دانلود و خرید کتاب ترک تدریجی یک دنیا محمد قاسمی فاخر
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب ترک تدریجی یک دنیا اثر محمد قاسمی فاخر

کتاب ترک تدریجی یک دنیا

معرفی کتاب ترک تدریجی یک دنیا

کتاب ترک تدریجی یک دنیا نوشته محمد قاسم فاخر یک کتاب راهنما برای ترک اعتیاد با روشی ساده است. این کتاب به بررسی اعتیاد از چند دیدگاه مهم روان‌شناسی، دلایل شایع ترک، آشنایی مختصر با چند ماده مخدر رایج، فاکتورهای ترک، پاکی، کمیّت یا کیفیت می‌پردازد.

درباره کتاب ترک تدریجی یک دنیا

هر چه زمان می‌گذرد اهمیت معضل تمام کشورهای جهان به نام اعتیاد بیش از پیش احساس می‌شود و اگر اغراق نکرده باشیم کشور عزیزمان مصمم‌ترین کشور در جهان در جهت ریشه‌زدایی اعتیاد است. امروز اعتیاد و پرتوهای مسموم آن تمامی افراد یک جامعه را می‌تواند مورد هجوم و حمله قرار دهد. و اگر از همان اوان کودکی مقابل آن تجهیز نباشیم به گرداب آن فرو خواهیم رفت. در صورت عدم اطلاع هر یک از ما در گرداب اعتیاد فرو خواهیم رفت و چه بسا نتوانیم از آن خارج شویم. 

آن چه از اعتیاد می‌دانیم می‌تواند هر لحظه تغییر کند. بنابراین ما نیز باید هر لحظه علم خود را نسبت به آن تغییر داده و هم زمان با آن تغییر می‌کنیم. یادمان باشد همیشه قاچاقچیان مواد مخدر یک قدم از ما جلوتر و قبل از آن که ما اقدامی کنیم آن‌ها طبع مردم را شناسایی و مواد مورد نظر مردم را تأمین می‌کنند.

کتاب ترک تدریجی یک دنیا سعی دارد اطلاعات دقیقی در اختیار خوانندگان قرار دهد تا با دیدی بازتر نسبت به جامعه مواظب خود و عزیزانشان باشند.

خواندن کتاب ترک تدریجی یک دنیا را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

مهم نیست تا به‌حال درگیر اعتیاد بوده‌اید یانه و یا در اطرافتان با اعتیاد روبه‌رو می‌شوید یا خیر این کتاب تمام زندگی شما را مدیریت می‌کند تا در امنیت بمانید.

بخشی از کتاب ترک تدریجی یک دنیا

اگر از فرآیند اعتیاد چیزی ندانیم و بدون آگاهی با آن برخورد کنیم در یک بازی از پیش باخته وارد شده ایم. بنابراین اعتیادشناسی و تمامی هستی و چیستی آن از الزامات امروز افراد یک جامعه به خصوص جوامع آسیب خیز می باشد. اگر از اعتیاد ندانیم او بر ما مستولی و چنبره خواهد زد و در یک لحظه خود را قربانی آن خواهیم یافت.

باید امروزه و در شرایط حساس جوامع بشری بر طبل مطالعه بکوبیم و تا آن جا که ذهن یاری مان می کند از فراز و نشیب اعتیاد بدانیم و بدانیم. از آن جا که کشور عزیزمان در معرض ورود ترانزیت های سوداگران مرگ قرار دارد می توانیم راه ورود اعتیاد به خود را مسدود و در هر یک از ابعاد آن چه در مسیر پیشگیری چه در مسیر درمان موفق عمل کنیم.

آیا فرد یا خانواده ای را می شناسید که در معرض ابتلا به اعتیاد نباشد؟

آیا می توانیم اذعان کنیم که از اعتیاد مصون هستیم؟

آیا تا به حال در معرض تعارف مواد قرار گرفته اید؟

در صورتی که به پرسش های مطرح شده برخورد کردید چه جوابی داشته اید؟ خود را ارزیابی کرده اید؟ در صورتی که فردی به شما پیشنهاد مصرف مواد را بدهد چه می کنید؟ بنابراین اگر قبل از آن که به شما تعارف مواد بشود باید تکنیک و مهارتِ «نَه» گفتن به مواد را بیاموزید و آن را به دیگران یاد بدهید. ناگفته نماند که لزوم شناخت اعتیاد کار چندان دشواری نیست و شما اگر وقت اندکی برای آن بگذارید می توانید قدرت تشخیص اعتیادزایی و اعتیاد زدایی را بیابید سپس می توان شما را به عنوان آگاه از اعتیاد نامید و از شما مطمئن بود. بسیاری بوده اند که به علت اعتماد به نفس کاذب مصرف گاه و بی گاه مواد را تجربه و خود را دور از اعتیاد تصور می کردند و همواره دیگران را مقصر می دانستند. این در صورتی است که خود آن ها قربانی اعتیاد بوده و به علت فقدان آگاهی لازم خود را مصون از اعتیاد تلقی کرده اند. شاید یکی از این افراد ما باشیم و در اولین تعارف مواد و ندانستن مهارت «نَه» گفتن به مواد در گرداب آن غرق شویم و خود را پاک از آلودگی تصور کنیم. با اندکی تأمل درمی یابیم که افراد آنقدر که به بروز اعتیاد کنجکاو هستند به زدایش آن کنجکاو نبوده و این ریشه در ناآگاهی آن ها دارد. بسیاری از نوجوانان به علت بروز برخی دلایل از جمله بلوغ و ... قصد امتحان کردن سیگار را در سر می پرورانند، در صورتی که اغلب آنان گرایش به دوری از آن را نشان نمی دهند و حتی خود را مُجاز به مصرف سیگار می دانند. در ادامه در رابطه با دلایل گرایش به سیگار و سایر مواد بحث خواهیم کرد.

نظری برای کتاب ثبت نشده است
بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۸۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

حجم

۸۵۳٫۲ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۴

تعداد صفحه‌ها

۲۱۰ صفحه

قیمت:
۳۸,۰۰۰
تومان