دانلود و خرید کتاب قانون کارما آتمان این راوی ترجمه ویدا لطفی قیداری
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب قانون کارما اثر ویدا لطفی قیداری

کتاب قانون کارما

معرفی کتاب قانون کارما

کتاب قانون کارما نوشته آتمان این راوی است که با ترجمه ویدا لطفی قیداری منتشر شده است. قانون‌های کیهانی این‌چنینی، زندگی در سیارهٔ زمین را ممکن کرده‌اند. یکی از آن‌ها، قانونِ علت و معلول است که به قانون کارما هم شناخته می‌شود. براساس این قانون، هر کنشی با یک واکنش مناسب همراه است. این کتاب به کارما می‌پردازد.

درباره کتاب قانون کارما

کارما چیست؟ قانون کارما، قانون عمل و عکس‌العمل است. بر اساس این قانون، تک‌تک اعمال ما ثبت می‌شود و به خاطر خِیر یا شرّی که به عملِ ما منجر شده، پاداش یا جزا تعلق می‌گیرد. قانون کارما قانونی جهان‌شمول است و شاملِ همه‌ی افراد می‌شود. نه کسی می‌تواند از این قانون فرار کند و نه چیزی می‌تواند آن را دست‌کاری نماید. حتی اگر عمل در پشتِ درهای بسته انجام‌شده باشد و کسی در دنیا از آن مطلع نشود، قانون کارما آن را ثبت و ضبط می‌کند. کارما، چنین قانونی است.

کارما ازنظر لغوی یعنی عَمَل ولی به خاطر آوازه جهانی‌اش، مفهومی فراتر از آن دارد. امروز وقتی می‌گویند «کارما»، یعنی موضوع مهم‌تری مطرح است و آن، وجودِ یک قانون کیهانی را نشان می‌دهد. خُب، ربطِ این قانون در چیست؟

 همین قانون، سرنوشت ما را کنترل می‌کند. اعمال گذشتهٔ ما، دلیلِ حالِ امروز ما هستند. دقیقاً به همین صورت هم اعمالِ امروزمان، وضعیتِ آیندهٔ ما را تعیین خواهند کرد.

بااینکه قانون کارما خیلی ساده، کاربردی و جهان‌شمول به نظر می‌رسد، اما در ذاتِ خود واقعاً پیچیده است و به درگیر کردنِ بشر ادامه می‌دهد. زندگی با مرگ تمام نمی شود، وقتی جسم بمیرد، ذهن و نفس از آن جدا می شود و اعمال ما مورد بررسی قرار می گیرد و دنیای فانی بدین وسیله با جهان باقی متصل می شود.

ما تا زمانی که بمیریم توسط قانون کارما کنترل می‌شویم و اصلاً مهم نیست که چگونه زندگی کرده‌ایم. همچنان که از دنیای زیبا لذت می‌بریم، رنج هم می‌کشیم. تا وقتی‌که زنده هستیم و می‌میریم هیچ راه فراری از این درد و رنج وجود ندارد.

خواندن کتاب قانون کارما را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم

این کتاب را به تمام علاقه‌مندان به درک بهتر جهان هستی پیشنهاد می‌کنیم

بخشی از کتاب قانون کارما 

خیلی چیزها مدام در اطراف ما رخ می‌دهند. دلیلِ همهٔ این اتفاقات چیست؟ به نظر می‌رسد که قانون علت و معلولی در حال رخ دادن است. اصلاً این قانون علت و معلول درباره چیست؟ برای هر معلولی، باید علتی وجود داشته باشد. بدین ترتیب، چیزی که در گذشته رخ‌داده، علتِ هر چیزی است که امروز رخ می‌دهد. هر اتفاقی که می‌افتد، معلولِ یک علت است. برای هر عملی، باید یک عکس‌العمل یکسان وجود داشته باشد. اگر درجایی دود باشد، باید و حتماً آتش یا چیزی که باعث آن بوده، وجود داشته باشد.

قانون علت و معلول در زندگی روزمرهٔ ما هم دیده می‌شود. مجسمه، بشقاب و گلدان را در نظر بگیرید. می‌دانید که هر سهٔ این‌ها از گِل درست‌شده‌اند. گِل، علتِ آنهاست. گلدان، بشقاب و مجسمه همگی معلول‌های آن هستند. هر اتفاقی که پیرامون ما رخ می‌دهد معلول است. خب پس علت چیست؟ کارمای خودِ ما، اعمالِ خودِ ما در گذشته که توسط قانون کارما ثبت‌شده و در قالب «معلول» آشکار می‌شوند؛ بنابراین، کارما اغلب نه‌تنها به «قانون عمل و عکس‌العمل» اشاره دارد، بلکه مفهوم «قانون علت و معلول» را هم می‌رساند.

