دانلود و خرید کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی محمدحسین قلی‌پور
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی اثر محمدحسین قلی‌پور

کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی

انتشارات:انتشارات نظری
امتیاز:
۱.۰از ۱ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی

کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی نوشته محمد حسین قلی‌پور است این کتاب سعی دارد با نگاهی علمی و دقیق به ساختارهای سازمانی و تاثیر فرایندها بر آن بپردازد.

درباره کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی

مسائل امروز سازمان‌ها با راه حل‌های دیروز حل شدنی نیست و پیش بینی آینده، مشکلات آتی را حل نمی‌کند بلکه باید برای پیش سازی آینده اقدام کرد. امروزه شرایط محیطی و قواعد بازی رقابت به حدی بی رحم، پیچیده، پویا و نامطمئن شده است که سازمان‌ها دیگر نمی‌توانند با تعداد اندکی افراد خلاق و متخصص بر رقبای کوچک، منعطف، نوآور و کم هزینه فائق آیند.

از زمان به کارگیری اصول تقسیم کار در علم اداره سازمان، فرضیه‌های منطقی مشابهی درباره این که چگونه سازمان‌ها باید با توجه به محیط رقابتی و صنعتی سازماندهی شوند، ارائه شده است. بر اساس نگرش وظیفه‌ای به سازمان، فعالیت‌های وظیفه‌ای به جای فعالیت‌های مرتبط، به صورت بخش‌های سازمانی وظیفه‌ای، تجمیع و گروه بندی شده‌اند. این ایده به ایجاد گروهی از متخصصان منجر شده است که هر کدام از آن‌ها بر وظایف عملکردی محدود به خود تاکید می‌کنند. نتیجه تخصصی شدن وظایف (رویکرد وظیفه‌ای) طولانی شدن زمان ارائه خدمات، افزایش هزینه‌ها، تأخیر و کندی جریان کار بوده است. این کتاب می‌خواهد ابعاد مختلف بازدهر سازمان‌ها را بررسی کند.

خواندن کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام فعالان حوزه کسب و کار و مدیران سازمان‌ها پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب تاثیر فرآیندها بر ساختار سازمانی

مشکل کندی سازمان‌های نوین، ریشه فرایندی دارد. دسترسی دیر هنگام به نتیجه‌های دلخواه، ناشی از کندی انجام وظیفه‌ها نیست. بیش از ۵۰ سال است که روشهای زمان سنجی، حرکت سنجی و خود کارسازی به بهسازی وظیفه‌ها می‌پردازد و نتوانسته‌اند راه حلی برای چابکی سازمان‌ها ارائه نمایند. علت کندی کار این است که پاره‌ای از افراد وظیفه‌هایی غیرضروری انجام می‌دهند و در فاصله میان انجام این دو وظیفه نیز وقت زیادی تلف می‌شود. پس بروز اشتباه الزاماً در نتیجه نهایی کار، به دلیل بدکار کردن افراد نیست. انعطاف ناپذیری سازمان به این دلیل نیست که کارکنان در انجام وظیفه‌های خود روش ثابت و یکنواختی دارند، بلکه بدان علت است که کسی نمی‌داند این وظیفه‌های جداگانه چگونه بایستی ترکیب شوند تا نتیجه دلخواه به دست آید.

هزینه سنگین سازمان‌ها گویای این مطلب نیست که انجام وظیفه‌های مستقل پرهزینه‌اند. علت واقعی آن است که ما افراد گوناگونی را به کار می‌گیریم تا از ترکیب مناسب وظیفه‌های جداگانه‌ای که نتیجه نهایی را به بار خواهندآورد، مطمئن شویم. کوتاه سخن این که مشکل نه در انجام وظیفه‌ها و فعالیتهای مستقل، که در چگونگی پیوند دادن آنها و ایجاد یک کل، نهفته است. سالهاست که سازمان‌های داخل در زمینه بهسازی وظیفه‌های سازمانی کوششهای چشمگیری می‌کنند، ولی کمترین توجهی به فرایند کارها ندارند.

تغییر در محیط باعث تغییرات شگرفی در ساختار سازمان‌ها شده‌اند، به طوری که دیگر ساختارهای سنتی جوابگوی تغییرات محیطی نیستند و بسیاری از سازمان‌های بزرگ گذشته به خاطر ناتوانی در تطبیق خود با محیط از بین رفته‌اند.

عامل مهمی که بر سرعت این تغییرات و پیچیدگی محیط دامن می زند، جهانی شدن است. مقوله جهانی شدن سازمان‌ها را مجبور به استفاده از مزایای مناطق مختلف جهان جهت دستیابی به مزیت رقابتی و ماندن در صحنه رقابت کرده است.

در این محیط پرتلاطم، دستیابی به مزیت رقابتی، توجه بسیاری از سازمان‌ها را به خود معطوف نموده است. توجه به رویکردی فرآیندی در تدوین ساختار سازمانی بهینه، یکی از بهترین روش‌ها در زمینه بهره گیری از توانایی‌های داخلی سازمان جهت دستیابی به مزیت رقابتی است. وجود ساختاری متناسب با فعالیت‌های هر صنعت می‌تواند توانایی سازمان در مواجهه با تغییرات محیطی را افزایش داده و از طریق توجه به شش عنصر ساختار سازمانی شامل تخصص کاری، بخش بندی، زنجیره فرماندهی، دامنه کنترل، مرکزیت و رسمی بودن، امکان اداره امور با حداقل نیروی انسانی لازم را فراهم آورد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

حجم

۲٫۰ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۴۴ صفحه

قیمت:
۳۰,۰۰۰
تومان