دانلود و خرید کتاب روانشناسی رشد حسن احدی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب روانشناسی رشد اثر حسن احدی

کتاب روانشناسی رشد

معرفی کتاب روانشناسی رشد

در کتاب روانشناسی رشد نوشته حسن احدی و شکوه‌السادات بنی جمالی با مفاهیم بنیادی در روان‌شناسی کودک آشنا خواهید شد.

دستاوردهای علمی سال‌های اخیر کنجکاوی انسان را بیشتر کرده است. انسان هر چه بیشتر پی می‌برد که کم می‌داند، مخصوصاً در مسائل علوم انسانی و روانشناسی.

در این قرن انسان بیشتر به سرنوشت آینده کودکان خود احساس توجه می‌کند و به همین علت نیز در هیچ یک از زمان‌ها تا به این حد معلومات خود را ناقص نیافته است.

در زمان ما دگرگون شدن پی در پی چهره جامعه‌ها از طرفی و هشدارهای علم روانشناسی از طرف دیگر، والدین و مربیان را به شک واداشته است. امروز با کشف جواب هر سؤال راجع به رشد و پرورش کودک صدها سؤال تازه‌تری فرا روی محققان نهاده می‌شود و آنها را به تکاپو و کنجکاوی بیشتر وامی‌دارد.

پدر و مادر در عصر ما، آگاهی کمی به پاسخ بسیاری از سؤالات مربوط به پیدایش و تکامل فرزندان خود، دارند آنها می‌خواهند بدانند تا چه حد می‌توانند در این تغییرات دخالت داشته باشند آنها نگران مخاطرات احتمالی رشد فرزندان خود هستند و آرزو دارند با آمادگی قبلی علاج واقعه را قبل از وقوع بنمایند. 

درباره کتاب روان‌شناسی رشد

این کتاب حاصل مطالعه و ترکیب ده‌ها منبع به زبان فارسی، انگلیسی و فرانسوی است. مؤلفان کوشیده‌اند بر پایه منابع جدید و نیز تجارب آموزشی ممتد خویش در دانشگاه‌های کشور، کتاب فوق را گردآورند.

کتاب در شش فصل تنظیم یافته است. فصل اول کتاب به کلیات تعاریف و روشن‌سازی مفاهیم بنیادی در رشد و تکامل اختصاص داشته، کوشش شده است همه مفاهیم به روشنی تعریف گردد و مرز مفاهیم، حفظ شود.

در فصل‌های دوم و سوم و چهارم، از رشد و تحول جسمانی، رشد نخستین سال‌های پس از تولد و رشد شخصیت، سخن رفته است. در این جا، با جهان پر از راز، نوپا و نوزاد و سرآغاز نخستین آگاهی‌ها در وی آشنا می‌شویم. احساس و ادراک نوزاد نخستین بازتاب‌ها، انواع نیازهای نوزاد و نیز چگونگی رشد جسمانی، بارزترین مباحث این فصول را تشکیل می‌دهد.

فصل پنجم به نظریه‌های رشد اختصاص دارد. در آغاز اساس اندیشگی، نظری و فلسفی نظریه‌های رشد مورد تبیین و تشریح قرار گرفته است. سپس از چهار متفکر صاحب نام و نظریه‌پرداز به نام در زمینه رشد، سخن رفته است. و آراء آرنولد گزل، اریک اریکسون، ژان پیاژه و آلبرت بندورا و مفاهیم رشد از دیدگاه اسلام که هر یک، نشانگر یکی از دیدگاه‌های عمده روان‌شناختی در رشد است بازگو شده است.

در تدوین این بخش، خاصه از آخرین مطالعات و پژوهش‌ها و منابع بهره گرفته شده مطالب در قالبی نو، با سبکی تازه و با موارد و مثال‌هایی جدید و ابتکاری عرضه گردیده است. در پایان آراء هر اندیشمند نقدی نیز به عمل آمده که می‌تواند خود میدان را برای تبادل و برخورد آراء باز نگاه دارد و زمینه‌ای جهت جدل فکری سالم و سازنده فراهم سازد.

فصل آخر به پاره‌ای از اختلالات دوران نوپایی کودکی و نوجوانی اشاره دارد. ضمن بیان چگونگی عارضه، پاره‌ای روش‌های درمان نیز مطرح گردیده است. 