تابه‌حال یک بومرنگ از نزدیک دیده‌اید؟ وقتی آن را به هوا پرتاب کنید، به سمت خودتان برمی‌گردد. کارما هم مثل بومرنگ کار می‌کند. هر چیزی را به دنیا بدهید، درنهایت به خودتان برمی‌گردد. گاهی اوقات قانون کارما گولمان می‌زند، چون با اینکه کارهای بدِ زیادی انجام می‌دهیم بازهم فقط خوبی‌ها به سمت ما برمی‌گردند. نمی‌فهمیم که این خوبی که به سمت ما برگشته خودِ همان قانون کارماست.

این‌ها همان اعمالِ خوبِ گذشتهٔ خودِ ما هستند که مثل بومرنگ به سمتمان برمی‌گردند. پس اعمال بَد که در حال حاضر انجام می‌دهیم چه می‌شود؟ مراقب باشید. با اینکه شاید مثل یک نمایش جادویی به نظر برسد و همیشه اتفاقات خوب در زندگی‌تان رخ بدهند، اما هر عمل بدی که در حال حاضر انجام می‌دهید هم توسط قانون کارما در حال ثبت است و درنهایت به خودتان بازمی‌گردد.

امروز، جهان باور دارد که هرکسی هر عملی انجام دهد، همان عمل به خودش برمی‌گردد. مردم این را می‌دانند و چیزِ جدیدی نیست که لازم باشد آن را یاد بگیرند. به‌طور غریزی، مردم حقیقتِ این گفته را حس می‌کنند. آن را تجربه می‌کنند. هر عملی انجام دهند، همان به خودشان برمی‌گردد. اگر شخصی با دیگران بدرفتاری کند، درنهایت با او بدرفتاری خواهد شد. مردم می‌دانند که اگر در عشق کسی را فریب بدهند، یک روز، یک نفر دیگر آن‌ها را فریب خواهد داد. آن‌ها نمی‌توانند از اعمال خودشان فرار کنند.

نظرات کاربران

کاربر BHMAN P
۱۴۰۰/۰۹/۲۵

سلام کتاب خوبی وعالیه خوندنش توصیه میکنیم چون واقعا حالتون خوب میکنه این کتاب باعث میشه ادم بیشتر هوس خودشو به کارهاش باشه 🌹🌷

saeed sobhkhiz
۱۴۰۱/۰۹/۲۶

دائم تکرار یکسری کلمات و جملات کلیشه ای که در بخش های قبلی به صورت مداوم تکرار میشه یکسره تو تمام صفحات میخونید کارما یعنی هرچه بکارید همان رو درو می کنید

کاربر 1833919
۱۴۰۱/۱۲/۰۵

بسیار عالی وبر اساس سیری در زندگی خودمان می بینیم که به واقعیت نزدیک است با تشکر از خانم مترجم

pesare_varamin
۱۴۰۰/۰۸/۰۴

موضوع و حستان را به اشتراک بگذارید

بریده‌هایی از کتاب
مشاهده همه (۶)
آدم‌های باهوشی که قانون کارما را یاد گرفته‌اند، وقتی یک اتفاق بد برایشان می‌افتد واقعاً خشنود می‌شوند چون می‌دانند که کارمای آنها خنثی‌شده است. پس‌ازاینکه مصیبت سپری شد، آنها با این امید که حالا کارمای مثبت در زندگی‌شان جریان پیدا خواهد کرد، زندگی‌شان را پیش می گیرند. البته تا وقتی که
گل باغچه**""
اگر همچنان که دربارهٔ قانون بی‌خبر هستیم ناله و اعتراض کنیم، نتیجه‌اش فقط زجر بیش‌تر خواهد بود.
گل باغچه**""
زمین، یک صحنهٔ نمایش است و ما فقط بازیگرانی هستیم که می‌آییم و می‌رویم. چون ما درکی از این نمایش نداریم، همه‌چیز را خیلی واقعی در نظر می‌گیریم. ازآنجایی‌که فکر می‌کنیم ما ذهن و جسم هستیم، کارما خلق می‌کنیم. درک نمی‌کنیم کسی که این جهان را خلق کرده ـ من و شما ـ انرژی درون ماست. متأسفانه ما تولیدکننده و کارگردان این نمایش را فراموش می‌کنیم و خیلی درگیرِ مجموعِ نفس، ذهن و جسم می‌شویم که باعث می‌شود دوباره و دوباره رنج بکشیم.
گل باغچه**""
کارما چیزی جز قانون عمل نیست. عملِ ما هر چه باشد، عکس‌العمل هم همان خواهد بود.
Sani
کارما را چه کسی می‌سازد؟ ذهن و نفس کارما می‌سازند
گل باغچه**""
وضعیتِ فعلی ما، هر چه که باشد جادو نیست... شاید خوب باشد، شاید غم‌انگیز... به این بستگی دارد که در گذشته چه‌کارهایی انجام داده‌ایم، کارما تصمیم خواهد گرفت تا هرزمانی که طول بکشد.
حسن منصوری

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

حجم

۷۲٫۸ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۹

تعداد صفحه‌ها

۱۲۷ صفحه

قیمت:
۳۵,۰۰۰
تومان