دانلود و خرید کتاب دعوتنامه و اعلامیه پگی پست ترجمه مریم تقدیسی
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.

معرفی کتاب دعوتنامه و اعلامیه

کتاب دعوتنامه‌ها و اعلامیه‌ از مجموعه کتاب‌های جامع آداب معاشرت است که پگی پُست، آنا پست، لیزی پست و دانیل پست سنینگ نوشته‌اند و انتشارات آسمان نیلگون آن را با ترجمه مریم تقدیسی منتشر کرده است. 

این کتاب به اصول دعوت کردن به مجالس، مهمانی‌ها و رویدادهای مهم با کمک دعوتنامه می‌پردازد و شرایط یک دعوت محترمانه همراه با دعوتنامه را به مخاطبان می‌آموزد. 

درباره کتاب دعوتنامه و اعلامیه

دعوتنامه و اعلامیه را باید از ارکان اصلی یک مهمانی، مجلس یا موقعیت مهم شمرد. با کمک دعوتنامه می‌توانیم دعوت رسمی و محترمانه از مهمانانمان به عمل بیاوریم و حضور آنان را ارج بنهیم. مهمانان و کسانی که به مهمانی دعوت شده‌اند نیز باید با کمک همان دعوتنامه حضور یا عدم حضور خود را اطلاع دهند و به این ترتیب میزبان در اداره امور کمک کنند. 

اما دعوت به یک مجلس عروسی، با دعوت به یک مهمانی و رویداد خیریه متفاوت است. تفاوت‌های این دو نوع دعوت را می‌توانید در این کتاب بخوانید. 

کتاب دعوتنامه و اعلامیه را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

دعوتنامه و اعلامیه برای تمام کسانی است که به آداب معاشرت اهمیت می‌دهند و دوست دارند میزبان بی‌نقصی باشد. 

بخشی از کتاب دعوتنامه و اعلامیه

دعوت‌نامه‌هایی که از سوی یک گروه ارسال می‌شوند

امروزه مناسبت‌های بسیار بزرگ و رسمی به جای اینکه توسط افراد برگزار شوند توسط گروه‌ها و سازمان‌ها برگزار می‌شوند. شکل دعوت‌نامه شبیه دعوت‌نامه‌های مناسبت‌های رسمی است، با این تفاوت که معمولاً یک کارت و پاکت برای جواب دادن مهمان و چند ضمیمه دیگر به آن اضافه می‌شود. در صورتی که بخواهید اطلاعات دیگری مانند فهرست مهمانان یا سرمایه‌گذاران را به دعوت‌نامه اضافه کنید باید به جای کارت از کاغذهایی که یک یا دو بار تا می‌شوند استفاده کنید.

به نفع خیریه یا سایر مناسبت‌های خصوصی. وقتی مناسبتی به نفع خیریه برگزار می‌شود یا فروش بلیت‌های آن هزینه مناسبت را تأمین می‌کند، علاوه بر کارت و پاکت جواب، کارت دیگری هم شامل مبلغ بلیت یا وجه مورد نظر در دعوت‌نامه ضمیمه می‌شود. فهرست اسامی مهمانان، اعضای کمیته و دست‌اندرکاران (در صورتی که مناسبت شامل معارفه‌ای رسمی باشد) هم در دعوت‌نامه چاپ می‌شود. فهرست مهمانان مشخص و معمولاً به اعضا یا آبونه‌ها محدود است. دعوت‌نامه‌ها چهار تا شش هفته قبل از مناسبت پست می‌شوند. بازگرداندن کارت آبونه به همراه مبلغ مورد نظر نشان‌دهنده پذیرش دعوت است. اعلام پاسخ منفی در مقابل دعوت ضروری نیست:

به نفع خیریه عام. مجالس رسمی و ضیاف‌ها اغلب توسط گروه‌های خیریه، باشگاه‌ها یا سایر اتحادیه‌ها برگزار می‌شوند. دعوت‌نامه این مجالس برای گروه بزرگی از مردم علاقه‌مند به شرکت ارسال می‌شود. مهمانان قیمت بلیت را که از قبل تعیین شده می‌پردازند. قیمت بلیت در دعوت‌نامه ذکر شده و کارت و پاکت جواب (که معمولاً تاریخ خاصی را برای جواب دادن تعیین می‌کنند) ضمیمه دعوت‌نامه می‌شود. معمولاً فهرستی از مهمانان، اعضای کمیته و دست‌اندرکاران هم ضمیمهٔ کارت می‌شود. دعوت‌نامه‌ها معمولاً چهار تا شش هفته قبل ارسال می‌شوند.

بازگرداندن کارت آبونه به همراه مبلغ مورد نظر نشان‌دهنده پذیرش دعوت است. اعلام پاسخ منفی در مقابل دعوت ضروری نیست، مگر اینکه در کارت جواب خواسته شده باشد. در بعضی از کارت‌ها گزینه اعلام پاسخ منفی داده می‌شود ولی در عین حال از این افراد درخواست کمک به خیریه می‌کنند.

در مواردی که درآمد حاصل از مناسبتی به خیریه اهدا می‌شود یا دعوت‌نامه‌های متعددی برای مناسبتی عام ارسال می‌شود، معمولاً روی کارت و پاکت جواب تمبر نمی‌چسبانند چون هزینه قابل توجهی را برای ترتیب‌دهندگان به دنبال دارد.

نظرات کاربران

haji
۱۳۹۹/۱۲/۲۴

دو سه تا نکته مهم دارد و بقیه اش خیلی ساده و تکراری و غیرکاربردی است. بهتر بود بعد از ترجمه و قبل از انتشار، برای مخاطب ایرانی معاصر بازنویسی میشد.

بریده‌ای برای کتاب ثبت نشده است

حجم

۱۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

حجم

۱۰۰٫۱ کیلوبایت

سال انتشار

۱۳۹۷

تعداد صفحه‌ها

۱۹ صفحه

قیمت:
۱۱,۰۰۰
تومان