دانلود و خرید کتاب مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها ترجمه علی خیرالدین
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها اثر علی خیرالدین

کتاب مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها

دسته‌بندی:
امتیاز:
۵.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها

کتاب مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها نوشته علی خیرالدین و علی همتی یکی از کتاب تخصصی انتشارات دانشگاه سمنان برای تدریس در رشته مهندسی عمران است.

انتشارات دانشگاه سمنان با بهره گیری از بیش از ۳۵۰ هیات علمی دانشکده‌ها و گروه‌های آموزشی مختلف خود مفتخر به تالیف و ترجمه بیش از ۱۰۰۰۰۰ صفحه محتوای آموزشی در بیش از ۳۰۰ عنوان کتاب چاپی بوده و در تولید و توسعه هرچه بیشتر علوم و فنون نوین در ایران عزیز تلاش می‌نماید.

بیش از ۵ عنوان از کتاب‌های اساتید هیات علمی این دانشگاه به چاپ سوم رسیده و بیش از ۳۰ عنوان نیز چاپ دوم خود را پشت سر گذاشته‌اند و به عنوان مراجع علمی و آموزشی در دانشگاه‌های کشور مورد استفاده علم آموزان قرار گرفته‌اند.

این انتشارات در راستای ترویج علم و فرهنگ اصیل ایرانی اسلامی موفق به چاپ بیش از ۲۰ عنوان کتاب در زبان‌های عربی، انگلیسی و فرانسوی شده و تلاش‌ها در راستای صادرات علمی همچنان ادامه داشته و خواهد داشت.

کتاب‌های انتشارات دانشگاه سمنان همگی ویژگی‌های برجسته‌ای همچون تالیف و ترجمه توسط کادر علمی مجرب و بنام، همکاری با مولفین و مترجمین غیر دانشگاهی،بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز دنیا در صنعت چاپ و رعایت اصول و استانداردهای نگارشی و ادبی هستند.

کتاب تخصصی مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها یکی از کتاب‌های کاربردی و جامع این انتشارات برای استفاده دانشجویان و پژوهشگران است. 

بخشی از کتاب مصالح ساختمانی توانمند دانش و کاربردها

این کتاب، نخستین جلد از سری کتاب هایی با عنوان "مصالح مهندسی برای نیازهای فناوری" است. نیازهای فناوری که در این سری از کتاب ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت شامل مباحث مرتبط با الکترونیک، نور، مغناطیس، حرارت، شیمی الکتریک، انرژی، محیط زیست، سازه، ساخت و ساز، فضا، اتومبیل، امنیت، تولید و پزشکی می باشد. هر یک از این کتاب ها به بررسی مصالحی می پردازد که دارای کارکردهای مختلفی در زمینه فناوری های نوین هستند و مفاهیم علمی، وضعیت نیازهای فناوری و محدودیت های آن، چالش ها و فرصت های پیش رو، چگونگی کاربرد مصالح، چگونگی ارزیابی و ساخت، نحوه ترکیب مصالح مختلف برای نیل به مصالح مورد نیاز در عمل، توانمندی و دوام مصالح و چشم انداز آینده آن شرح داده می شود.

این سری از کتاب های مورد اشاره با کتاب های دیگری که به موضوع مصالح جدید می پردازند، متفاوت است. کتاب های موجود در زمینه مصالح به شکل وسیعی بر روی علوم پایه این گونه های ویژه متمرکزند و عمدتا به مباحث کاربردی توجه کمتری دارند. در حالی که نتیجه پژوهش های علمی می بایست به مباحث کاربردی منتهی گردد و صرف مطالعه مصالح پیشرفته اهمیت کمتری دارد. علیرغم اهمیت آشکار ارتباط بین دانش و مباحث کاربردی، این ارتباط به علت مراودات نامناسب این دو بخش، ضعیف بوده است. در این سری از کتاب های پیش رو در نظر است که به این مصالح با دیدی کاربردی نگریسته شده و تا حدودی این مشکل برطرف گردد. این سری از کتاب ها با این فرض تالیف شده اند که خوانندگان مباحث مقدماتی مربوط به مصالح را گذرانده اند و با عنایت به طبیعت خودآموز آن ها، می توانند به عنوان کتاب های درسی برای دانشجویان دوره لیسانس و تحصیلات تکمیلی مفید باشند. بعلاوه، با توجه به وجود مراجع به روز، می تواند به عنوان یک کتاب مرجع مناسب و قابل استفاده در مباحث حرفه ای نیز به شمار آیند.

کتاب حاضر که جلد اول از سری کتاب های مورد اشاره در بالا است، با عنوان "مصالح ساختمانی توانمند: دانش و کاربردها" توسط دکتر کایجون شی و پروفسور وای ال مو با هدف تامین اطلاعات علمی و عملی مورد نیاز برای گستره وسیعی از مصالح ساختمانی ویرایش شده است. بخش زیادی از هزینه های ساخت و ساز در آمریکا مربوط به ترمیم زیرساخت های موجود است. دلیل اصلی دوام محدود این سازه ها، استفاده از مصالح نامناسب و استفاده نادرست از مصالح است. گسترش و کاربرد مصالح ساختمانی توانمند می تواند سبب افزایش ایمنی و عمر مفید سازه و در نتیجه کاهش هزینه ها و حفظ منابع طبیعی گردد.

در این کتاب تعدادی از مصالح ساختمانی توانمند شامل بتن، فولاد، سیمان مسلح الیافی، پلاستیک های مسلح الیافی، مصالح پلیمری، ژئو سینتتیک ها، مصالح بنایی و پوشش ها تشریح می شوند. مبانی علمی تولید و استفاده از این مصالح و آزمایش های مرتبط نیز ارائه می گردد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۴ صفحه

حجم

۱۳٫۹ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۴۳۴ صفحه

قیمت:
۱۹,۰۰۰
تومان