دانلود و خرید کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ نیکی مدینا ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ اثر نیکی مدینا

کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

معرفی کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ نوشته نیکی مدینا است که با ترجمه ابوالفضل طاهریان ریزی منتشر شده است. این کتاب داستان زندگی یکی از بزرگترین پادشاهان جهان ژولیوس سزار را بررسی می‌کند. کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ یکی از کتاب‌های مجموعه به سوی موفقیت است.

درباره کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

ژولیوس سزار در سال ۱۰۰ قبل از میلاد در رم متولد شد. از کودکی قدی بلند و هیکل لاغری، صورتی گرد، موهایی تیره و چشمانی کاملاً سیاه داشت. ژولیوس سزار به نام پدرش نامگذاری شد. نام مادر او اورلیا بود و دو خواهر بزرگتر او هر دو جولیا نام داشتند. خانواده وی در سوبورا، محله‌ای فقیرنشین و شلوغی زندگی می‌کردند. بسیاری از بردگان و خارجی‌ها در آنجا سکنی داشتند. خانواده سزار ثروتمند و قدرتمند نبودند، اما آنها با اصل و نسب بودند. این بدان معنی بود که آنها خون رومی داشته و "اصیل" بودند. آنها شجره‌نامه خود را تا صدها سال قبل ردیابی کردند و همیشه می‌گفتند که آنها مستقیماً از نسل ونوس، الهه عشق و زیبایی رومی، هستند!

در طول سالها هیچ کس در خانواده سزار فرد مهمی نشده بود. پس به عنوان تنها پسر والدینش، انتظارات زیادی از سزار جوان می‌رفت. این کتاب روایت زندگی این مرد است که تبدیل به یکی از بزرگترین پادشاهان جهان می‌شود. 

خواندن کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟ را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به تاریخ پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب ژولیوس سزار چه کسی بود؟

دین در روم باستان

رومی‌ها از فرهنگ یونان باستان چیزهای زیادی به ارث بردند. آنها معماری یونانی را کپی کردند. یونانی یکی از دو زبان رسمی کشور بود. همچنین آنها خدایان یونانی را می‌پرستیدند (البته پس از دادن نامهای رومی به آنها). قدرتمندترین خداوند یونانی زئوس تبدیل به ژوپیترخدای خورشید رومی شد؛ خدای یونانی جنگ آریس، به مارس تغییر نام داد؛ پوزیدون خدای یونانی دریاها، در یونانی به نپتون تغییر یافت. تقریباً برای هر چیزی یک خدا وجود داشت! 

دین بخشی از زندگی هر روزه در رم بود. تقریباً همه یک عبادتگاه خانگی داشتند: یک کمد کوچک و یا باریکه‌ای محراب مانند که می‌توانستند در آنجا دعا کنند و یا غذا و نوشیدنی برای خدایان خود بگذارند. وقتی سزار بزرگتر شد، یونانی یاد گرفت. او همچنین شعر می‌خواند و می‌نوشت و مهارت خود را در سخنرانی جلوی جمعیت را به کمال رساند. سخنور خوب بودن برای هر کسی که می‌خواهد یک رهبر شود بسیار مهم و حیاتی است. سخنرانی با قدرت، می‌توان کلیدی برای متقاعد کردن و همراه کردن مردم با خود باشد.

آموزش در رم باستان 

اگر پسران معلم خصوصی نداشته باشند، آنها به مدرسه می روند. کلاسها از صبج زود شروع و در خانه معلمان یا خیابانهای شهر یا میدانهای عمومی برگزار می‌شود.

دختران زیادی به مدرسه نمی‌رفتند شاید به این دلیل که مدرسه رایگان نبود. افراد فقیر نمی‌توانستند فرزندان خود را به مدرسه بفرستند زیرا از پس هزینه‌های آن برنمی‌آمدند.

در ده یا دوازده سالگی، بیشتر پسران امکان فراگیری یک تجارت را داشتند. با این امکان جوانانی مثل سزار، آموزشهای خود را ادامه می‌دادند.

سزار وقتی جوان بود، برای مشاهده گفتگوهای رایج در مجلس سنای روم مثل رأی دادن و تدوین قوانین به آنجا می‌رفت. سالها بعد، سزار سخنرانی‌های خود را در همین مجلس سنا انجام می‌داد. اما در حال حاضر، او به باید فقط تماشا می‌کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
اگر در زمان قیصر به یک نقشه از جهان نگاه می‌کردید، با جهانی که امروز می‌شناسیم بسیار متفاوت بود. بریتانیای بزرگ از روم بسیار دور بود به طوریکه حتی بسیاری وجود آن را باور نمی‌کردند. بعد از آلمان، بسیاری از اروپا کشف نشده است. اعتقاد بر این بود که اقیانوس اطلس لبه جهان است (کریستف کلمب برای ۱۵۰۰ سال دیگر آمریکا را کشف می‌کند!)، و آنچه در آن سو از صحرای سحران در آفریقا بود یک رمز و راز به حساب می‌آمد. از شرق، رومی ها با امپراتوری چینی تجارت می‌کنند - سرزمینی که آنجا را سریکا می‌نامند، که به معنی "ابریشم" در لاتین است. اما هیچ رومی برای ۲۰۰ سال دیگر نمی‌تواند از چین بازدید کند. تجارت بین دو امپراطوری از طریق بازرگانان در پارس (ایران فعلی) انجام می‌شد.
esrafil aslani

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

حجم

۲٫۲ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۸۸ صفحه

قیمت:
۴۰,۰۰۰
تومان