانیا خارج شد. بولیوار تمامی ثروت شخصی اش را به انقلاب اختصاص داد. او در جریان انقلاب یکی از ثروتمندترین افراد در آمریکای لاتین بود ولی هنگام مردن یکی از فقیرترین افراد این کشور بود.

زندگی و تحصیلات سیمون بولیوار

سیمون بولیوار در ۲۴ ژوئیه ۱۷۸۳ در خانواده‌ای اشرافی در کاراکاس به دنیا آمد و با نام سیمون خوسه آنتونیو د لاسانتیسیما ترینیداد بولیوار ای پالاسیوس غسل تعمید داده شد. اجدادش از مأموران برجسته و عالی رتبه کشور اسپانیا وابسته به خاندان سلطنتی پادشاهی اسپانیا بودند. خاندان وی در آن زمان از ثروتمندترین خانواده‌های اسپانیایی بوده‌اند.

مادرش ماریا دلاکنسپسیون پالاسیوس ای بلانکو و پدرش سرهنگ دن خوان وینست بولیوار ای پونته بود. دو خواهر بزرگتر از خود و یک برادر داشت. ماریا آنتونیا، خوانا و خوان وینسنت. خواهر دیگر او ماریا دل کارمن در زمان تولد مرد. در سه سالگی پدرش و در نه سالگی مادرش را از دست داد و توسط عمو و معلمانش پرورش یافت. 

نظرات کاربران

کاربر ۵۴۷۶۳۳۲
۱۴۰۱/۱۱/۱۳

خیلی متن ضعیف و بدی داشت

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
سیمون بولیوار می‌گفت: "وقتی ناپلئون را دیدم فهمیدم که شکوه و جلال از آن کسی است که سرزمینش را آزاد کند". در کودکی پدر و مادرش را از دست داد و ۱۶ ساله بود که برای ادامه تحصیل به اسپانیا رفت و سه سال بعد در آنجا ازدواج کرد و به زادگاهش بازگشت اما چون همسرش را از دست داد باز در ۲۱ سالگی به اروپا به ویژه فرانسه رفت و تحت تأثیر سیاست‌های ناپلئون بر آن شد که برای رهایی آمریکای جنوبی از دست استعمارگران اسپانیایی نفوذ آمریکای شمالی بکوشد. سیمون بولیوار ۲۴ ساله بود که به زادگاهش بازگشت و ۴ سال پس از آن جنگ‌های استقلال‌طلبانه ونزوئلا را رهبری کرد. سیمون بولیوار ۳۰ ساله بود که نقش اصلی را در تصرف پایتخت کشورش داشت و لقب "رهایی‌بخش" گرفت و توانست جمهوری مستقل ونزوئلا را برپا کند.
esrafil aslani

حجم

۱۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

حجم

۱۵۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۶۸ صفحه

قیمت:
۱۰,۰۰۰
تومان