دانلود و خرید کتاب معماری فضای آموزشی کودکان زهره پیرهادی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب معماری فضای آموزشی کودکان اثر زهره پیرهادی

کتاب معماری فضای آموزشی کودکان

انتشارات:انتشارات آرنا
امتیاز:
۵.۰از ۲ رأیخواندن نظرات

معرفی کتاب معماری فضای آموزشی کودکان

کتاب معماری فضای آموزشی کودکان اثری از زهره پیرهادی است. این کتاب به مخاطبان کمک می‌کند تا با رویکرد پویایی و خلاقیت به کار معماری و طراحی فضاهای آموزشی برای کودکان بپردازند.

درباره کتاب معماری فضای آموزشی کودکان

اهمیت فضای آموزشی که کودکان در آن‌ قرار می‌گیرند، بر کسی پوشیده نیست. اما اگر قرار است این آموزش، اهداف خاصی را مانند پرورش خلاقیت در کودک دنبال کند، باید به دنبال المان‌ها و عناصر دیگری گشت که بر رسیدن به این هدف تاثیر می‌گذارند. به عنوان نمونه می‌توان به ایجاد فضایی خلاق اشاره کرد. این روش در بسیاری از شرکت‌های بزرگ دنیا مانند گوگل نیز اجرا می‌شود و نتیجه‌ای فوق‌العاده دربر داشته است. 

زهره پیرهادی در کتاب معماری فضای آموزشی کودکان به تمام عناصری می‌پردازد که در ایجاد، طراحی و معماری یک فضای آموزشی پویا و محرک، موثر است.

کتاب معماری فضای آموزشی کودکان را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

کتاب معماری فضای آموزشی کودکان اثری کاربردی و سودمند برای معماران، طراحان و مدیران فضاهای آموزشی کودکان است و اطلاعاتی عالی در زمینه طراحی یک فضای خلاقانه در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

بخشی از کتاب معماری فضای آموزشی کودکان

دنیای امروز به دلیل گسترش رویدادهای علمی و تکنولوژیکی و نفوذ عمیق آنها در همه سطوح زندگی، عصر ارتباط و اطلاع رسانی نامیده می شود. به گونه ای که گسترش این امر، در زمینه های اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، به مقدار قابل ملاحظه ای مشاهده می شود. آموزش و پرورش به عنوان یکی از پایه ای ترین مفاهیم در تشکیل و توسعه ساختار یک جامعه به شدت تحت تاثیر این گسترش قرار گرفته است.

شکوفایی خلاقیت و نوآوری از مباحث مهم و با اهمیت دنیای امروز است که می توان پیشرفت و توسعه کشورها را به این عامل وابسته دانست. در دنیای امروز رقابت، خلاقیت و نوآوری می‌تواند عامل برد باشد، بنابراین باید کوشش کرد که در جهت پرورش و شکوفاکردن خلاقیت ذهنی کودکان و نوجوانان کشورمان گام برداریم و به عواملی که در این راستا موثر هستند توجه کنیم و مبانی آموزش و پرورش خلاقیت را در سطح جامعه ترویج دهیم. از آنجا که تقویت خلاقیت در دوران کودکی در تمام مدت عمر شخص موثر است باید آنرا بسیار مهم دانست. گارد نر معتقد است که تصور و تخیلی که در اوایل دوران کودکی شکل می‌گیرد، مبنای خلاقیت در دوران بلوغ است. آموزش و پرورش صحیح کودک به معنای فراهم آوردن مقدمات لازم برای به فعالیت رساندن قوای او است و باید به رشد احساسی ، فیزیکی و عقلانی او کمک کرده تا با مشکلات و درگیری های زندگی به راحتی برخورد کند و برای آن ها راه حل پیدا کند.

کودک فقط چیزهایی را خوب فرا می‌گیرد که که از راه مشاهده، تعمق، تجربه و فعالیتهای شخصی اموخته باشد در این میان بازی‌های کودکان نقش بی بدیلی در تسریع و تقویت توانایی‌هایشان ایفا می‌کند. میزان و نوع ارتباطات گروهی در روند خلاقیت تاثیرات مثبت دارد طراحی فضا به طوری که میزان ارتباطات را افزایش دهد بر کیفیت تعاملات تاثیر مثبت داشته باشد بر رشد خلاقی نیز تاثیرگذار است. یکی از روش‌های مهم متبلور کردن خلاقیت ایجاد فضای محرک، مستعد و بطور کلی خلاق است، بوجود اوردن محیط خلاق مهمترین عامل برای عرضه اندیشه‌های بکر و جدی است. لذا فضاهای آموزشی کودکان می‌بایست مناسب و مطلوب برای رشد جسمی و ذهنی و عاطفی و اجتماعی کودکان باشد تا در روند تقویت خلاقیت او نیز تاثیرگذار باشد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

حجم

۴٫۵ مگابایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۹۰ صفحه

قیمت:
۸,۰۰۰
تومان