 خواندن کتاب روانشناسی رشد را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

 پزوهشگران و علاقه‌مندان به روان‌شناسی کودکان را به خواندن این اثر دعوت می‌کنیم

بخشی از کتاب روانشناسی رشد

مقدار و وضع رشد ممکن است به سبب عواملی که در داخل و یا خارج از بدن انسان قرار دارد، تغییر کند. رشد بدنی از یک طرف به عوامل وراثتی و از طرف دیگر به عوامل محیطی از قبیل هوای آزاد و نور خورشید بستگی دارد. رشد تنها محصول یکی از این عوامل نیست بلکه تمام آنها در رشد مؤثر هستند. و به سهم خود به هم وابسته‌اند.

وراثت

اغلب خصوصیات جسمانی و روانی به وسیله سلول‌های جنسی والدین به فرزندان منتقل می‌شوند. انتقال این صفات جنبه ارثی و ژنتیک دارد.

توارث مفهومی باسابقه و قدیمی است. اغلب کودکان، کم و بیش از لحاظ خصوصیات جسمانی یا روانی به والدین خود شباهت دارند. در بعضی خانواده‌ها صفات ویژه‌ای نسل بعد از نسل انتقال یافته است. مفاهیم پیشین درباره توارث با خطا و اشتباه همراه بود، هرچند امروز نیز در مورد اتفاقات و مواقع بروز آن در زندگی، اتفاق نظر وجود ندارد. دانشی که از چگونگی انتقال صفات و ویژگی‌های ارثی سخن می‌گوید، توارث یا ژنتیک خوانده می‌شود. پیشتر در زمان ویس من این دانش « ژنوتیپ » نامیده می‌شد. لیکن چندی بعد به دلیل تکامل و افزایش یافته‌های آن، این مجموعه از دانش ژنتیک نام گرفت

روانشناسی رشد؛ نوجوانی، بزرگسالی (جوانی، میانسالی، پیری)
حسن احدی
روان‌شناسی کودک و نوجوان
حسن ملکی
اختلال یادگیری
الهه اکبری
روانشناسی بازی
محمدعلی احمدوند
ویژگی های شخصیتی و تعاملات اجتماعی کودکان ابتدایی
محمدحسن عدالتی‌فر
آزمون‌های روانی تربیتی
محسن شکوهی یکتا
آسیب شناسی روانی ۱ (نسل سوم)
سهیلا علیزاده
اخلاق حرفه‌ ای معلم
محمدرضا طاهری
راهنمای آموزش مهارت های ذهن آگاهی به کودکان و نوجوانان
دبرا ای. بودریک
مبانی راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی DSM-5
لری‌دبلیو ریچنبرگ
مهارت های زندگی و فنون آموزش آن
علی مصطفائی
آموزش مفاهیم دینی همگام با روانشناسی رشد
ناصر باهنر
آناتومی انسانی(رشته تربیت بدنی)
علی‌اصغر رواسی
آموزش و پرورش تطبیقی
احمد آقازاده
روان‌شناسی تجربی (نسل سوم)
ساجده سخنور
پرسش های چهارگزینه ای فارسی ۱ (پایه دهم)
ابوالفضل غلامی
روان شناسی، آموزش و توان بخشی افراد با آسیب شنوایی
محمد عاشوری
فطرت بنیاد تربیت
رحمت‌الله مرزوقی

نظرات کاربران

parisima
۱۴۰۰/۰۱/۳۱

کتاب مشکلی نداره و اپلیکیشن افتضاحه

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۱)
فصل دوم: رشد و تکامل جسمانی قسمت اول رشد قد و ازدیاد وزن قد و وزن تقریباً به موازات یکدیگر رشد و زیاد می‌شوند. یعنی اگر رشد قد کند و آرام باشد، ازدیاد وزن نیز کند و چنانچه رشد سریع باشد، ازدیاد وزن هم سریع خواهد بود، ولی باید توجه داشت که رشد قد از هنگام تولد تا دوران بلوغ کم‌تر از ازدیاد وزن است. طبق بررسی‌های که به عمل آمده است قد انسان در هنگام بلوغ ۱/۲ ۳ برابر زمان تولد خواهد بود. در حالی که وزن وی بیست برابر می‌شود
کاربر ۳۰۸۱۴۳۶

حجم

۴۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

حجم

۴۶۱٫۳ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۱

تعداد صفحه‌ها

۳۱۲ صفحه

قیمت:
۶۲,۵۰۰
تومان